A Plague Tale Requiem - Co pozostało (5 rozdział)
Opis przejścia piątego rozdziału "Co pozostało" A Plague Tale Requiem.
Po dopłynięciu na obrzeża Marsylii i długiej rozmowie z matką i Hugo wyjdź za burtę. Automatycznie pchniesz łódź. Potem idź wydeptaną ścieżką w stronę lasu. Na skrzyżowaniu odbij w prawo i sprawdź skrzynię. Potem idź boczną ścieżką, a gdy usłyszysz ryk jelenie, odblokujesz pamiątkę.
Musisz jedynie wysłuchać rozmowy z Lucasem przy czerwonej płachcie zawieszonej na drzewie. Potem wróć na główną ścieżkę i przeciśnij się przez szczelinę. Dojdziesz do portu, który niespodziewanie obejdą szczury. Zejdź w dół i podpal belę siana.
Potem szybko przebiegnij na podest przed Tobą i chwyć za korbę. Finalnie musisz rozkazać Lucasowi, aby przesunął belę siana na prawo, a gdy to zrobi, podpal ją, aby przejść dalej. Musisz też wykorzystać naczynie z igniferem, aby otworzyć sobie przejście na drugą stronę. Tam znowu przesuń belę siana - tym razem w lewo i trzymaj ją, dopóki Lucas nie przejdzie do Twojej pozycji.
Potem rozkaż mu chwycić za korbę. Podpal ją i powiedz Lucasowi, aby puścił. Idź razem z belą siana - ta finalnie zgaśnie, lecz towarzysz podrzuci Ci piryt, którym obronisz się i przejdziesz na kolejny podest. Tam przesuń belę siana o 270 stopni i podpal ją. Potem idź razem z nią do kolejnego podestu - tym razem tego na lewo od Lucasa.
Tam znajdziesz patyk, który musisz rzucić kompanowi. Ten przebiegnie na podest, na którym byłeś wcześniej. Zniszcz kłódkę, aby otworzyć mu wyjście, a potem podpal belę.
Złup skrzynkę po lewej stronie (wedle życzenia), gdzie znajdziesz też narzędzie lub biegnij od razu na podest z prawej strony. Z niego warto popatrzeć na przejście u góry - przy drabinie znajdziesz kłódkę. Rozwal ją i wespnij się na górę lokacji.
Tam z kolei znajdziesz nóż, a także będziesz mógł zakrzyczeć z Lucasem do Huga, co odblokuje pamiątkę o nazwie Huuuuugooo! Potem wróć na podest, do którego biegłeś z Lucasem i weź znajdujący się tutaj patyk, a potem podpal go, a potem przejdź do paleniska najbliżej brzegu. Podnieś deski i wejdź do stodoły. Spróbuj zwolnić łańcuch - nie uda Ci się jednak tego zrobić.
Przejdź pod deskami z prawej strony portu i rozkaż Lucasowi odsunąć wózek. Pod nim znajdziesz przejście, a także ciało człowieka, które musisz odsunąć, aby zwolnić łańcuch. Potem przejdź na prom przed Tobą. Rozkaż Lucasowi puszczenie korby, aby dostać się na drugą stronę brzegu.
Na górze, na sznurze, znajdziesz przeciwwagę. Strzel w zamek, a zniszczysz łańcuch. Wyjdź na brzeg z lewej strony i idź od razu przed siebie lub wejdź na dach budynku poprzez szczelinę z lewej strony (znajdziesz tam warsztat z narzędziami, a nóż znajduje się przy maszynie do cięcia drzewa na lewo od głównej ścieżki). Możesz też przejść pod podestem, aby zebrać dodatkową skrzynię po drugiej stronie budynku.
Niemniej - dostaniesz się na kolejny plac. Podsuń skrzynkę pod podest z lewej strony. Nie wchodź od razu na nią. Podejdź od lewej strony (ustaw się tam, gdzie taczka z gruzem) i popatrz na łańcuch trzymający prowizoryczny most - strzel w zamek, aby otworzyć sobie drogę naprzód. Wespnij się do góry, potem wejdź po skałach na wzniesienie, z którego masz widok na cały port i kwiat dla Huga. Zbierz go i wróć na plac.
Chwyć raz jeszcze za wózek i tym razem podsuń go pod deski widoczne na powyższym obrazku. Przejdź do kolejnej części lokacji. Potem chwyć za korbę i przesuń drewnianą platformę na drugą stronę. Przejdź przez przejście (pod drewnianym podestem, na którym przed chwilą stałeś) i ustaw wózek na owej platformie.
Teraz wróć do korby i przesuń ją tak, aby wózek wyciągnąć i podsadzić pod drugi drewniany podest. Wejdź na niego i obejrzyj scenkę, po której zabij dwóch wrogów za pomocą kuszy, a potem, gdy już wybierzesz ignifer, oczyść z gryzoni drogę Lucasowi.
Strzelaj w drewniane elementy - mogą to być deski czy pudełka. Masz nieograniczoną ilość amunicji, więc spraw, aby na ekranie pojawił się korytarz, z którego będzie w stanie skorzystać Hugo. Najlepiej strzelać w rogi drewnianych rzeczy, aby ogień objął jak największą ilość szczurów.
Po kolejnej scence zabijaj wrogów. Aby przeładować kuszę, musisz celować - wrogowie mają problemy z celowaniem, więc możesz ich wszystkich zabijać. Gdy zostaniesz zablokowany, strzel podpaloną strzałą w łódkę ze smołą - znajduje się ona tuż przed Tobą. Potem podpalaj wrogów, przy których są słoje ze smołą.
Chcąc nie chcąc wrogowie Cię złapią. Po scence odblokujesz kuszę - nią możesz zabijać wrogów, którzy posiadają hełmy. Masz jednak ograniczoną ilość bełtów, więc zostawiaj je tylko na opancerzonych oponentów, a tych zwykłych zabijaj za pomocą procy i kamieni. Gdy zabijesz wszystkich, wdrapuj się po skałach do góry. Po tym uciekaj Arnaudowi. Omijaj przeszkody, a gdy będziesz blisko urwiska, idź przed siebie. Potem raz jeszcze ucieknij bestii, chowając się tym razem w jaskini.
Tam znajdziesz dwóch wrogów. Gdy ich zauważysz, skorzystaj z zamoczonego przejścia po prawej stronie. Zdekoncentruj tego drugiego, a potem zacznij uciekać. Tutaj niestety, ale zawsze zostaniesz zauważony i zmuszony do ucieczki, która zakończy się trzecim spotkaniem z Arnaudem. Po filmiku przerywnikowym ten rozdział dobiegnie końca.