A Plague Tale Requiem - Obowiązek opiekunki (4 rozdział)
Opis czwartego rozdziału o nazwie Obowiązek opiekunki w A Plague Tale Requiem.
Po ucieczce z fortu żołnierzy obejrzyj scenkę w domu Beatrice, a następnie idź wspólnie z Lucasem do portu. Po drodze dowiesz się, że żołnierze robią czystkę nawet w tej dzielnicy. Przejdź po cichu do wieży strażniczej, z której zejdziesz do kanałów.
Zanim udasz się w stronę łodzi, odbij w prawo i idź na koniec brzegu. Znajdziesz tam kwiat dla Hugo. Następnie wejdź na podest, przy którym jest rozpalona pochodnia. Znajdziesz tutaj wielu żołnierzy, których nie możesz zabić - gra ci to uniemożliwia ze względu na obietnicę złożoną Lucasowi. Przejdź po podeście, a potem zainteresuj się przejściem na prawo od włazu. Za nim znajdziesz wejście na balkon, do którego dostaniesz się po wózku.
Na balkonie z kolei wejdź w interakcję z porzuconym towarem, aby odblokować pamiątkę o nazwie Jedwabny skarb. Potem wróć tą samą drogą do wspomnianego już włazu, którym zejdziesz w dół.
Możesz teraz używać procy. Podejdź pod przeszkody, zabierz nóż i poczekaj, aż jeden z wrogów przejdzie na prawo. Drugiego rozkojarz rzutem kamieniem w narzędzia i wejdź po schodach do góry - znajdziesz dziurę w murze po prawej stronie, z której musisz skorzystać.
Kawałek dalej znajdziesz ponownie szczury. Weź do ręki ignifer i rzuć nim w stronę smoły (jest ona zielonego koloru na ziemi przed Tobą). Potem omiń płomień i przejdź do podpalonej latarni, a stąd podpal palenisko na wozie. Możesz podjechać nim pod drabinę po lewej, aby otworzyć sobie nożem kolejny stół warsztatowy. Niemniej jedź potem wozem do kolejnego paleniska.
Po przejściu przez most zgaś lampę przed sobą i rozwal zamek z łańcuchem, na którym powieszono kozę. Otwórz skrzynię na pomoście lub wejdź od razu do domu po lewej stronie. Przejdź po smole, a gdy pojawią się szczury w warsztacie, odwróć się do krat i zniszcz kłódkę przy drzwiach, które znajdują się na lewo od frontowego wejścia. Wróć do nich, przechodząc przez smołę i wejdź do środka.
Stamtąd z kolei chwyć za korbę i przysuń mechanizm do siebie. Gdy Lucas na niego wejdzie, puść go i wróć do centralnego pomieszczenia w warsztacie. Towarzysz wypuści smołę, którą musisz podpalić za pomocą ignifera. Przejdź dalej i poczekaj na Lucasa - ten rzuci Ci przepis (wcześniej musisz mu rozkazać, aby to zrobił) na smołę.
Wytwórz ją i rzuć - za pomocą dzbanka - do wysuszonej misy przed sobą. Potem wystarczy jedynie podpalić go ponownie ingniferem, a będziesz mógł przejść dalej. Szybko podpal kolejną smołę i podejdź do paleniska. Nim wejdziesz po schodach i otworzysz drzwi, warto wejść po drabinie do miejsca, gdzie był Lucas - na podeście naprzeciwko znajdziesz skrzynię z jednym narzędziem.
Finalnie opuścisz warsztat. Zanim wejdziesz w interakcję z przejściem z lewej strony, warto zniszczyć łańcuch i wejść na przystań. Na jej końcu znajdziesz wspomnienie, podczas którego przyjrzysz się całemu miastu. Potem wróć do owego przejścia i skorzystaj z niego. W magazynie z łodziami wejdź do góry i przejdź przez drzwi. Dostaniesz się do portu. Spróbuj chwycić za korbę, lecz gdy ją puścisz, porozmawiasz z żołnierzem.
Będzie chciał współpracować. Zniszcz kłódkę przy moście tuż za nim, a potem poczekaj, aż chwyci za korbę znajdującą się blisko beczki. Gdy przesunie podest z beczką, wylej z niej trochę smoły i podpal ją. Potem, stojąc blisko beczki, rozkaż Lucasowi, aby ten chwycił za korbę i odsunął Cię do drugiej misy.
Gdy zostaniesz przesunięty trochę za bardzo, rozkaż Lucasowi, aby puścił korbę. Następnie wylej smołę i podpal ją. Wyjdź na podest i chwyć za korbę - trzymaj ją i rozkaż Lucasowi przesunąć beczkę ze smołą. Gdy przejdzie nad łódką, puść swoją korbę i rozkaż Lucasowi zostawienie również swojej. Raz jeszcze wlej do misy smołę i podpal ją.
Potem pomóż Lucasowi dostać się na drugą stronę. W tym celu podnieś raz jeszcze łódkę i potem podejdź do chłopaka, będąc na pomoście. Ten nie będzie mógł przejść, więc zejdź na ziemię, a przy wyjściu z lewej strony znajdziesz smołę w skrzynce. Zbierz ją i rzuć nią do misy najbliżej Lucasa, aby wzniecić jeszcze większy ogień. Potem raz jeszcze dźwignij łódź, a Lucas podejdzie do Ciebie.
Pomóż jeszcze żołnierzowi, niszcząc kłódkę przy moście tuż obok niego. Gdy zejdzie w dół, możesz poprosić Lucasa, aby go oślepił - zginie, ponieważ jego pochodnia zgaśnie. Jeśli zależy Ci na wbiciu złotego pucharka, to nie eliminuj strażnika. Zamiast tego obejdź go wokół misy, która się rozpala, a potem szybko rzuć przed siebie dzbanek ze smołą, która wznieci ogień. Omiń płomień, idąc blisko skrzynek z lewej strony.
Biegnij pod lampę po lewej stronie, a potem poczekaj na Lucasa i wspólnymi siłami otwórzcie drzwi. To sprawi, że otrzymasz trofeum o nazwie Miłosierdzie. Następnie skorzystaj z warsztatu lub otwórz drzwi prowadzące do łodzi. Po scence z Josephem idź przed siebie i poczekaj, aż zabije dwóch oponentów. Potem idź w głąb lasu.
Wejdź do domku, korzystając z patyka z lewej strony, którym rozpalisz latarnię. Potem niszcz słoje ze smołą i podpalaj je, gdy znajdzie się blisko nich wróg. Innym możesz również gasić pochodnie, aby zajęli się nimi gryzonie.
Finalnie dotrzesz do miejsca, gdzie jest rozpalone przeogromne ognisko. Wejdź do wysokiej trawy i obejdź wrogów od lewej strony. Spróbuj pozbyć się łucznika, a potem wejdź na podest i trzymając się dalej lewej strony, omijaj kolejnych oponentów. Przy schodach możesz użyć superfacio, rozkazując Lucasowi.
Dzięki temu wróg z hełmem podejdzie pod to miejsce, a Ty przemkniesz obok niego. Jeśli nie zwrócisz jego uwagi, to użyj amunicji ogłuszającej właśnie na nim i biegnij pod most. Wejdź do wieży strażniczej drzwiami z prawej strony. Przejdź przez punkt kontrolny i spotkaj się z Josephem.
Będziesz świadkiem scenki, po której zacznij uciekać przed szczurami. Ucieczka nie jest wymagająca i dość schematyczna. Po dotarciu do domu obejrzyj scenkę, po której nieś Hugo do portu. Gdy będziesz na łódce, czeka Cię jeszcze film przerywnikowy kończący ten rozdział przygody.