Atrybuty postaci. Zdrowie, wytrzymałość, zabójcza precyzja. Jak je rozwijać
Rozwój postaci w Red Dead Redemption 2 nie jest dla każdego oczywisty. Nasz bohater staje się lepszy, silniejszy i bardziej wytrzymały podczas wykonywania czynności powiązanych z atrybutami. Te wyrażane są za pomocą dwóch wskaźników - paska oraz rdzenia. O co w nich chodzi?
Red Dead Redemption 2 Rdzeń i pasek atrybutów
Podstawowe atrybuty wyrażane są przez rdzeń i pasek. Rdzeń danego atrybutu jest jego podstawą, która wyraża to, jak szybko będziemy regenerować zdrowie/wytrzymałość/Zabójczej precyzji. Rdzeń uzupełniamy za pomocą wybranych posiłków lub używek, albo odpoczywając w:
- Nocując w naszym obozowisku
- Śpiąc w wynajętym pokoju w wybranym mieście
- Ucinając drzemkę w naszym obozie
Jeśli poziom atrybutu w rdzeniu spadnie do zerowego poziomu, to po prostu albo zginiemy (w przypadku zdrowia), albo nie będziemy mieli siły na aktywności i korzystanie z Zabójczej precyzji. Na poziom rdzenia ma także wpływ parę rzeczy:
- Choroba - wpływa negatywnie na wszystkie rdzenie (85 minut do wyzerowania)
- Ciężka choroba - wpływa negatywnie na wszystkie rdzenie (75 minut do wyzerowania)
- Zimno/ciepło - wpływa na zdrowie (10 minut do wyzerowania)
- Zatrucie - wpływa na zdrowie (10 minut do wyzerowania)
- Osiodłanie konia - 25% mniejsze zużycie wszystkich rdzeni
Red Dead Redemption 2 Atrybuty postaci
Każdy za trybutów ma maksymalnie 10 poziomów, z czego 8 zdobywamy wykonując odpowiednie czynności, a kolejne dwa możemy zdobyć wykonując odpowiednie wyzwania. Do awansu na kolejne poziomy potrzebujemy następujących wartości doświadczenia:
- 1. poziom - 0 xp
- 2. poziom - 50 xp
- 3. poziom - 100 xp
- 4. poziom - 200 xp
- 5. poziom - 350 xp
- 6. poziom - 550 xp
- 7. poziom - 800 xp
- 8. poziom - 1100 xp
- 9. poziom - zaliczenie danego wyzwania
- 10. poziom - zaliczenie danego wyzwania
Red Dead Redemption 2 Zdrowie
Odpowiedzialne za to, ile możemy przyjąć obrażeń zanim zginiemy. Grę zaczynamy na 3 poziomie zdrowia i wykonując wymagane przez grę aktywności, zdobywamy punkty doświadczenia potrzebne do awansu na wyższe poziomy. Aktywności, które mają wpływ na zdrowie:
- Wypicie eliksiru z Żeń-szenia - 25% wymaganego xp do następnego poziomu
- Zabójstwo z łuku lub broni miotanej - 20 xp
- Wiosłowanie przez ponad 100 metrów - 20 xp
- Nokaut lub zabójstwo z piąchy - 10 xp
- Złowienie ryby - od 10 do 30 xp, zależne od rozmiaru ryby
- Podskoczenie 50 razy - 5 xp
- Zabójstwo/nokaut po cichu - 5 xp
- Trafienie z łuku/broni miotanej - 5 xp
- Czyste zabójstwo na polowaniu - 3 xp
Red Dead Redemption 2 Wytrzymałość
Odpowiada za to, jak długo możemy biec sprintem, pływać czy się wspinać. Grę zaczynamy na 2. poziomie wytrzymałości. Aktywności, które mają wpływ na wzrost wytrzymałości:
- Wypicie pirackiego rumu - 25% wymaganego xp do następnego poziomu
- Ukończenie danego wyzwania - 30 xp
- Przetrwanie walki mając mniej niż 25% punktów życia - 20 xp
- Przebiegnięcie sprintem ponad 100 metrów - 20 xp
- Pływanie przez 15 sekund - 20 xp
Red Dead Redemption 2 Zabójcza precyzja
Wskaźnik odpowiedzialny za to, jak długo możemy przebywać w trybie zabójczej precyzji podczas strzelania. Odpalamy go wciskając prawą gałkę analogową. Grę zaczynamy na 2. poziomie. W przeciwieństwie do pozostałych atrybutów, ten nie odnawia się automatycznie i musimy pić odpowiednie specyfiki, zabijając wrogów i śpiąc.
Aktywności mające wpływ na wzrost atrybutu:
- Wypicie eliksiru z waleriany - 25% wymaganego xp do następnego poziomu
- Ukończenie danego wyzwania - 30 xp
- Odnalezienie specjalnej znajdźki - 5 xp
- Wykonanie zadania w obozie - 5 xp
- Zabójstwo bez celowania - 1 xp
- Wytworzenie przedmiotu - 1 xp
- Ugotowanie posiłku - 1 xp
- Oskórowanie zwierzęcia - od 1 do 10 xp, zależnie od zwierzęcia
- Strzał w głowę z ponad 50 metrów - od 1 do 5 xp, zależnie od dystansu
Wraz z kolejnymi rangami atrybutu, odblokujemy specjalne umiejętności:
- Ranga 1 - Poprawiony refleks i percepcja. Wrogowie są namierzani automatycznie po najechaniu na nich celownikiem.
- Ranga 2 - Opcja ręcznego przełączania celów z użyciem R1/RB
- Ranga 3 - Pozostanie w trybie po wystrzeleniu nie mając zaznaczonego wroga
- Ranga 4 - Miejsca ran śmiertelnych są oznaczone
- Ranga 5 - Krytyczne miejsca postrzału są zaznaczone
Wszystkie atrybuty mogą dodatkowo zyskać specjalne efekty. Są to:
- Złoty pasek - po spożyciu określonych przedmiotów, dany pasek zostaje na jakiś czas podbity do 10 poziomu i zmniejsza się zużycie rdzenia o 15%
- Złoty rdzeń - po spożyciu wyjątkowej jakości przedmiotów, nie tracimy nic z rdzenia przez jakiś czas
Na nasze atrybuty mają także wpływ następujące rzeczy:
- Waga naszej postaci - wyrażana w ukrytym atrybucie od 0 do 20, gdzie 10 jest idealne.
- Wpędzenie się w nadwagę (zbyt częste jedzenie) powoduje zwiększone zużycie rdzenia do 25%, a także większe spalanie wytrzymałości do 7,5%. Jednocześnie nadwaga daje nam większą odporność na obrażenia do 7,5%.
- Z drugiej strony niedowaga sprawia, że rdzenie spadają o 25% szybciej, odnosimy także więcej obrażeń (do 7,5%), ale spalamy mniej wytrzymałości (do 7,5%).
- Ciężkie warunki atmosferyczne - Wystawienie się na zimno lub ciepło bez odpowiednich ubrań spowoduje, że rdzeń wyczerpie się nam w maksymalnie 10 minut.
- Pijaństwo - Picie alkoholu ma wpływ na stopień upicia się, a co za tym idzie - stopień zaburzenia percepcji i wykonywania ruchów. Im bardziej jesteśmy zalani, tym gorzej dla nas. Postać trzeźwieje w tempie 0,25 punktu na 24 sekundy, ale dopiero po 90 sekundach może spać na kolejny prób trzeźwości.