God of War - poradnik. Skrzynie Norn, mapy skarbów, artefakty, Kruki Odyna, bossowie - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

God of War - poradnik. Skrzynie Norn, mapy skarbów, artefakty, Kruki Odyna, bossowie

Walkirie - jak z nimi walczyć

Rozbo | 06.05.2018, 18:32

Walkirie - jak z nimi walczyć

Walkirie to specjalny rodzaj bossów w grze. Każdorazowo pojedynki z tymi wojowniczkami to jedno z najbardziej hardkorowych wyzwań. Dotarcie do nich nie jest jednak proste. Każda z 8 Walkirii znajduje się za Mistycznymi Wrotami w Ukrytych Komnatach Odyna. Natrafimy na nie już niemal na początku rozgrywki, jednak dopiero dużo później zyskamy możliwość ich otwierania.

W ramach Podróży dotrzemy bowiem wiele godzin później do monumentalnych zwłok giganta Thamura. To tam, w nagrodę za ukończenie tego etapu głównego wątku otrzymamy magiczne dłuto, dzięki któremu będziemy mogli otwierać Mistyczne Wrota m.in. prowadzące do Walkirii. Aby otworzyć drzwi trzeba gałką naprowadzać dłuto w miejsce, gdzie zacznie się ono żarzyć. Wówczas, wciskając R2, zrobimy dziurę na tablicy. Trzeba zrobić kilka takich dziur, aby złamać pieczęć i otworzyć drzwi.

Zabicie Walkirii to niełatwe zadanie. Wymaga dobrego sprzętu, idealnego zgrania z Atreusem oraz wykorzystania całego arsenału znanych technik. Ale warto próbować - w nagrodę za zabicie wojowniczki otrzymujemy losowe nagrody w postaci niezwykle rzadkich materiałów i przedmiotów. Mamy również szansę na zdobycie specjalnego Pancerza Walkirii. Poza tym walka z Walkiriami wiąże się z pewnym niezwykle ciekawym questem pobocznym...

Kilka porad ogólnych

- Walkirie walczą podobnie, ale nie identycznie. Każda z nich do standardowych technik ataków dorzuca trochę swoich indywidualnych

- Przed wejściem do sali, w której znajduje się Walkiria, warto przeszukać teren. Nad wejściem zawsze znajduje się pięterko, gdzie jest skrzynia z rzadkimi przedmiotami, zaklęciami itp.

- Do Walki z każdą Walkirią trzeba podejść indywidualnie, dobierając zaklęcia np. do danego typu obrażeń, którym charakteryzuje się przeciwniczka.

- Przed wyprawą na Walkirie dobrze byłoby rozpalić wszystkie 8 palenisk na szczytach bram na Jeziorze Dziewięciu. Aby je rozpalić, Atreus musi najpierw odczytać specjalne runy (więc musi się nauczyć języka) przy paleniskach. W nagrodę za to otrzymamy specjalne, legendarne Zaklęcie "Zguba Walkirii", które zmniejsza obrażenia od wszystkich ataków Walkirii o 5%

Poradnik aktualizowany na bieżąco


GUNNR

ŚWIAT: Midgard

REGION: Zwłoki Thamura

To prawdopodobnie pierwsza Walkiria, z którą będziemy mieli okazję się zmierzyć, ponieważ Mistyczne Wrota prowadzące do jej więzienia znajdują się tuż przy zwłokach Thamura i będziemy mieli do nich dostęp zaraz po tym, jak zdobędziemy magiczne dłuto.

Można powiedzieć, że to "podstawowa" wersja Walkirii, która da nam pikantny przedsmak kolejnych konfrontacji. Gunnr nie atakuje żadnymi żywiołami, jest za to niezwykle szybka i mobilna. Dzięki skrzydłom może znaleźć się w każdym miejscu na arenie. Nie myślcie, że jeśli trzymacie od niej dystans, to jesteście bezpieczni. W momencie gdy sygnalizuje swój atak (żółte lub czerwone kółko) od razu szykujcie się do uniku, gdyż bez problemu Was dopadnie.

Korzystajcie z pomocy Arteusa tak często, jak to tylko możliwe (zwłaszcza ze strzał elektrycznych, które mogę wytrącić na chwilę Walkirię z rytmu). Gdy widzicie, że Gunnr zawisa w powietrzu i atakuje z dystansu, rzućcie toporem - to ją ogłuszy i da Wam chwilę na parę bezkarnych ataków.

Ze średniego i krótkiego dystansu Walkiria atakuje swymi ostrymi jak brzytwa skrzydłami. jest to najczęściej sekwencja dwóch lub trzech ataków, żółtych i czerwonych, więc nie ma co blokować, tylko robić uniki na boki, w kierunku przeciwnym do kierunku ataku przeciwniczki.


KARA

ŚWIAT: Midgard

REGION: Rzeczna Przełęcz

Mistyczne Wrota prowadzące do tej Walkirii znajdują się pod chatą Wiedźmy w podziemnym przejściu prowadzącym do Jeziora Dziewięciu. Znajdziemy tam Karę, Walkirię posługującą się atakami ognistymi. Warto się dobrze przygotować do tej walki, wkładając do pancerza zaklęcia zwiększające odporność na ogień.

Oprócz standardowych ataków, którymi posługiwała się również Gunnr, Kara będzie atakować z daleko oraz obszarowo ogniem. Na domiar złego będzie przywoływała ogniste Draugry, które będą wspierać ją w walce. Niech eliminacją pomniejszych stworów zajmie się Atreus, Wy z kolei skupcie swoją uwagę na Walkirii, gdyż jej ataki są zabójcze.

Jeśli jednak zrobi się (nomen omen) za gorąco, a poziom życia mocno spadnie Kratosowi, wtedy warto zabić kilka stworów, bo jest szansa, że wypadnie z nich życiodajna esencja. Do końca walki trzeba więc balansować pomiędzy mniejszymi stworami i błyskawicznie reagować na ataki Kary. Do kontrataku przechodźcie tylko wtedy, gdy będziecie pewni, że żaden stwór nie zaskoczy Was od tyłu.


GEIRDRIFUL

ŚWIAT: Midgard

REGION: Przedgórze

Geirdriful jest bardzo niebezpieczną Walkirią posługującą się trucizną. Dotrzemy do niej przez Mistyczne Wrota w drodze na szczyt Góry. Jeśli to możliwe, musicie wyposażyć się w zaklęcia chroniące przed trucizną. Geirdriful robi jedną, niesłychanie wkurzającą rzecz - potrafi oślepić Kratosa. Jeśli tak się stanie, spodziewajcie się rychłego ataku! Musicie wyczuć odpowiedni moment, żeby wykonać unik.

Z daleka Walkiria będzie atakowała zabójczo szybkimi świetlnymi dyskami, więc trafienie jej wtedy toporem jest ryzykowne (ale może się opłacić, gdyż na chwilę ogłuszy wojowniczkę).

Z półdystansu Geirdriful rzuca toksycznymi grudkami, które mogą nas otruć, dlatego widząc je nie ma co uciekać na boki, tylko od razu robić unik do tyłu. Raz na jakiś czas Walkiria może złapać Kratosa, by zadać mu dodatkowe obrażenia, wtedy wciskając odpowiedni przycisck, musicie jak najszybciej się oswobodzić.

W tym starciu kluczowe jest po prostu unikanie trucizny Geirdriful, gdyż w mgnieniu oka może powalić naszego bohatera.


EIR

ŚWIAT: Midgard

REGION: Góra

Mistyczną Bramę prowadzącą do Eir znajdziemy we wnętrzu góry, w wielkiej sali kopalni, z której po raz pierwszy dane nam było wjechać na szczyt. W jednej z wnęk znajduje się zapieczętowane przejście, które otworzymy za pomocą magicznego dłuta. W środku czeka nas jedna z najniebezpieczniejszych Walkirii - Eir.

Najpotężniejszą bronią tej Walkirii jest światło. Nie tylko potrafi oślepiać Kratosa, ale swoimi błyskami zdejmować potężną ilość zdrowia - w naszym przypadku nawet pół paska! Najniebezpieczniejszy jest błysk obszarowy, który wykonuje, gdy się od nas oddali. Zanim go wykonał, wokół Eir pojawia się charakterystyczny jasny okrąg, jak na zdjęciu poniżej:

Uwaga - tego ataku nie można zablokować, ale to jest idealny (krótki!) moment by rzucić w Walkirię toporem i oszołomić. To najpewniejszy sposób, by zadać jej obrażenia, zwłaszcza że w normalnych warunkach w zwarciu Eir często potrafi się zasłonić swoimi stalowymi skrzydłami, przez które nie sposób się przebić.

Potrafi też z tej pozycji oślepiać, co również zadaje Kratosowi obrażenia. Żeby zwyciężyć w walce z Eir trzeba naprawdę podpakować Kratosa, stawiając na zaklęcia chroniące przed Oślepieniem. Przede wszystkim jednak, trzeba uderzać w momentach, gdy Walkiria szykuje się do ataku, bowiem większość jej technik i tak jest niemożliwa do zablokowania. Powodzenia!

Źródło: własne

Komentarze (76)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper