Honor. Rangi i nagrody. Jak zdobywać punkty?
Honor to najbardziej tajemniczy atrybut dodatkowy w Red Dead Redemption 2. Nie tylko na wpływ na to, jak postrzegają nas inni w grze, ale także odblokowuje część dodatkowych misji. Podobnie jak atrybuty, honor ma swoje rangi, które zmieniają się zależnie od naszego postępowania. Minimalny poziom to -8, maksymalny poziom to 8. Potrzebne doświadczenie do kolejnych rang oraz nagrody za nie wyglądają następująco:
Ranga pozytywna
- Ranga 0. - 0 punków. Przeszukiwanie ludzi daje nam z reguły tanią biżuterię, eliksiry, podstawowe jedzenie dla konia i zużyty alkohol i papierosy
- Ranga 1. - 40 punktów. Podnosi się jakość odnajdywanych przedmiotów po przeszukaniu ciała
- Ranga 2. - 80 punktów. 10% zniżki we wszystkich sklepach
- Ranga 3. - 120 punktów. Nowe stroje dostępne w sklepach
- Ranga 4. - 160 punktów
- Ranga 5. - 200 punktów - 25% zniżki we wszystkich sklepach
- Ranga 6. - 240 punktów. Nowe stroje w sklepach
- Ranga 7. - 50% zniżki we wszystkich sklepach
- Ranga 8. - 320 punktów
Ranga negatywna
- Ranga -1 - -40 punktów. Więcej amunicji, broni miotanej, alkoholu, papierosów i toników odnawiających zabójczą precyzję. Dodatkowo dostajemy dodatkową kasę i biżuterię ze stróżów prawa.
- Ranga -2 - -80 punktów
- Ranga -3 - -120 punktów
- Ranga -4 - -160 punktów
- Ranga -5 - -200 punktów
- Ranga -6 - -240 punktów
- Ranga -7 - -280 punktów
- Ranga -8 - -320 punktów
Jakie wydarzenia mają wpływ na przyznawanie lub utratę punktów honoru? Jedne związane są z normalnymi aktywnościami w grze i są powtarzalne, a inne powiązano z zadaniami fabularnymi i możemy je wykonać tylko raz.
Ostrzegamy przed spoilerami!
Wydarzenia powtarzalne
Pozytywne
- Donacja przedmiotu/kasy w obozie + 10 punktów
- Obezwładnienie strzałem w rękę podczas pojedynku +10
- Poddanie się stróżowi prawa i odsiadka +5
- Zabicie szczurów w mieście lub zrobienie zadania w obozie +5
- Opłacenie swoich występków +5
Negatywne
- Patrzenie na wykrwawiające się zwierze -1
- Strzelenie obok cywila i wystraszenie go -1
- Kradzież konia przywiązanego do postoju -1
- Nokaut cywila i kradzież -1
- Potrącenie niewinnego podczas jazdy konno -1
- Nastraszenie lub pobicie podczas napadu -5
- Zabicie oswojonego zwierza (pies, koń, świnia itp) -5
- Zbezczeszczenie zwłok -10
- Napad z bronią na sklepikarza -20
- Podjudzanie ludzi - brak stałej wartości, większe spadki przy częstszej akcji
- Obserwowanie jak cierpi nasz koń bez udzielenia pomocy - brak stałej wartości, większe spadki przy częstszej akcji
- Zabicie zwierzęcia i porzucenie truchła bez skórowania - brak stałej wartości, większe spadki przy częstszej akcji
- Zabicie cywila lub stróża prawa (z wyłączeniem misji lub bycia poszukiwanym) - brak stałej wartości, większe spadki przy częstszej akcji
Wydarzenia podczas misji
Rozdział 1
Kim do diabła jest Leviticus Cornwall
- Zabójstwo obsługi pociągu -5
- Nieuratowanie Lenny'ego -20
Rozdział 2
Cywilizowane społeczeństwo w stylu Valentine
- Uratowanie konia który uciekł +10
- Zwrot konia który uciekł uspokajając go i przyprowadzając +10 / przyciągając go lassem +5
- Nastraszenie właściciela po oddaniu konia -10
- Wciągnięcie świadka z klifu +10 / Zignorowanie świadka -5
- Darowanie życia po uratowaniu świadka +10 / zabicie świadka -10
- Zatrzymanie konia po misji -5 / zwrot konia po misji +10
Kto kiedyś kochał prawdziwie
- Zgoda by pomóc uratować Jaimiego +10
Rozdział 3
Prawdziwa miłość
- Sprzedaj prezent zamiast oddać go Penelopie -5
Sodoma? Powrót do Gomory
- Wybierz złamanie szyfru +5 / wysadź sejf dynamitem -5
Rozdział 4
x
- Pomóż Mary odzyskać pamiątkę +10
- Zapłać kupcowi za broszkę +5
x
- Zwróć krucyfiks +20
Rozdział 6
x
Zgódź się pomóc Rains Fall +10 / odmów pomocy -10
x
- Zgódź się pomóc Monroe +20 / odmów pomocy -20
- Zabij żołnierzy podczas odzyskiwania świętych przedmiotów -5
x
- Zgódź się pomóc Sadie +20 / odmów pomocy -20
x
- Pomóż Archiemu +10
x
- Pomóż Edith +10
x
- Złóż datek +20
x
- Eskortuj Beau i Penelopę w pociągu +10
- Odmów zapłaty za Penelopę +10
x
- Zabij kierowców -5
x
- Chroń Johna - ranga wyżej
- Wybierz gotówkę zamiast ochrony Johna - ranga niżej
Epilog 1
x
- Zapłać squattersom +5
Epilog 2
x
- Nie wieszaj Cleeta +5
Misje poboczne
Poszukiwanie przestępców
- Dostarczenie poszukiwanego żywego lub martwego +5
Poszukiwanie Marka Johnsona
- Pozwolenie na pożegnanie się +1
Pożyczki - Algie Davison
- Zabij syna Algie +5
Pożyczki - J. John Weathers
- Weź dług na siebie +10 / odzyskaj dług -5
Pożyczki - Arthur Londonerry
- Daj rodzinie pieniądze +20
Napad na Willard's Rest
- Pokaż wdowie jak polować +20
- Pokaż wdowie jak strzelać +10
Misje dziwaków - Więzy, które nas łączą
- Daj lekarstwo skazanym +10