Red Dead Redemption 2. Poradnik, broń, rozwój postaci, sekrety, aktywności, misje poboczne - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Red Dead Redemption 2. Poradnik, broń, rozwój postaci, sekrety, aktywności, misje poboczne

Honor. Rangi i nagrody. Jak zdobywać punkty?

Paweł Myśliwiec | 25.11.2018, 09:01

Honor. Rangi i nagrody. Jak zdobywać punkty?

Red Dead Redemption 2 honor

Honor to najbardziej tajemniczy atrybut dodatkowy w Red Dead Redemption 2. Nie tylko na wpływ na to, jak postrzegają nas inni w grze, ale także odblokowuje część dodatkowych misji. Podobnie jak atrybuty, honor ma swoje rangi, które zmieniają się zależnie od naszego postępowania. Minimalny poziom to -8, maksymalny poziom to 8. Potrzebne doświadczenie do kolejnych rang oraz nagrody za nie wyglądają następująco:

Ranga pozytywna

  • Ranga 0. - 0 punków. Przeszukiwanie ludzi daje nam z reguły tanią biżuterię, eliksiry, podstawowe jedzenie dla konia i zużyty alkohol i papierosy
  • Ranga 1. - 40 punktów. Podnosi się jakość odnajdywanych przedmiotów po przeszukaniu ciała
  • Ranga 2. - 80 punktów. 10% zniżki we wszystkich sklepach
  • Ranga 3. - 120 punktów. Nowe stroje dostępne w sklepach
  • Ranga 4. - 160 punktów
  • Ranga 5. - 200 punktów - 25% zniżki we wszystkich sklepach
  • Ranga 6. - 240 punktów. Nowe stroje w sklepach
  • Ranga 7. - 50% zniżki we wszystkich sklepach
  • Ranga 8. - 320 punktów

Ranga negatywna

  • Ranga -1 - -40 punktów. Więcej amunicji, broni miotanej, alkoholu, papierosów i toników odnawiających zabójczą precyzję. Dodatkowo dostajemy dodatkową kasę i biżuterię ze stróżów prawa.
  • Ranga -2 - -80 punktów
  • Ranga -3 - -120 punktów
  • Ranga -4 - -160 punktów
  • Ranga -5 - -200 punktów
  • Ranga -6 - -240 punktów
  • Ranga -7 - -280 punktów
  • Ranga -8 - -320 punktów

Jakie wydarzenia mają wpływ na przyznawanie lub utratę punktów honoru? Jedne związane są z normalnymi aktywnościami w grze i są powtarzalne, a inne powiązano z zadaniami fabularnymi i możemy je wykonać tylko raz.

Ostrzegamy przed spoilerami!

Wydarzenia powtarzalne

Pozytywne

  • Donacja przedmiotu/kasy w obozie + 10 punktów
  • Obezwładnienie strzałem w rękę podczas pojedynku +10
  • Poddanie się stróżowi prawa i odsiadka +5
  • Zabicie szczurów w mieście lub zrobienie zadania w obozie +5
  • Opłacenie swoich występków +5

Negatywne

  • Patrzenie na wykrwawiające się zwierze -1
  • Strzelenie obok cywila i wystraszenie go -1
  • Kradzież konia przywiązanego do postoju -1
  • Nokaut cywila i kradzież -1
  • Potrącenie niewinnego podczas jazdy konno -1
  • Nastraszenie lub pobicie podczas napadu -5
  • Zabicie oswojonego zwierza (pies, koń, świnia itp) -5
  • Zbezczeszczenie zwłok -10
  • Napad z bronią na sklepikarza -20
  • Podjudzanie ludzi - brak stałej wartości, większe spadki przy częstszej akcji
  • Obserwowanie jak cierpi nasz koń bez udzielenia pomocy - brak stałej wartości, większe spadki przy częstszej akcji
  • Zabicie zwierzęcia i porzucenie truchła bez skórowania - brak stałej wartości, większe spadki przy częstszej akcji
  • Zabicie cywila lub stróża prawa (z wyłączeniem misji lub bycia poszukiwanym) - brak stałej wartości, większe spadki przy częstszej akcji

Wydarzenia podczas misji

Rozdział 1

Kim do diabła jest Leviticus Cornwall

  • Zabójstwo obsługi pociągu -5
  • Nieuratowanie Lenny'ego -20

Rozdział 2

Cywilizowane społeczeństwo w stylu Valentine

  • Uratowanie konia który uciekł +10
  • Zwrot konia który uciekł uspokajając go i przyprowadzając +10 / przyciągając go lassem +5
  • Nastraszenie właściciela po oddaniu konia -10
  • Wciągnięcie świadka z klifu +10 / Zignorowanie świadka -5
  • Darowanie życia po uratowaniu świadka +10 / zabicie świadka -10
  • Zatrzymanie konia po misji -5 / zwrot konia po misji +10

Kto kiedyś kochał prawdziwie

  • Zgoda by pomóc uratować Jaimiego +10

Rozdział 3

Prawdziwa miłość

  • Sprzedaj prezent zamiast oddać go Penelopie -5

Sodoma? Powrót do Gomory

  • Wybierz złamanie szyfru +5 / wysadź sejf dynamitem -5

Rozdział 4

x

  • Pomóż Mary odzyskać pamiątkę +10
  • Zapłać kupcowi za broszkę +5

x

  • Zwróć krucyfiks +20

Rozdział 6

x

Zgódź się pomóc Rains Fall +10 / odmów pomocy -10

x

  • Zgódź się pomóc Monroe +20 / odmów pomocy -20
  • Zabij żołnierzy podczas odzyskiwania świętych przedmiotów -5

x

  • Zgódź się pomóc Sadie +20 / odmów pomocy -20

x

  • Pomóż Archiemu +10

x

  • Pomóż Edith +10

x

  • Złóż datek +20

x

  • Eskortuj Beau i Penelopę w pociągu +10
  • Odmów zapłaty za Penelopę +10

x

  • Zabij kierowców -5

x

  • Chroń Johna - ranga wyżej
  • Wybierz gotówkę zamiast ochrony Johna - ranga niżej

Epilog 1

x

  • Zapłać squattersom +5

Epilog 2

x

  • Nie wieszaj Cleeta +5

Misje poboczne

Poszukiwanie przestępców

  • Dostarczenie poszukiwanego żywego lub martwego +5

Poszukiwanie Marka Johnsona

  • Pozwolenie na pożegnanie się +1

Pożyczki - Algie Davison

  • Zabij syna Algie +5

Pożyczki - J. John Weathers

  • Weź dług na siebie +10 / odzyskaj dług -5

Pożyczki - Arthur Londonerry

  • Daj rodzinie pieniądze +20

Napad na Willard's Rest

  • Pokaż wdowie jak polować +20
  • Pokaż wdowie jak strzelać +10

Misje dziwaków - Więzy, które nas łączą

  • Daj lekarstwo skazanym +10

Red Dead Redemption 2 - Poradnik - powrót do spisu treści

Źródło: własne

Komentarze (127)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

cropper