A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział)
Opis przejścia dziewiątego rozdziału pt. Opowieści i odkrycia w A Plague Tale Requiem.
Po wyjściu ze swojego pokoju zacznij badać tarasy. Nie znajdziesz tutaj jednak żadnych przedmiotów kolekcjonerskich, więc schodź cały czas w dół - aż do żołnierza, który blokuje drzwi. Pomów z nim, a wypuści Cię na zewnątrz. Tam też spotkasz Sophie. Idź obok kapliczki i schodź ścieżką w dół.
Zbadaj ptaka przed sobą i idź w kierunku, w którym był skierowany jego dziób. Kawałek dalej znajdziesz kolejnego, który wskazuje na posiadłość odgrodzona murkiem. Ścieżka na prawo od tego domku prowadzi jednak do bardzo starego drzewa. Podejdź pod nie.
Zbadaj je, a odblokujesz pamiątkę. Potem wróć do owej posiadłości, a znajdziesz kolejnego ptaka - tym razem skierowanego do małego domku na moście przy głównej ścieżce. Wdrap się na skałę na lewo od rozmawiających żołnierzy, a znajdziesz kolejną figurkę ptaka. Ta wskazuje na NPC-a przy ognisku.
Potem przejdź w pobliże wiatraków. Tam znajdziesz kolejną rzeźbę. Nim ruszysz za nią, warto wejść do każdego z młynów i go wyłączyć. Wystarczy, że:
- Przy pierwszym wiatraku wejdziesz normalnie do środka;
- Przy drugim wiatraku pociągnij za linę, aby zburzyć beczki i wejść do środka;
- Przy trzecim wiatraku przesuń wózek do przodu, a potem rozkaż Hugowi przecisnąć się do środka przez dziurę, którą wcześniej zastawiał ów wózek.
- Przy czwartym wiatraku przejdź pod wozem z workami i wespnij się po drabinie do góry. Przestrzel również przez małe okno zamek w drzwiach.
Gdy załatwisz sprawę z wiatrakami, upewnij się, że finalnie aktywujesz jedynie trzeci i czwarty wiatrak od końca (sprawisz, że będzie się kręcić). Po tym usłyszysz charakterystyczny dźwięk - przejdź pod filarami w rytuale przejścia na prawo od wiatraków, a zauważysz odsłonięty głaz i drabinę do niego prowadzącą. Zejdź w dół, a dotrzesz do kryjówki piratów!
Na jej końcu znajdziesz karwasz (podniesie atrybuty związane z poziomem zdrowia). Ponadto znajdziesz tutaj również dwie skrzynki z narzędziami. Gdy zbierzesz fanty, wyjdź na zewnątrz. Rusz pod wielkie drzewo, obok którego trwają modły, a także do ludzi po prawej stronie, pracujący nad np. kukłami. Aby wejść do stodoły, musisz wspiąć się na dachu po drabinie od lewej strony.
Zniszcz przez dziurę zamek, na którym wisi skrzynia, a potem przez okno od prawej strony budynku przestrzel kamieniem zamek w drzwiach i ten przy desce. Wejdź do środka i zbierz skrzynię z narzędziem. Skorzystaj także z warsztatu, jeśli chcesz coś ulepszyć. Potem wróć na główną drogę i odbij w lewo do ścieżki w lesie. Tam znajdziesz ostatniego ptaka.
Pokaże Ci on drogę do ruin, do których dostaniesz się, przeciskając się przez szczelinę z cegieł. W tym miejscu możesz skorzystać z przejścia i pchnąć fabułę do przodu lub sprawdzić pozostałą część wyspy. W drugim przypadku warto podejść pod bramę, gdzie są strażnicy. Idąc ścieżką z lewej strony, dotrzesz do jej wnętrza - na górze znajdziesz narzędzie w skrzyni.
Potem wróć na główną ścieżkę. Biegnij do góry od prawej strony. Miń po prawej kopiec i pole z ulami. Po lewej znajdziesz wieżę strażniczą. Aby wejść do środka, musisz obejść ją ścieżką z lewej strony i stojąc blisko małych skałek z lewej strony, zniszczyć zamek przez małe okienko.
Teraz wejdź na górę po drabinach. Na drugim piętrze znajdziesz stół z narzędziem, a na samym szczycie możesz oprzeć się o murek i odblokować pamiątkę związaną ze skrzeczeniem. Po tym zejdź na ziemię i wejdź do wcześniej wymienionych ruin. Na miejscu zeskocz w dół i podpal trawę igniferem. Obejrzyj scenkę, po której rusz w stronę gór. Wyjdź z ruin i raz jeszcze biegnij obok pól z ulami.
Tym razem na drodze w nie będzie żołnierzy z wozami pełnych kwiatów, więc nie będą oni Ci przeszkadzać. Upewnij się, że wszystko sprawdziłeś, a potem przejdź przez bramę w stronę sanktuarium. Gdy będziesz na kolejnej ścieżce, biegnij do źródełka.
Skorzystaj z wody, a potem idź dalej drogą ku sanktuarium. Przy bramie znajdziesz kozy i mieszkańca, który się nimi zajmuje. Dowiesz się, że musisz iść okrężną drogę, a wedle życzenia możesz mu również pomóc, znajdując Tremonte. Znajdziesz ją kawałek dalej, w budynku po lewej stronie.
Nie wejdziesz do niego zwykłym sposobem. Podejdź pod drzwi i podpal igniferem trawę po prawej stronie. Gdy się spali, poproś Hugo, aby przecisnął się przez dziurę znajdującą się w ścianie. Gdy otworzy drzwi, podejdź do kozy i powiedz Hugo, aby ją pogłaskał. To odblokuje pamiątkę.
Teraz wdrap się po skale na prawo od budynku i idź w stronę sanktuarium. Dotrzesz do żołnierzy, których musisz uniknąć - nie możesz ich zabić. W tym celu pomoże Ci Sophia, która potrafi wywoływać dym w wysokiej trawie. Rozkaż jej, aby odwróciła uwagę żołnierza stojącego blisko wozu i przejdź do wysokiej trawy na lewo.
Potem odwróć uwagę wroga, aby ten poszedł do miejsca, gdzie byłeś wcześniej. Idź przed siebie i poczekaj, aż strażnik przy murze się ruszy. Potem przejdź drzwiami po lewej stronie dalej - idź murkiem blisko ściany na wprost. Dotrzesz do kolejnego punktu kontrolnego.
Najlepiej będzie trzymać się lewej strony. Poczekaj, aż ominie on filary i idź za nim, gdy się odwróci. Skorzystaj z wysokiej trawy i odwróć uwagę wroga przed sobą, podpalając ją z prawej strony. Potem trzymaj się lewej strony i idź na górę. Przy opancerzonym wrogu i najemniku strzel kamieniem w skrzynię z metalem, aby odwrócili swoją uwagę w tamtą stronę.
Wtedy przejdź na drugą stronę w kierunku wysokiej trawy. Przejdź blisko murku blisko schodów. Tam z kolei podpal wysoką trawę z lewej strony (blisko domku) i wejdź do wysokiej trawy tuż obok drzwi z prawej strony. Potem przeskocz do domku przez okno z prawej strony i idź schodami do wieży strażniczej.
Wejdź na samą górę, a potem wespnij się po skale na szczyt. Idź ścieżką do końca, a znajdziesz gniazdo na drzewie - pod nim leży piórko, które zbierz, a rozbudujesz kolekcję Hugo. Potem zeskocz w dół i przejdź przez wysoką trawę w stronę namiotu. Odpali się scenka, w której przebierzesz się w specjalne szaty.
Potem wejdź do sanktuarium za hrabią i hrabiną. Wykonuj ich polecenia, przechodząc np. przez rzekę. Potem idź cały czas przed siebie w stronę rozpalonych świec. Przy rytuale zaczepi Cię Sophia, z którym przejdziesz na tyły sanktuarium. Po filmiku przerywnikowym idź za Sophią do pomieszczenia z namiotem.
Tutaj z kolei możesz porozmawiać z Hugiem, gdy będzie siedział w kryjówce Basiliusa. Potem (wykonaj wszystkie wypunktowane czynności, aby otrzymać trofeum Dawna opiekunka!):
- Zbadaj łóżko na lewo od wejścia;
- Zbadaj zabawkowego konika na prawo od wejścia;
- Zbadaj stół na lewo od Sophii, na którym znajdują się figurki.
W kolejnym pomieszczeniu:
- Zbadaj zabawki w skrzynce na prawo od wejścia;
- Zbroję rycerską Aelii;
- Stojak na broń;
- Tabliczki woskowe na skrzyni tuż przed kolejnymi drzwiami.
Potem wyjdź na zewnątrz i zbadaj logo zakonu. Gdy przejdziesz przez kolejne drzwi, wejdziesz do laboratorium. W nim z kolei:
- Po lewej stronie znajdziesz przyrząd, w którym można było "pichcić" różne rzeczy. Zbadaj go.
- Potem podejdź do stołu na lewo od oświetlonego stanowiska w środku lokacji. Tam znajdziesz książkę.
- Na lewo i prawo od wyjścia znajdziesz dwa przyrządy alchemiczne, które również zbadaj.
- Na prawo od wejścia znajdziesz piecyk, zbadaj go.
Nic tutaj nie znajdziesz konkretnego, więc podejdź do Hugo, który stoi przy stole. Weź go za rękę i podejdź pod zasłonę przy oknie po lewej stronie od rzeczonego stołu. Wyjrzyj za Sophią i idź schodami do góry. Dotrzesz do sali obserwacyjnej. Tutaj:
- Sprawdź biblioteczkę na prawo od dwóch ambon z prawej strony.
- Sprawdź kraty w ziemi.
Gdy wykonasz wypunktowane czynności, otrzymasz specjalne trofeum o nazwie Dawna opiekunka. Możesz teraz podejść do Sophi. Po scence idź blisko murku przed sobą - w międzyczasie wysłuchuj hrabiego i hrabinę. Finalnie wskoczysz do kanałów i wyjdziesz przez nie na powierzchnię, co zakończy rozdział.