Artefakty
Artefakty to małe przedmioty kolekcjonerskie poukrywane w świecie gry. Zebranie wszystkich przedmiotów z danego zestawu premiowane jest bonusowymi punktami XP (doświadczenia). Różne zestawy znajdziecie poukrywane w kolejnych regionach Midgardu, do których trafi Kratos i jego syn.
Poradnik aktualizowany na bieżąco
ZGUBIONE I ODNALEZIONE
4 ARTEFAKTY
ŚWIAT: Midgard
Region: Dziki las
1
Pierwszy artefakt znajdziemy na początku gry, zaraz po tym, ja wyjdziemy z chaty. Zamiast iść bezpośrednio za Atreusem, trzeba skręcić nieco w prawo. Będzie tam widoczny przedmiot. To właśnie jedna z zabawek Atreusa.
2
Drugi artefakt znajduje się w okolicach kamiennego mostu prowadzącego do starych ruin. Zanim przez niego przejdziemy, obejdźmy go od dołu. Najpierw znajdziemy skrzynię ze srebrem:
Kawałek dalej, nieco powyżej z kolei, będzie leżała kolejna zabawka Atreusa, czyli drugi artefakt.
3
Trzeci przedmiot jest już zdecydowanie lepiej ukryty. Przed przejściem przez drewniany most zauważymy po prawie łańcuch przy ustępie skalnym. Na razie jeszcze nie będziemy mieli do niego dostępu.
Musimy najpierw przejść przez drewniany most, zabić kilku przeciwników i wejść do starych, kamiennych ruin. Atreus poprowadzi nas na lewo, jedna my skierujmy się najpierw do prawego wyjścia.
Dotrzemy tam do niewielkiego obszaru ze skrzynią ze srebrem oraz kilkoma innymi przedmiotami. Na samym końcu po lewej stronie dotrzemy do wspomnianego łańcucha, który wcześniej widzieliśmy od drugiej strony. Musimy po nim zejść.
Na dole czeka nas pojedynek z wilkami, skrzynia ze sporą ilością złota oraz trzecia zabawka Atreusa.
4
Ostatni artefakt znajdziemy po wejściu do starej świątyni. Czeka nas tam walka z Draugrami przed zamkniętymi drzwiami.
Interesują nas jednak drzwi dokładnie za nami. Po pokonaniu przeciwników obróćmy się w ich stronę.
Wyjdziemy na zewnątrz, gdzie będziemy musieli stoczyć walkę z kilkoma wilkami. Artefakt znajduje się na ziemi, w zaznaczonym poniżej miejscu. W tej lokacji, nad klifem znajdziemy też skrzynkę ze sporą ilością srebra.
TWARZE MAGII
9 ARTEFAKTÓW
ŚWIAT: Midgard
REGION: Rzeczna Przełęcz
1
Pierwszy artefakt znajdziemy, gdy uda nam się wdrapać wreszcie na górę, po tym jak wraz z Atreusem spadliśmy do ruin pod drewnianym mostem. Zanim wejdziemy na drugi drewniany most, po lewej stronie będzie skalna półka.
Na jej końcu jest leży zabity wojownik, przy którym znajduje się artefakt.
2
Drugi artefakt znajduje się po przekroczeniu mostu po lewej stronie, przy martwym żołnierzu.
3
Trzeci artefakt znajdziemy zaraz po tym, jak uda nam się przebrnąć przez pułapkę z kolcami (patrz rozdział "Skrzynie Norn", pierwsza skrzynia z Rogiem Krwistego Miodu). Jak zwykle, artefakt znajduje się przy ciele martwego żołnierza.
4
Czwarty artefakt znajdziemy nieopodal trzeciego, jak po przebrnięciu przez pułapkę z kolcami wejdziemy na górską polanę. Artefakt będzie leżał w najdalszym rogu tej polany.
5
Do piątego artefaktu dotrzemy po przejściu przez magiczną, elficką bramę.
Przedmiot będzie leżał w wodzie przy martwym wojowniku, w małej jamie po lewej stronie.
6
Kolejny artefakt znajdziemy się po tym, gdy natkniemy się na magicznego dzika. Tropiąc go, trafimy do spalonej wioski.
Sprawdźmy dokładnie teren wokół i wewnątrz domostw. Znajdziemy tam trochę srebra. Za jedną z mniejszych chat jest martwy rycerz, przy którym leży artefakt.
7
W przygotowaniu
OPUŚCIĆ STATEK!
9 ARTEFAKTÓW
ŚWIAT: Midgard
REGION: Wybrzeże Dziewięciu
1
Jeden z pierwszych artefaktów znajdziemy przy Wieży Strażniczej, zaraz obok Skrzyni Norn.
2
Kolejny artefakt będzie znajdował się przy Kruczych Klifach. Po dobiciu na brzeg i rozprawieniu się ze stworami, powinniśmy zbliżyć się do zabitego, leżącego na brzegu olbrzyma. Po prawej stronie od jego cielska będzie skalna ściana z widoczną półką nieco po lewej stronie. Na górze jest łańcuch, po którym może wspiąć się Kratos, ale niestety nie spuszczony na dół. Spójrzmy zatem nieco niżej w prawo a zauważymy małą dziurę zabitą dechami. Trzeba je rozwalić rzutem topora a następnie polecić Atreusowi, żeby wszedł przez nią na górę i spuścił łańcuch.
Gdy już wejdziemy po nim na górę, to po prawej stronie znajdziemy leżącego wojownika, a przy nim sam artefakt.
3
Następny artefakt znajdziemy w Skalnych Wodospadach. Najpierw trzeba przejść przez bramę z niewielką areną i skierować na małą półkę skalną.
Na górze, w jednej ze szczelin znajdziemy martwego rycerza z leżącym artefaktem.
4
Jeszcze jeden z artefaktów znajdziemy nieopodal Skalnych Wodospadów, na szczycie północno-wschodniej bramy. Wystarczy wjechać windą na górę i obok znajdziemy martwego wojownika z artefaktem.
5
Jeszcze jeden artefakt jest kawałek dalej na szczycie północnej bramy. Wystarczy wjechać na górę, pokonać przeciwników i przeszukać ciało rycerza leżącego przy wrotach.
6
Jeden z artefaktów znajduje się przy Zapomnianych Jaskiniach. Po dobiciu do brzegu obróćmy się w prawo i wejdźmy po łańcuchu.
Na górze znajdziemy jedną ze skrzyń zawierającą szyfr niezbędny do odblokowania świata Muspelheimu, zaś po lewej stronie będzie nieboszczyk, obok którego jest artefakt.
7
Kolejny artefakt znajduje się na Wyspie Śmierci, w zatoce na południowy zachód od jeziora. Przystań, do której można przycumować, znajdziemy po zachodniej stronie wyspy.
Po zadokowaniu i wejściu na górę, po lewej stronie powinniśmy zauważyć charakterystyczne, lekko żółtawe skały, które można rozbić eksplozją.
Gdy się do nich zbliżymy, powinniśmy zauważyć łatwopalny zbiornik z naftą. Należy w niego rzucić Lewiatanem, żeby spowodować eksplozję.
Po zniszczeniu eksplozją skał, zyskamy dostęp do miejsca, w którym leży artefakt.
8
Jeszcze jeden artefakt znajduje się na szczycie południowo-zachodniej bramy, obok szczątków martwego rycerza.
9
Jeden z artefaktów znajduje się w samej świątyni Tyra. Wychodząc ze sklepu Broka i mając przed sobą most prowadzący do bramy, po lewej i prawej stronie widzimy schody prowadzące w dół do łodzi po obu stronach. Wybierzmy zejście po lewej stronie.
Przy ostatnim stopniu będzie martwy rycerz z leżącym obok artefaktem.
ŁUPY WOJENNE
6 ARTEFAKTÓW
ŚWIAT: Alfheim
REGION: Jezioro Światła
1
Jeden z pierwszych artefaktów znajdziemy na zachodnim wybrzeżu. Na jednym z krańców plaży zauważymy kawałek kamiennej, zniszczonej drogi.
Jeśli na nią wejdziemy, znajdziemy ciało elfa, a przy nim - artefakt.
2
ŚWIAT: Alfheim
REGION: Jezioro Światła
Kolejny artefakt znajdziemy w samym środku okrągłej świątyni elfów. Po tym jak uda nam się uwolnić Światło Alfheimu po raz pierwszy, uaktywnią się dwa mosty świetlne prowadzące z platformy znajdującej się w centrum. Żeby znaleźć artefakt, musimy pójść lewym mostem.
Na jego końcu znajdziemy poszukiwany przedmiot leżący przy martwych elfach.
3
ŚWIAT: Alfheim
REGION: Jezioro Światła
Gdy po raz pierwszy trafiliśmy do Sanktuarium Elfów Światła, to przechodziliśmy przez wielką salę z odnogami prowadzącymi do cel. Większość z tych cel było zamkniętych. Możemy tam wróćić po uzyskaniu Światła Alfheimu, a okaże się, że cele są otwarte. W jednej z nich, w salce po lewej stronie na końcu korytarza znajdziemy artefakt leżący przy zwłokach.
4
ŚWIAT: Alfheim
REGION: Jezioro Światła
Kolejny artefakt znajduje się w jednej z cel w salce po przeciwległej stronie tamtej poprzedniej. Aby się do niej dostać trzeba się pozbyć kotar świetlnych korzystając z zawieszonego na górze świetlnego kryształu.
Interesujący nas przedmiot znajduje się w jednej z cel.
5
ŚWIAT: Alfheim
REGION: Jezioro Światła
Jeszcze jeden artefakt znajduje się w tej samej wielkiej sali, od której zaczynaliśmy nasze zwiedzanie wnętrza Sanktuarium Elfów Światła. Tym razem w salce z celami po prawej stronie zaraz przy wyjściu/windy prowadzącej na zewnątrz.
Na progu jednej z cal znajdziemy ciało elfa światła, a przy nim artefakt.
6
ŚWIAT: Alfheim
REGION: Jezioro Światła
Artefakt znajdziemy na południowym wybrzeżu Jeziora Światła. Po wylądowaniu na plaży zauważymy po lewej dwie elfickie narośle. Aby się ich pozbyć, trzeba obie zniszczyć jednym rzutem Lewiatana, problem w tym, że z dołu nie złapiemy odpowiedniego kąta by to zrobić.
Spokojnie, wrócimy do tego miejsca. Skierujmy się w prawo, gdzie przejdziemy przez charakterystyczną, automatycznie zamykaną bramę, zaś po drugiej stronie będą dwa przejścia. To po prawej jest zamknięte taką samą automatyczną bramą (przełącznik jest przed nią). Problem w tym, że jest zarośnięta świecącymi naroślami. Są dwa narośle - jedno wrosło w kratę bramy, drugie jest tuż zanim. Musimy tak rzucić toporem, żeby zniszczyć obie narośle i jednocześnie odblokować bramę.
Po drugiej stronie skierujmy się w prawo na niewielki cypelek, gdzie będzie znajdowała się szczelina. Z prawej strony będzie przejście dalej. W przejściu będą kolejne narośle, które trzeba będzie przeciąć rzutem topora.
Po oczyszczeniu drogi będziemy musieli przeskoczyć na drugą stronę, nad miejscem, w którym na dole wchodziliśmy przez pierwszą automatycznie zamykaną bramę. Dotrzemy do skarpy, z której będziemy mieli dobry kąt do rzutu w dwie narośle, które widzieliśmy jeszcze z dołu. Można je teraz zniszczyć.
Po tym, jak narośle znikną, po prawej stronie zauważymy przedmiot. To nasz poszukiwany artefakt!
DO DNA!
6 ARTEFAKTÓW
ŚWIAT: Midgard
REGION: Góra
1
Artefakt znajduje się w jednej z odnóg w kopalni pod Górą. Poznamy ją po tym, że jest zabita deskami.
W pomieszczeniu zobaczymy kilka przedmiotów, w tym przewrócony drewniany stół.
Trzeba go zniszczyć, bo to właśnie za nim kryje się artefakt.