A Plague Tale Requiem - Nowo przybyli (2 rozdział)
Opis drugiego rozdziału Nowo przybyli w A Plague Tale Requiem.
Po dramatycznych scenach z pierwszego rozdziału przeniesiesz się na jarmark. Idź przed siebie i wedle życzenia, spróbuj mięsa przy stanowisku z prawej. Potem idź przed siebie, wysłuchaj ogłoszeń i przejdź na górną część zamku - znajdziesz tutaj kilka stoisk z ubraniami.
Na rynku znajdziesz kilka opcjonalnych rozmów i np. wino, które rozpocznie wspominki. Gdy jednak wrócisz na ulicę pomów z zielarką, a potem na skrzyżowaniu odbij w prawo, aby wziąć udział w nieobowiązkowej mini-grze. Jej ukończenie odblokuje jednak pierwszą pamiątkę (znajdźkę).
Podczas niej musisz wykonać 4 strzały i zrzucić jak najwięcej kostek. Każde naczynie poświęć na jedną konstrukcję, a na pewno zostaniesz "mistrzynią rzutów". Potem idź dalej w głąb rynku. Możesz odwiedzić kuźnię czy sprzedawcę pił lub od razu iść do góry, w stronę swojego nowego domu.
Po drodze podejdź pod miejsce, gdzie odbywa się koncert. Podsadź Hugo, aby mógł zobaczyć, co dzieje się na scenie. Potem idź po schodach do góry i kontynuuj podróż do domu. Potem podejdź do murka.
Pomów z Lucasem i Hugo, a potem wejdź do domu. Po długiej scence wróć na targ i pomów ze sprzedawczynią kwiatów - znajduje się ona po lewej stronie od straganów na środku ulicy. Potem podejdź pod sprzątającego ulicę (po prawej stronie od straganów) mężczyzny w brązowym ubraniu.
Gdy to zrobisz, zejdź schodami w dół i idź wzdłuż ulicy. Po dotarciu do drzwi prowadzących na arenę i rozmowie z żołnierzami idź dalej ścieżką w prawo. Wejdź do stodoły i idź na górę. Obejrzyj scenkę i idź korytarzem na wprost.
Na końcu znajdziesz kolejne drzwi. Przejdź przez nie, a potem złap za wóz z kurami i podstaw go pod barierkę, której krawędź jest pomalowana białą farbą. Przejdź pod drewnianą półką i omiń żołnierza. Zeskocz do trawy i odwróć jego uwagę, rzucając kamień w metal.
Teraz przeciśnij się pod podestem z prawej strony (nie idź głównym przejściem!) i przejdź na lewą stronę. Przejdź na koniec lokacji i rzuć kamieniem w metal, aby odciągnąć oponenta przy ciele przy drewnianym podeście. Potem wejdź do góry i przejdź przez drzwi.
Wylądujesz w miejscu pełnym zwłok. Zniszcz klatkę pełną ludzi, a gdy opadnie na wóz, przesuń go pod cegły z lewej strony. Potem wespnij się do góry i wróć do budynku areny. Zabierz nóż, a potem kontynuuj podróż.
Dostaniesz się na pierwszy otwarty plac, w którym nie brakuje wrogów. Możesz ich ominąć lub zabić. Jeśli chcesz zrobić to drugie, to warto odwrócić na chwilę uwagę łucznika i wejść do ruin z lewej strony. Przejdź nimi na koniec i wyjdź oknem, a potem przejdź przez drzwi z lewej strony. Jeśli zaatakuje Cię strażnik z hełmem, warto użyć noża. Pamiętaj też, aby zabić łucznika kamieniem z procy.
W kolejnej miejscówce przejdź przez dolny poziom szpitala i dostań się na górę. Idź w prawo, aby odblokować kolejną, tym razem drugą pamiątkę - na jednym z łóżek znajdziesz kobietę, z którą możesz porozmawiać.
Potem wróć na główną ścieżkę i wyjdź na podest, z którego zauważysz całe miasto. Po zejściu na dół i scence zaczniesz uciekać przed szczurami. Trzymaj jedynie przycisk odpowiadający za bieganie, a w kolejnej lokacji zabierz pochodnię ze ściany i rusz w stronę wyjścia.
Przejdź obok młynu wodnego i podpal palenisko. Potem odłóż pochodnię i wdrap się na górę. Zabierz następnie patyk i idź z nim do kolejnego paleniska. Powtórz tę czynność, a przy trzecim palenisku rzuć podpalony patyk na zawieszone palenisko. Potem strzel w łańcuch, aby przeniosło się ono pod drabinę.
Teraz skorzystaj z niej i wejdź do góry. Gdy będziesz przechodził przez belkę, Lucas spadnie. Złap więc kolejny patyk i idź przed siebie, podpalając kolejne paleniska. Przy drugim najpierw podpal palenisko u Lucasa, a potem rzuć mu niepodpalony patyk. Gdy przejdzie na drugą stronę, wejdź po drabinie do góry.
Potem przejdź przez drzwi i zejdź do kolejnego pomieszczenia. Dostaniesz się do miejsca z nietypową windą. Podejdź pod korbę i kręć nią. Na powierzchnię wyjdą szczury, więc rusz do pomieszczenia po lewej stronie. Tam wejdź po drabinie do góry i rozkaż Lucasowi (za pomocą L1) chwycić za drugą korbę.
Przejdź po podeście i połóż na nim skrzynię. Potem anuluj polecenie Lucasowi i zabierz skrzynię, podstawiając ją pod skrzynię z lewej strony przy wyjściu. Zabierz siarkę ze skrzyni i idź do drugiego pomieszczenia.
Tutaj z kolei strzel w łańcuch, który trzyma kozę. Potem podejdź pod ścianę z prawej strony i przeciśnij się na podest z drugiej strony. Stamtąd zniszcz drugi łańcuch i wejdź po drabinie w stronę skrzyni. Zabierz alkohol i wróć do Lucasa. Stwórz Ignifer, wybierz go jako amunicja do procy i rozpal palenisko przy windzie.
Potem zejdź w dół i rusz pod lewy łuk. Rozpal dwa razy palenisko (to drugie zrzuć na ziemię), uzupełnij zapasy i skorzystaj z dzbana z Igniferem, rzucając go blisko drabiny. Dzięki temu odstraszysz szczury na chwilę i przejdziesz dalej. Będąc z kolei na górze, chwyć za korbę. Nic nie wskórasz bez drugiej korby, po drugiej stronie lokacji, którą trzeba jednocześnie także kręcić.
Idź więc do niej. Rozpal palenisko przed sobą i pochodnię w ścianie. Między tymi przedmiotami rzuć też podpalone naczynie. Zrzuć kozę na ziemię, a gdy szczury się nią zajmą, otwórz skrzynię między klatkami, aby uzupełnić zapasy. Potem wejdź na górę i zainteresuj się ową korbą. Puść ją po naładowaniu paska i szybko biegnij do windy. Na powierzchni idź przed siebie.
Przy grządkach ogrodowych znajdziesz kwiat dla Hugo. Zbierz go i zejdź schodami w dół. Zanim przeciśniesz się przez szczelinę, warto skorzystać z drabiny po lewej stronie i wejść na górę po prowizorycznym moście. Znajdziesz tam skrzynię i nóż. Potem przejdź do kolejnej lokacji. Tutaj natkniesz się na wielu oponentów.
Omiń ich lub zabij. Po przejściu kawałek dalej zauważysz, że szczury znowu wyszły na powierzchnię. Zabij wrogów bez hełmu za pomocą procy i wykorzystaj wcześniej zdobyty nóż na ostatniego przeciwnika - możesz też go podpalić z pomocą ignifera. Potem wejdź na podest z lewej strony i przejdź pod palenisko. Obok niego znajdują się patyki.
Trzymając się lewej strony, korzystaj z patyków i rzucaj je do palenisk czy latarni. Gdy je rozpalisz, bierz do ręki jeszcze jeden patyk i idź w stronę kolejnego punktu, w którym nie brakuje ognia. Finalnie dojdziesz do kolejnego drewnianego podestu. Uzupełnij zapasy i przejdź dalej, wykorzystując wcześniej poznaną taktykę.
Tuż przed drzwiami znajdziesz kolejne paleniska. Podpal to pod sobą za pomocą ignifera i zabij również łucznika w budynku przed Tobą. Możesz go przeszukać lub od razu popatrzeć w stronę drzwi. Zapal dwa paleniska po bokach i upuść na ziemię podpalone naczynie, aby otworzyć sobie przejście do wieży. Czeka tutaj na Ciebie zagadka.
Podejdź pod każdy z czterech wzorów (dwa po lewej i dwa po prawej), a potem ustaw ich znaki na (Lucas odezwie się, gdy wybierzesz dobry symbol):
- Pierwszy symbol od lewej - kształt cyfry "3";
- Drugi symbol od lewej - kształt przekreślonego kółka;
- Trzeci symbol od lewej - kształt kółka z liną prowadzącą w dół;
- Czwarty symbol od lewej - kształt kółka z dwoma liniami na górze.
Po ustawieniu symboli pojawi się przejście. Przejdź przez nie, a włączy się scenka, podczas której poznasz mistrza Vaudina, tym samym kończąc ten rozdział przygody.