Skrzynie Norn - Rogi Krwistego Miodu
W specjalnych, opatrzonych runami skrzyniach kryją się magiczne przedmioty zwiększające pasek życia Kratosa (Jabłka Idunn) lub pasek szału (Rogi Krwistego Miodu). Każdorazowo trzeba zebrać 3 przedmioty danego typu aby permanentnie zwiększyć wartość jednego z tych współczynników.
Znalezienie Skrzyni Norn to jednak jedna sprawa. Druga, to ich otworzenie, co wiąże się ze złamaniem trzech runicznych pieczęci widocznych na skrzyni. W okolicy skrzyni poukrywane są więc 3 runy odpowiadające pieczęciom. Trzeba taką runę trafić rzutem topora, aby zdjąć pieczęć, jednak z każdą kolejną skrzynią wyzwanie jest coraz trudniejsze i wymaga większego kombinowania. Oto lokacje wszystkich Skrzyń Norn zawierających Rogi Krwistego Miodu oraz opis sposobu ich otwarcia:
Poradnik aktualizowany na bieżąco
Rogi Krwistego Miodu
1
ŚWIAT: Midgard
REGION: Rzeczna Przełęcz
Dotarcie do pierwszej skrzyni, w której znajdziemy Róg Krwistego Miodu jest dosyć skomplikowaną sprawą i wymaga od nas najpierw przebrnięcie przez pułapkę z kolcami, na którą natkniemy się w toku fabuły. Zajmijmy się więc najpierw opisem działania i sposobem na przejście przez tę pułapkę. Jest to - mówiąc w uproszczeniu - mechanicznie zapadający się sufit ozdobiony zabójczymi, ostrymi palami. Aby go w ogóle otworzyć, trzeba najpierw Lewiatanem rzucić w specjalny wachlarz. Ponieważ mechanizm będzie powoli ponownie się zaciskał, po rozkręceniu wachlarza trzeba szybko przywołać topór i rzucić nim w kółko zębate pod tym wachlarzem. Lewiatan zamrozi mechanizm, a Kratos będzie mógł przeskoczyć na drugą stronę przepaści i znajdzie się dokładnie pod najeżonym kolcami sufitem.
Po drugiej stronie od razu wyskoczą na nas potwory. Ponieważ topór musi tkwić w kole zębatym, żeby sufit nam się nie zwalił na głowę, przeciwników będziemy musieli pokonać gołymi pięściami oraz z pomocą strzelającego z odległości Atreusa. Potem, będąc cały czas pod sufitem-pułapką, szybko przyzwijmy topór i rzućmy w kolejny wachlarz a następnie zamroźmy mechanizm. Po lewej będzie się znajdowała naszpikowana kolcami ściana z charakterystycznym miejscem (gołą deską) na rzut topora. Szybko więc przywołajmy Lewiatana i rzućmy nim w to miejsce dwa razy, co przesunie nam ścianę i otworzy drogę do wyjścia z pułapki.
Po wyjściu na górę musimy się odwrócić. Będziemy mogli teraz wskoczyć z miejsca pokazanego na poniższym zdjęciu na morderczy sufit od góry.
Po prawej stronie znajdziemy Skrzynię Norn:
Z kolei po lewej, w wyrwie w kolczastej ścianie zauważymy pierwszą runę do rozwalenia:
Jeszcze bardziej na lewo od tej wyrwy (bliżej miejsca, z którego przeskakiwaliśmy na pułapkę) zauważymy drugą runę.
Teraz czas na najlepiej schowaną runę. Musimy się znów odwrócić i dojść do krawędzi pułapki. Z góry będziemy teraz widzieli pierwszy wachlarz, który uruchamialiśmy, żeby podnieść sufit i przejść pod pułapkę.
Jak widać powyżej, runa jest kompletnie niewidoczna z miejsca, w którym stoimy, przez co i nie można jej dosięgnąć toporem. Na szczęście jest sposób. Właśnie z tego miejsca musimy rzucić Lewiatanem w wachlarz. To uruchomi pułapkę na której aktualnie stoimy, więc powędrujemy z nią w górę. Z tej wysokości będziemy mieli dobry kąt, by rzucić w runę, musimy więc szybko przywołać topór i wcelować nim w znak, zanim pułapka powoli znowu się obniży do swej poprzedniej pozycji. Jeśli nam się uda - brawo, właśnie dostaliśmy się do skrzyni.
2
ŚWIAT: Midgard
REGION: Przedgórze
Wkraczając na Przedgórze i udając się w prawo, na niewielkie wzniesienie, za zakrętem natkniemy się na Skrzynię Norn. Tym razem runiczne pieczęcie będą otwierać specjalne obrotowe mechanizmy. Musimy je ustawić w takiej pozycji, żeby odpowiadały runom na skrzyni. Obracamy je, trafiając toporem w specjalne, okrągłe "skrzydełka" po bokach.
Pierwszy mechanizm znajduje się tuż nad skrzynią i musimy na nim ustawić znak, który pokazany jest na poniższej fotografii.
Drugi mechanizm znajduje się przy głównym placu (mijaliśmy go w drodze do skrzyni). Musimy go ustawić na znak runiczny pokazany poniżej.
Ostatni mechanizm znajduje się na prawo od tego miejsca. Jest przesłonięty przez chmurę trującego gazu. Aby go odsłonić, trzeba najpierw rzucić toporem w kosz wypuszczający truciznę, który zawieszony jest powyżej.
Teraz musimy przywołać szybko Lewiatana i rzucić nim w skrzydełka mechanizmu aby ustawić na pokazany poniżej znak. Musimy to zrobić szybko, zanim trujący gaz ponownie zasłoni mechanizm.
3
ŚWIAT: Alfheim
REGION: Jezioro Światła
Po wyjściu z wnętrza Sanktuarium Elfów Światła i przed udaniem się z powrotem do samego serca świątyni znajdziemy niewielki, zarośnięty plac, na którym jest krasnolud Sindri i jego kuźnia. Znajdziemy ją idąc schodami w lewo, ale jeśli pójdziemy prawymi, to dotrzemy do tunelu na końcu którego jest czeka Skrzynia Norn.
Runy dezaktywują się po uderzeniu w dzwony. Pierwsze dwa znajdują się na zewnątrz, na przeciwko wejścia do tunelu ze skrzynią. Pierwszy tuż przy schodach.
Drugi jest nieco wyżej, po prawej.
Ostatni znajduje się tuż nad skrzynią, na samym końcu korytarza. Aby więc zdążyć uaktywnić wszystkie dzwony, po trafieniu toporem dwóch pierwszych, musimy się obrócić o 180 stopni i jeszcze sprzed wejścia do korytarza trafić trzecią runę. Nie powinno to być zbytnio skomplikowane.
4
ŚWIAT: Alfheim
REGION: Jezioro Światła
Po uzyskaniu Światła Alfheimu w samym sercu Sanktuarium Elfów Światła trafimy do niewielkiego placyku z kryształem światła przy wejściu. Weźmy go ze sobą i udajmy się po schodach po prawej stronie. Na górze, naprzeciwko niebieskich, okrągłych wrót znajdziemy gniazdo dla tego kryształu (zaznaczone kółkiem poniżej). Wstawmy kryształ do gniazda i rozkażmy Atreusowi go zapalić strzałą. Nad gniazdem uaktywni się most świetlny, który da nam dostęp do małej altanki zaznaczonej poniżej strzałką. Na górę dostaniemy się stopniami po prawej stronie.
W altance znajdziemy skrzynie, zaś wokół niej, po lewej, za altanką, w środku nad skrzynią i po prawej - również za altanką - dzwony z runami. Trzeba je będzie wszystkie odpowiednio szybko trafić rzutem topora, co nie będzie łatwe ze względu na utrudniony dostęp do dzwonów.
Dwa dzwony (lewy i środkowy) dla oszczędności czasu uda się trafić rzucając z wnętrza altanki, trzeci (prawy) jest jednak z tej pozycji zasłonięty, więc żeby zdążyć ze wszystkimi runami, zanim ponownie się uaktywnią, trzeba celnie rzucać i błyskawicznie przywoływać Lewiatana. Dzwon z runą z lewej jest poza altanką i za oknem wewnętrznej ściany placu. Poniżej możecie zobaczyć, jak się ustawić, żeby mieć do niego dostęp.
Środkowa runa jest tuż nad skrzynią, więc można nią trafić, nie zmieniając pozycji Kratosa, a jedynie obracając się w jej stronę.
Teraz błyskawicznie musimy wyjść na zewnątrz i skręcić tak, żeby znaleźć się od zewnątrz po prawej stronie altanki. Ostatni dzwon jest nad stopniami, po których wchodziliśmy, żeby dotrzeć do skrzyni.
5
ŚWIAT: Midgard
REGION: Góra
Eksplorując wnętrze Góry, w drodze na szczyt trafimy do sali z kilkoma odnogami i poziomami. W jednej ze skalnych naw natkniemy się na Skrzynię Norn. Od razu zauważymy, że nie ma na niej run. Na szczęście wystarczy przyjrzeć się bliżej ścianie, przy której stoi skrzynia, żeby zauważyć wymalowane krwią znaki.
Teraz wystarczy znaleźć kolumny z runami oraz specjalnymi mechanizmami, które przełączają te runy. Musimy je ustawić (rzucając toporem w kółka przy mechanizmach) tak, aby odpowiadały malunkowi na ścianie. Pierwszy mechanizm z runą znajdziemy po wyjściu na niewielki most, po prawej stronie od powyższego obrazka. Runa znajduje się po lewej stronie nad mostem. Trzeba ustawić mechanizm tak, żeby wskazywał runę widoczną na poniższym obrazku.
Następnie musimy (jeśli stoimy tak, jak na zdjęciu powyżej), obrócić się w lewo i spojrzeć w dół. Zobaczymy kolejny mechanizm z runą, który trzeba będzie przestawić na znak widoczny na obrazku poniżej.
Ostatni mechanizm znajdziemy w miejscu, z którego przychodziliśmy. Musimy cofnąć się do nawy ze skrzynką, skręcić w prawo i zejść po świetlnych schodach. Tuż obok nich, po prawej stronie, jest wspomniany mechanizm. Musimy go ustawić tak, aby pokazywał runę widoczną poniżej, na zdjęciu. Jeśli się uda, Skrzynia Norn zostanie otwarta.