A Plague Tale Requiem - Brzemię krwi (3 rozdział)
Opis trzeciego rozdziału "Brzemię krwi" w A Plague Tale Requiem.
Po scence przejmiesz kontrolę nad Amicią i po raz kolejny pójdziesz z Lucasem w głąb miasta. Przejdź przez rynek i dotrzyj do bramy, którą musisz otworzyć. Dzięki temu przejdziesz dalej.
Znajdziesz się w dzielnicy rzeźnika. Idź ulicą cały czas przed siebie. Na końcu ulicy znajdziesz tłumy ludzi i żołnierzy. Musisz ich ominąć, więc popatrz na alejkę za skórami świń z lewej strony, a potem poczekaj, aż Lucas odsunie pojemnik z odpadami. Przeciśnij się między deskami do owej alejki. Potem zeskocz do "śmietniska rzeźnika".
Przejdź przez wysypisko i dostań się do murka. Potem przeciśnij się przez dziurę w płocie. Uzupełnij zapasy ze skrzyń i pchnij wóz, a potem podpal pierwsze palenisko. Podejdź pod nie i podpal to z lewej strony, blisko stodoły.
Potem rzuć naczynie z igniferem na ziemię i przejdź do drugiego paleniska. Przeskocz przez płotek w stajni, a w kolejnym miejscu strzel w łańcuch z kozą i worek z saletrą. Dzięki temu zgasisz ogień. Kawałek dalej pchnij wóz z owym materiałem w kierunku stodoły.
Podjedź nim do paleniska z prawej strony i zrzuć mięso w dół, a potem uderz kamieniem z procy w saletrę. Potem popatrz jeszcze na lewo od drabiny, gdzie znajdziesz drugie przywieszone zwierzę. Je także opuść w dół, a będziesz mógł skorzystać z drabiny i przejść dalej. Na górze zbierz nóż i wyjdź na ulice.
Zabij żołnierza z włóczniami i podejdź do murku. Wytwórz nową amunicję gaszącą ogień, a potem wyceluj w podpaloną lampę przy żołnierzu, aby szczury mogły się nim zająć. Podobnie postąp z drugim żołnierzem kawałek dalej - poczekaj tylko, aż przejdzie na lewą stronę ulicy.
Kawałek dalej musisz najpierw dać się zauważyć wrogowi, a gdy będzie blisko szczurów, zniszcz jego pochodnię. Przejdź teraz po schodach do góry i zapal palenisko na prawo od siebie.
Przejdź do murku i zbierz narzędzia w skrzynce, które potem użyjesz na ulepszenie. Wejdź na murek, a gdy znajdą się pod Tobą dwaj żołnierze, użyj dzbana wypełnionego saletrą i zgaś im pochodnie. Dzięki temu szczury zajmą się nimi, a Ty będziesz mógł wrócić na ziemię. Idź na górny poziom muru po schodach, z których wyszli wrogowie i wejdź w interakcję z korbą. Gdy tylko ją puścisz, biegnij od razu do bramy i przejdź pod nią, aby opuścić miasto.
Idź do kuźni, gdzie znajdziesz pierwszy stół warsztatowy. Ulepsz jakąś umiejętność, a następnie podejdź do grobu na wprost od kuźni. Najpierw jednak strzel w zamek bramki (podejdź do płotu od prawej strony).
Przy grobie znajdziesz pamiątkę. Teraz możesz wrócić do kuźni i przejść drabiną w dół, przechodząc do kolejnej lokacji. Rozpal lampę po prawej stronie i przejdź do budynku przez okno. Szybko dobądź procę i zabij żołnierza znajdującego się w środku.
Potem weź patyk i przejdź do pierwszego paleniska. Pozbądź się wroga na działce z prawej strony wtedy, gdy będzie na środku (inaczej ochronią go rozpalone lampy). Możesz wziąć patyk z prawej strony i przejść, gdy go rozpalisz, do budynku z lewej strony, aby uzupełnić zapasy. Miej ze sobą jednak patyk, bo przy dwóch wrogach warto go podpalić i iść w prawo, nie zaprzątając sobie nimi głowy.
Przy kolejnym palenisku (na prawo od stodoły) warto natomiast rzucić patykiem w palenisko z prawej strony i rzucić kamieniem w saletrę w worku blisko wroga na wprost Ciebie. Potem przejdź do rzeczonego paleniska.
Wskocz do kościoła i wyjdź tylnym wyjściem. Zapal lampkę i zabij wroga na cmentarzu. Po tym zauważysz, że do miejscówki podszedł zielarz z paroma wrogami. Nie możesz go jednak uratować, nawet wtedy, gdy rzucisz kamieniem w worek z saletrą po prawej stronie, dzięki czemu szczury udadzą się w to miejsce. Żołnierz albo zabije zielarza, albo upuści przypadkowo pochodnię.
Potem wystarczy już, że wyjdziesz z farmy. Szczury zajmą się ciałami zmarłych, więc możesz ruszyć w stronę bramy. Jeśli chcesz jednak zdobyć narzędzie, warto iść pod namiot z lewej strony, tam, gdzie stacjonuje ostatni wróg i zebrać go ze skrzyni. Potem jednak - przy bramie - odbij w lewo i na końcu ścieżki przeciśnij się przez szczelinę. Dotrzesz do chaty zielarza.
Zbadaj trzy dostępne kwiaty - okaże się, że żaden z nich nie jest tym, czego poszukujesz. Lucas zaproponuje, abyś od razu udał się do chaty zielarza. Zanim to zrobisz warto podejsć pod drzewo i zbadać ciało kwiaciarki, a także zrzucić dzbanek z rumiankiem - to tutaj znajdziesz drugi kwiat dla kolekcji Huga.
Teraz możesz wejść do domu. Podejdź pod Lucasa i obejrzyj scenę, po której będziesz musiał go uratować. Trzymaj się prawej strony i wysokiej trawy. Możesz użyć skrzyni z narzędziami, aby odwrócić uwagę wrogów.
Potem, przy schodach prowadzących na górę, możesz zabić szybko dwóch oponentów nieposiadających hełmów. Warto to zrobić, aby potem Ci nie przeszkadzali. Przy grządkach roślinnych z kolei uderz kamieniem o metal.
Potem przejdź drzwiami z prawej strony do miejsca, gdzie znajduje się Lucas. Zabij wroga i uzupełnij szybko zapasy, szykując się na dość ciężką bitwę. W stodole będzie pojawiać się masa oponentów bez hełmów, lecz z tarczami.
Na tych drugich używaj worki z saletrą, aby ich oślepić. Po zabiciu wszystkich na arenie pojawi się boss - Bestia - który wrzuci Cię i Lucasa do więzienia. Nie masz na to wpływu. Po scence rozkaż Lucasowi użycie specjalnego składnika, który rozkojarzy oponentów. Biegnij za towarzyszem po schodach do góry.
Gdy zamkniesz drzwi, wybiegnij przez okno na zewnątrz. Przejdź blisko ścianki, a potem przejdź przez wieżę strażniczą i drabiną w dół. Potem przy strażniku rozkaż Lucasowi, aby rzucił mieszkanką w palenisko i przejdź dalej.
Zejdź z podestu przy kolejnych dwóch strażnikach, a w kolejnym budynku wejdź pod stół, gdy oponent zacznie schodzić po schodach. Wyjdź, gdy będzie za Tobą i przejdź przez kolejne drzwi na górze. Możesz tutaj chwilę odetchnąć. Kawałek dalej znajdziesz się w składnicy wrogów. Zejdź dwukrotnie drabiną i idź na koniec lokacji - po lewej stronie, na beczce, znajdziesz procę.
Nim wyjdziesz na zewnątrz, warto wrócić na podest po drabinie i strzelić w łańcuch, który prowadzi do biurka z mapą wywołującą pamiątkę o nazwie "nasz dom". Ponadto warto otworzyć także skrzynię po prawej stronie na końcu lokacji, o ile posiadasz nóż. Zdobędziesz sporo zapasów i otworzysz sobie stół warsztatowy. Potem otwórz bramę, a zauważysz, że tuż za nią znajduje się sporo wrogów.
Wróć do składnicy i poczekaj, aż Lucas odsunie stół. Potem wyciągnij wózek i podjedź nim pod deski obok zawieszonej balisty. Wdrap się na górę i chwyć za korbę, a potem ją puść. Okaże się, że Lucas musi przytrzymać korbę (rozkaż mu to zrobić), a gdy opuści cały łańcuch, strzel w zamek na samej górze, a balista opadnie na ziemię.
Potem podstaw balistę pod drzwi i chwyć za boczną korbę, aby przygotować strzał. Gdy naładujesz cały wskaźnik, puść go, a uruchomisz długą scenkę, podczas której Amicia i Lucas uciekną. To zakończy rozdział.