A Plague Tale Requiem - Kołyska stuleci (11 rozdział)
Opis przejścia jedenastego rozdziału o nazwie Kołyska stuleci w A Plague Tale Requiem.
Po powrocie na tereny hrabiego zauważysz, że ogrody zostały opanowane przez szczury. Idź ścieżką przed siebie, korzystając z pryzmatu Sophii.
Po minięciu trzech lamp musisz rozpalić czwartą przed sobą i odbić światło pryzmatem przy tej, przy której stoisz, a na środku drogi przerzucić pryzmat na lampę przed sobą. To samo zrób kawałek dalej, gdy będziesz blisko szop. Omiń mieszkańców, którzy zostaną zjedzeni przez szczury, a potem podejdź pod wózek. Wbij bełt z igniferem w deskę przed sobą.
Potem skorzystaj z pryzmatu Sophii i dotrzyj do tegoż miejsca. Odwróć się za siebie i raz jeszcze wykorzystaj kuszę, aby pchnąć belkę przy wózku. Gdy tylko to zrobisz, wózek od razu zjedzie w dół, więc trzymaj się blisko niego! Możesz też skorzystać z pryzmatu, aby się do niego dostać. Potem pchaj go aż do wieńców leżących na ziemi.
Strzel w słomę siana igniferem i biegnij pod lampę. Potem przechodź w stronę miastu sprawdzoną taktyką. Przy drugiej lampie wskocz na górę po skrzynkach, a dostaniesz się do ruin. Pchnij filar po lewej stronie, aby spadł na mapę, a otworzysz sobie przejście dalej. Znajdziesz się w świątyni - schodź w dół, a potem podpal jedno palenisko, aby oświetlić sobie wręcz całą lokację.
Idź cały czas przed siebie. Droga jest prosta - dotrzesz do szczeliny z prawej strony (przy urwisku), a także bramy prowadzącej w głąb świątyni. Okaże się, że jest zamknięta, więc poczekaj, aż Sophia przyniesie zbiornik pod drzwi i strzel w nie igniferem. Utorujesz sobie tym samym drogę dalej.
W kolejnym pomieszczeniu warto strzelić w kolejny zbiornik po prawej stronie. Przejdziesz do następnej lokacji, gdzie leży piórko ptaka - rozbudujesz tym samym kolekcję Hugo. Gdy je zbierzesz, wróć do poprzedniego miejsca i na lewo od warsztatu znajdziesz przejście w ścianie. Wejdź do góry i dzięki dziurze strzel w kolejny zbiornik, aby otworzyć sobie przejście.
W kolejnym korytarzu odbij w lewo i idź na samą górę w stronę wozu. Przejdź pod bramą i skorzystaj z korby, aby ją otworzyć. Dotrzesz do ogromnego placu, który zaraz opanują gryzonie. Podpal palenisko przed sobą i wejdź blisko niego.
Potem zacznij przysuwać do siebie wózki z ogniem. Jeden jest po lewej, a drugi po prawej stronie. Zajmij się najpierw tym po prawej - podpal go i przysuń do siebie. Potem pchaj go do końca toru. Potem chwyć od prawej strony i przesuń pod rozwalony wózek na środku. Następnie przesuń go jeszcze w prawo, gdzie znajdziesz skrzynie. Skorzystaj ze smoły, aby rozjarzyć ogień na palenisku i wskocz do ukrytego miejsca po prawej stronie.
Na stole znajdziesz notatkę zaliczoną jako pamiątkę. Zbierz ją, a także fanty ze skrzyni. Gdy będziesz chciał wyjść z tego miejsca, raz jeszcze strzel smołą w palenisko, aby uniknąć szczurów stojących tuż przy kamieniach. Przysuń sprzęt do końca toru, a potem przejdź do wózków po lewej stronie. Skorzystaj z pryzmatu na tym pierwszym, aby dostać się do tego drugiego, oddalonego po lewej stronie. Przybliż go do rozwalonego wózka na środku.
Strzel z procy w beczkę za rozwalonym wózkiem i wróć - znowu za pomocą pryzmatu - do tego, który posłużył Ci do zdobycia pamiątki. Jedź nim w stronę mostu i przejdź nim do głównego pomieszczenia. Po emocjonalnej scence cofnij się za siebie i popatrz w lewo - rozkaż Sophii chwycić za korbę, a Ty wyciągnij wózek na zewnątrz.
Potem warto podejść pod drzwi z prawej strony. Rozkaż Hugo przecisnąć się pod szczeliną po lewej stronie, aby ten otworzył zabarykadowane drzwi.
Na stole w tymże pokoju znajdziesz zabawki. Zbadaj je, a odblokujesz pamiątkę. Teraz wróć do wózka i rozkaż Sophii chwycić za belkę na lewo od drzwi. Dzięki temu kraty od lewej strony dźwigną się do góry, a Ty będziesz mógł - korzystając z kuszy - strzelić w stronę korby.
Gdy to zrobisz, podejdź pod belkę z prawej strony. Sophii rozkaż, aby ją chwyciła, a Hugowi, aby złapał za korbę po prawej stronie. Ty natomiast chwyć za dźwignię tuż przed bramą. Kręć nią, a otworzysz sobie przejście dalej. Rozpal palenisko, a potem idź przed siebie. Kawałek dalej strzel kamieniem z procy w zamek po lewej stronie, aby utorować sobie drogę dalej. Gdy dojdziesz do brakującego elementu mostu, zejdź w dół od lewej strony.
Po upadku szybko biegnij przed siebie i skorzystaj z drabiny. Potem przejdź za łańcuchy i zniszcz zamek przy przeciwwadze od prawej strony (patrząc od strony Sophii). Dzięki temu przywrócisz brakujący element na moście. Podejdź teraz do gniazda szczurów i rozpal palenisko pod sobą, a także to po lewej stronie. Teraz rzuć smołą w to, przy którym stoisz.
Potem strzel bełtem z kuszy (z igniferem) w deskę i zabierz patyk. Szybko wróć do paleniska pierwszego, podpal patyk i idź do tego drugiego. Potem wespnij się do góry i przestrzel kolejny łańcuch. Sprawdź warsztat z lewej strony lub od razu podpal palenisko na wózku i pchaj je do przodu.
Podczas tej czynności zauważasz przeszkodę. Wejdź na murek z lewej strony i podpal palenisko, a potem rozjarz ogień za pomocą smoły. Następnie chwyć za linę przy paliku i przyciągnij beczkę zrzuconą przez Sophię. Zniszcz ją, a potem wróć do wózka. Idź pod drabinę - po drodze możesz raz jeszcze rozjarzyć ogień przy wózku, aby dostać się do skrzyni z lewej strony, gdzie znajdziesz narzędzie. Finalnie wrócisz do Hugo.
Idź przez kolejny korytarz i zejdź na sam dół katedry. Po długiej scence zacznij uciekać przed szczurami. Wykonuj interakcje z przejściami, a spokojnie wybiegniesz ze świątyni na zewnątrz wspólnie z Sophią. To zakończy ten rozdział.