Skrzynie Norn - Jabłka Idunn
W specjalnych, opatrzonych runami skrzyniach kryją się magiczne przedmioty zwiększające pasek życia Kratosa (Jabłka Idunn) lub pasek szału (Rogi Krwistego Miodu). Każdorazowo trzeba zebrać 3 przedmioty danego typu aby permanentnie zwiększyć wartość jednego z tych współczynników.
Znalezienie Skrzyni Norn to jednak jedna sprawa. Druga, to ich otworzenie, co wiąże się ze złamaniem trzech runicznych pieczęci widocznych na skrzyni. W okolicy skrzyni poukrywane są więc 3 runy odpowiadające pieczęciom. Trzeba taką runę trafić rzutem topora, aby zdjąć pieczęć, jednak z każdą kolejną skrzynią wyzwanie jest coraz trudniejsze i wymaga większego kombinowania. Oto lokacje wszystkich Skrzyń Norn zawierających Jabłka Idunn oraz opis sposobu ich otwarcia:
Poradnik aktualizowany na bieżąco
Jabłka Idunn
1
ŚWIAT: Midgard
REGION: Dziki Las
Pierwsza Skrzynia Norn znajduje się w okolicach starych kamiennych ruin, do których dotrzemy zaraz po pierwszej walce w grze. Centralna część ruin ma 3 wyjścia wychodzące w trzech różnych kierunkach. Na lewo prowadzi nas Atreus i to jest ścieżka główna. Do skrzyni dotrzemy jednak idąc na wprost i rozwalając toporem zagradzające drogę deski.
Na końcu korytarza dotrzemy do skrzyni. Ponieważ to pierwszy tego typu skarb na naszej drodze, znalezienie run w tym przypadku jest dziecinnie proste.
Pierwszą runę znajdziemy po lewej stronie, wystającą z sarkofagu:
Druga jest tuż obok skrzyni po prawej stronie:
Trzecia z kolei znajduje się za nami, na lewo od wyjścia z komnaty:
2
ŚWIAT: Midgard
REGION: Rzeczna Przełęcz
Niedługo po tym, jak Kratos spadnie wraz z Atreusem z drewnianego mostu na Rzecznej Przełęczy, dotrzemy do drugiej skrzyni.
Tym razem runy potrzebne do otwarcia skrzyni będą nieco lepiej pochowane. Pierwsza jest widoczna od razu po prawej stronie nad skrzynią.
Teraz musimy się odwrócić. Na wprost zauważymy podniesiony most, natomiast po lewej, w skale będzie ukryta druga runa.
Aby znaleźć trzecią, trzeba przedostać się na drugą stronę mostu. Najpierw jednak musimy opuścić obie jego części, trafiając toporem w specjalne, mieniące się na niebiesko kółka przytrzymujące liny. Kółko pierwszej części mostu będziemy mieli od razu przed sobą.
Dostęp do drugiego kółka będziemy mieć z podwyższenia widocznego z prawej strony na powyższym zdjęciu. Wystarczy rzucić Lewiatanem w to kółko, by opuścić drugą część mostu, a następnie przejść nim na drugą stronę.
Zaraz za mostem będzie wyrwa w ścianie po lewej stronie. Po drugiej stronie wyrwy zauważymy trzecią runę, którą wystarczy trafić rzutem topora. Następnie możemy wrócić do skrzyni i dobrać się do jej zawartości.
3
ŚWIAT: Midgard
REGION: Rzeczna przełęcz
Skrzynia z trzecim jabłkiem znajduje się na obszarze, na którym przyjdzie nam zetrzeć się z drugim trollem, czyli w okolicy szczątek pradawnego zwierzęcia. Po zabiciu trolla skierujmy się na lewo w jedną z odnóg. Tam natkniemy się na Skrzynię Norn.
Tym zabawa z runami trochę się komplikuje, bowiem znajdują się one na trzech rozsianych po okolicy dzwonach. Rzucenie w daną runę toporem uaktywni ją, ale tylko na chwilę, więc żeby otworzyć skrzynię trzeba uderzyć we wszystkie trzy dzwony w odpowiednio krótkim czasie. Pierwszą runę znajdziemy od razu nad skrzynią.
Druga jest niedaleko, bo na lewo od skrzyni, na skarpie,
Teraz biegiem na środek lokacji, z powrotem do miejsca, w którym walczyliśmy z trollem. Przy jednym z gigantycznych żeber jest ostatni dzwon.
Gdy już w niego uderzymy odpowiednio szybko (tzn. przed dezaktywacją poprzednich dzwonów) skrzynia się otworzy i będziemy mogli do niej spokojnie wrócić, by zgarnąć nagrodę.
4
ŚWIAT: Midgard
REGION: Wybrzeże Dziewięciu, Wieża Strażnicza
Po tym, jak dotrzemy do Jeziora Dziewięciu i po raz pierwszy zetkniemy się z Jormungandem, gigantycznym wężem oplatającym Midgard. Wąż poruszy się, przez co opadnie woda w jeziorze i da nam dostęp do rozsianych przystaniach wokół wybrzeża. Skierujmy się na południowy wschód, do Wieży Strażniczej. Tam znajdziemy Skrzynię Norn.
Dostanie się do niej nie jest proste i wymaga celności oraz szybkości. Dzwony z runami przy tej skrzyni zasłaniają drewniane, ostre pale. Topór się od nich odbija. Można je tymczasowo obniżyć uderzając w mechaniczny wachlarz, który znajduje się po lewej stronie nad skrzynią.
Problem polega na tym, że działa to tylko przez chwilę i po kilku sekundach kolce wracają na starą pozycję. proponujemy więc poćwiczyć celne rzucanie Lewiatanem i błyskawiczne go przywoływanie (przycisk trójkąta na mapie). Po trafieniu w wachlarz najlepiej zacząć od dzwonu po lewej stronie.
Potem błyskawicznie trafić musimy w dzwon środkowy znajdujący się po prawej stronie na górze od skrzyni.
Ostatni jest nieco po prawej, pod małym wodospadem. Jeśli uda nam się trafić wszystkie dzwony, zanim kolce wrócą na swoje miejsce, skrzynia z kolejnym Jabłkiem zostanie odblokowana.
5
ŚWIAT: Midgard
REGION: Wybrzeże Dziewięciu, Zapomniane Jaskinie
Po przybiciu na brzeg przy Zapomnianych Jaskiniach w północno-zachodnim rejonie Jeziora Dziewięciu, zauważymy kolejną Skrzynię Norn.
Tym razem trzeba się będzie wykazać precyzją i celnością, gdyż dzwony z runami zawieszone są na specjalnych, obracających się belkach. Uderzenie w jeden dzwon od razu wprawia w obrót wszystkie trzy, co sprawia, że w pozostałe dwa trudniej trafić.
Nie można też zapominać o tym, że dzwony uaktywniają (czy racze: dezaktywują) daną runę tylko na chwilę, co dodatkowo komplikuje sprawę. Proponujemy najpierw trafić w dzwon po jednej stronie (np. lewej), a potem - gdy mechanizm będzie już w ruchu - celować w znaki z drugiej strony wieży, tak aby spowolnić prędkość obrotu całego mechanizmu, nawet przy odrobinie szczęścia zatrzymać. Na pewno nie jest to łatwe wyzwanie i właśnie szczęście oprócz precyzji przyda nam się w trakcie rzucania w obracające się dzwony.
6
ŚWIAT: Alfheim
REGION: Jezioro Światła
Skrzynię znajdziemy na południowym wybrzeżu Jeziora Światła. Mała altanka, w której się ona znajduje, jest na końcu lewego korytarza, do którego dotrzemy, jak przejdziemy przez charakterystyczną, automatycznie zamykaną bramę.
Tym razem wyzwanie polega na tym, że wokół altanki rozmieszczonych jest w sumie pięć dzwonów, bez żadnego oznakowania. Nie wiemy więc, które dzwony uderzać. Przekonamy się dopiero po charakterystycznym dźwięku oraz zniknięciu danej runy na skrzyni. Rzecz w tym, że czasu jest na tyle mało, że nie zdążymy przy jednym podejściu rzucić toporem we wszystkie pięć dzwonów. Musimy więc uderzyć kolejno w pierwszy, trzeci i piąty dzwon (który znajduje się za naszymi plecami), tak jak to jest pokazane na obrazkach poniżej:
Jeśli uda nam się to zrobić odpowiednio szybko i celnie, to otworzymy sobie dostęp do skrzyni.
UWAGA: w trakcie naszego podejścia natrafiliśmy akurat na taką kolejność dzwonów, jednak niewykluczone, że ta sekwencja jest generowana lodowo. Jeśli nie uda się Wam otworzyć skrzyni na podstawie podanej przez nas sekwencji, to po prostu próbujcie uderzać w każdy z dzwonów i na podstawie charakterystycznego dźwięku określić oraz zapamiętać, które z nich są tymi prawidłowymi.