Red Dead Redemption 2 bronie. Jak o nią dbać, statystyki, amunicja, ulepszenia.
Broń w Red Dead Redemption 2 to temat rzeka, któremu poświęcimy cały rozdział. W produkcji Rockstar Games obecne jest pięć typów broni palnej, broń miotana, a także broń biała. Każda z nich opisywana jest sześcioma statystykami, w przypadku broni palnej - zużywa się, a sporo z dostępnych broni możemy modyfikować by je wzmocnić, lub by nadać im własny wygląd.
RDR2 bronie - Statystyki broni
Każda broń opisywana jest sześcioma cechami, których wartości wyrażane są w formie pasków. Cały pasek to wartość równa 100, a segmenty podzielono co 25 punktów. Na pasku, biała wartość to aktualny poziom broni. Szary segment to maksymalny potencjał broni, który zyskamy czyszcząc ją, a także ulepszając wybranymi komponentami. Tutaj też wpływ ma odpowiedni dobór amunicji. Czarny pasek to segment poza zasięgiem danej broni.
Statystyki opisujące broń
- Obrażenia - wyraża to, jak mocna jest broń
- Zasięg - na jaką odległość poleci amunicja
- Szybkostrzelność - im wyższa, tym szybciej jesteśmy w stanie oddawać kolejne strzały
- Przeładowanie - to, ile czasu zajmuje przeładowanie danej broni
- Celność - wyraża to, jak celny są strzały z danej broni
- Stan - wyraża fizyczny stan broni, im dłużej ją używamy, tym mocniej się zużywa
RDR2 bronie - Degradacja broni
Każda broń palna, wraz z tym jak ją nosimy i z niej korzystamy, traci na swojej wytrzymałości, co pociąga za sobą spadek bazowych statystyk. W RDR 2 funkcjonuje system degradacji broni wraz z upływem czasu. Wyróżniamy trzy czynniki, mające wpływ na degradację broni:
- Sadza - każdorazowy wystrzał z broni palnej powoduje stopniowe osadzanie się zanieczyszczeń, a co za tym idzie, spadek jakości broni
- Rdza - gdy przebywamy na mrozie lub brodzimy w wodzie, broń zaczyna rdzewieć i bardzo szybko spada jej stan
- Brud - tarzanie się w kurzu, zanurzanie w błocie, to powoduje zabrudzenie broni i szybki spadek jej stanu
Każdy z sześciu rodzajów broni palnej w grze ma inny czas do całkowitej degradacji stanu, zależnie od czynników wpływających na broń.
Rodzaj broni palnej | Liczba wystrzałów doprowadzających do pełnej degradacji | Czas do pełnej degradacji po wystawieniu na ciecz/śnieg/brud |
Rewolwery | 300 | 300 sekund |
Pistolety | 200 | 300 sekund |
Karabiny powtarzalne | 300 | 300 sekund |
Karabiny (w tym snajperka) | 200 | 300 sekund |
Strzelby | 150 | 300 sekund |
Możemy jednak spowolnić degradację broni odpowiednio z niej korzystając, przechowując ją w ładunku konia gdy jej nie potrzebujemy i kupując wybrane przedmioty oraz akcesoria.
Przedmiot | Typ | Zmniejszenie degradacji | Dostępność |
Pokrowiec na broń | Składnik broni | 10% | Dowolny rusznikarz |
Ulepszona kabura | Akcesorium | 20% | Dowolny rusznikarz lub u trapera po wykonaniu danego wyzwania |
Ulepszona druga kabura | Akcesorium | 10% | U trapera po wykonaniu danego wyzwania |
Ozdoba z zęba bobra | Ozdoba | 10% | Do zrobienia u pasera z zęba legendarnego bobra |
Talizman z kruczego pazura | Talizman | 20% | Nagroda za ukończenie zadania "Geologia dla początkujących" |
Zestaw Legendy ze Wschodu | Strój | 10% | Zdobywany za zrobienie wszystkich wyzwań w każdej kategorii |
RDR2 bronie - Gdzie kupować/zdobywać broń?
Podstawowe pytanie - skąd brać broń? Po pierwszym rozdziale, wyposażeni będziemy w dwie sztuki broni palnej, a wraz z wkroczeniem w otwarty świat, gra zaoferuje nam sporo możliwości poszerzenia naszego arsenału.
Najprostszym i najtańszym sposobem pozyskania broni, głównie palnej, jest zabicie przeciwnika i zgarnięcie jego gnata. Koszt zerowy, parę sztuk amunicji wpadnie. Ale trzeba też pamiętać, że takim działaniem ściągamy na siebie uwagę stróżów prawa. Dodatkowo, broń zgarnięta z wrogów praktycznie zawsze jest nadgryziona zębem czasu, przez to po wyczyszczeniu nie nadaje się do ulepszania.
Gdzie więc wyposażać się w najlepszą broń? U rusznikarza. W grze jest ich pięciu, w:
- Valentine
- Rhodes
- Saint Denis
- Annesburg
- Tumbleweed (od Epilogu 1)
Poza tym, wybrane sklepy w danych miastach oferują także wybraną broń:
- Strawberry
- Rewolwer Double-Action - $65
- Półautomatyczna strzelba - $225
- Karabin z zamkiem obrotowym - $187
- Blackwater
- Karabin powtarzalny Litchfield - $145
- Rewolwer Schofield - $84
- Strzelba tłokowa - $148
- Każdy paser
- Dynamit - $1
- Nóż do rzucania - $2,50
- Tomahawk - $4
- Mołotow - $0,75
- Topór - $4,25
- Tasak - $8
- Maczeta - $10
- Traper
- Nóż do rzucania - $2,50
- Tomahawk - $4
Lista broni do zakupu u wszystkich rusznikarzy:
Broń | Cena | Dostępność |
Rewolwer Cattleman | $50 | Rozdział 1, po misji "Bandyci z zachodu" |
Karabinek powtarzalny | $90 | Rozdział 1, po misji Starzy przyjaciele |
Pistolet Volcanic | $150 | Rozdział 1, po misji W drodze na wschód |
Karabin Springfield | $120 | Rozdział 1, po misji W drodze na wschód |
Sztucer | $72 | Rozdział 2, po misji Wizyta towarzyska |
Dwururka | $95 | Rozdział 2, po misji Dolewając ropy do ognia |
Strzelba tłokowa | $148 | Rozdział 2, po misji |
Rewolwer Double Action | $65 | Rozdział 2, po misji Scena z amerykańskiej idylli |
Karabinek Lancaster | $135 | Rozdział 2, po misji Dziwna uprzejmość |
Obrzyn | $85 | Rozdział 1, po misji Początek i ucieczka przed wspomnieniem |
Karabin z zamkiem obrotowym | $187 | Rozdział 2, po misji Owce od kozłów |
Rewolwer Schofield | $84 | Rozdział 2, po misji Błogosławieni cisi? |
Karabin czterotaktowy | $180 | Rozdział 3, po misji I będąc w drodze, prawił o wybaczaniu |
Strzelba półautomatyczna | $225 | Rozdział 4, po misji |
Strzelba automatyczna | $185 | Rozdział 6, po misji |
Karabinek Litchfield | $145 | Rozdział 6, po misji |
Karabin Carcano | $190 | Rozdział 6, po misji |
Broń, którą kupicie tylko w Saint Denis:
Broń | Cena | Dostępność |
Pistolet półautomatyczny | $210 | Rozdział 4, po misji Radość z cywilizacji |
Mauser | $250 | Rozdział 5, po misji |
RDR2 bronie - Modyfikacja broni
Broń palną, którą zakupimy u rusznikarza, możemy także u niego od razu zmodyfikować za odpowiednią opłatą, zwiększając jej statystyki bazowe. Dodatkowo, każda broń oferuje nam modyfikacje kosmetyczne, w których możemy zmienić kolor broni, wybrać grawer czy drzewo z którego zrobiono niektóre części.
Co możemy modyfikować?
- Długość lufy
- Krótka lufa
- Długa lufa (zwiększa celność)
- Uchwyt
- Podstawowy
- Żelazo z drzewem
- Hebanowy
- Perłowy (dostępny wyłącznie dla Cattlemana w randze honoru 4 lub wyżej)
- Hebanowy rewolwerowiec(dostępny wyłącznie dla rewolweru Double Action w randze honoru -4)
- Gwintowanie lufy
- Standardowa
- Ulepszone gwintowanie (zasięg zwiększony o 10%, zwiększony opad naboju o 10%; jeśli zamontowany w strzelbach, zapewnia większy rozrzut kosztem obrażeń)
- Celownik
- Zwykły
- Ulepszony celownik (zwiększa celność)
- Celownik optyczny
- Bez celownika
- Krótki celownik
- Średni celownik
- Długi celownik
- Kolba
- Zwykłe słoje
- Proste słoje
- Szerokie słoje
- Osłona
- Bez osłony
- Z osłoną (zmniejsza zużycie o 10%)
Lista wszystkich broni w grze
Rewolwery
- Rewolwer Cattleman
- Obrażenia - 40
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 75
- Celność - 60
- Czas przeładowania - 60
- Jak zdobyć: W sklepie od początku gry
- Rewolwer Flaco
- Obrażenia - 40
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 75
- Celność - 60
- Czas przeładowania - 60
- Jak zdobyć: Po zabiciu Flaco Hernandeza
- Rewolwer Grangera
- Obrażenia - 40
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 75
- Celność - 60
- Czas przeładowania - 60
- Jak zdobyć: Po zabiciu Emmetta Grangera
- Rewolwer Algernon
- Obrażenia - 35
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 80
- Celność - 50
- Czas przeładowania - 70
- Jak zdobyć: Po wykonaniu zadania Księżniczka i inne zwierzęta
- Rewolwer Micah
- Obrażenia - 35
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 80
- Celność - 50
- Czas przeładowania - 70
- Jak zdobyć: Wróć na miejsce ostatniej strzelaniny w Epilogu 2. Znajdziesz go przy trupie
- Rewolwer Callowaya
- Obrażenia - 45
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 70
- Celność - 70
- Czas przeładowania - 65
- Jak zdobyć: Po pojedynku w misji The Noblest of Men, and a Women
- Rewolwer Otisa Millera
- Obrażenia - 45
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 70
- Celność - 70
- Czas przeładowania - 65
- Jak zdobyć: Ukryty w trudniej do znalezienia skrzyni w Cholla Springs
- Rewolwer Schofielda
- Obrażenia - 45
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 70
- Celność - 70
- Czas przeładowania - 65
- Jak zdobyć: Do kupienia po misji Błogosławieni cisi?
- Rewolwer z samonapinaniem
- Obrażenia - 40
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 80
- Celność - 50
- Czas przeładowania - 70
- Jak zdobyć: Po misji Dziwna uprzejmość
Pistolety
- Pistolet Volcanic
- Obrażenia - 55
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 50
- Celność - 70
- Czas przeładowania - 60
- Jak zdobyć: Po misji W drodze na Wschód
- Pistolet półautomatyczny
- Obrażenia - 30
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 85
- Celność - 65
- Czas przeładowania - 80
- Jak zdobyć: W rozdziale 4
- Pistolet Mausera
- Obrażenia - 35
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 80
- Celność - 60
- Czas przeładowania - 75
- Jak zdobyć: W rozdziale 5
- Pistolet Billy'ego Midnighta
- Obrażenia - 35
- Zasięg - 50
- Szybkostrzelność - 80
- Celność - 60
- Czas przeładowania - 75
- Jak zdobyć: Po zabiciu Billy'ego Midnighta
Karabiny
- Sztucer
- Obrażenia - 40
- Zasięg - 65
- Szybkostrzelność - 65
- Celność - 80
- Czas przeładowania - 70
- Jak zdobyć: Po misji W drodze na Wschód
- Karabin Springfield
- Obrażenia - 80
- Zasięg - 75
- Szybkostrzelność - 30
- Celność - 80
- Czas przeładowania - 45
- Jak zdobyć: Po misji W drodze na Wschód
- Karabin czterotaktowy
- Obrażenia - 80
- Zasięg - 75
- Szybkostrzelność - 35
- Celność - 85
- Czas przeładowania - 55
- Jak zdobyć: Od 3. rozdziału
Karabinki
- Karabinek powtarzalny
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 65
- Szybkostrzelność - 55
- Celność - 75
- Czas przeładowania - 75
- Jak zdobyć: Po misji starzy przyjaciele
- Karabinek Lancaster
- Obrażenia - 55
- Zasięg - 65
- Szybkostrzelność - 60
- Celność - 75
- Czas przeładowania - 70
- Jak zdobyć: Po misji Scena z amerykańskiej idylli
- Karabinek Litchfield
- Obrażenia - 65
- Zasięg - 65
- Szybkostrzelność - 50
- Celność - 65
- Czas przeładowania - 60
- Jak zdobyć: Od 6. rozdziału
Strzelby
- Dwururka
- Obrażenia - 65
- Zasięg - 35
- Szybkostrzelność - 65
- Celność - 30
- Czas przeładowania - 40
- Jak zdobyć: Od misji Towarzyska wizyta
- Rzadka strzelba
- Obrażenia - 65
- Zasięg - 35
- Szybkostrzelność - 50
- Celność - 30
- Czas przeładowania - 40
- Jak zdobyć: Po zabiciu pustelnika
- Obrzyn
- Obrażenia - 65
- Zasięg - 630
- Szybkostrzelność - 65
- Celność - 25
- Czas przeładowania -50
- Jak zdobyć: Po misji Początek i ucieczka przed wspomnieniem
- Strzelba tłokowa
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 35
- Szybkostrzelność - 50
- Celność - 40
- Czas przeładowania - 60
- Jak zdobyć: Po misji Dolewając ropy do ognia
- Strzelba półautomatyczna
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 35
- Szybkostrzelność - 65
- Celność - 35
- Czas przeładowania - 65
- Jak zdobyć: Od 4. rozdziału
- Strzelba automatyczna
- Obrażenia - 55
- Zasięg - 35
- Szybkostrzelność - 50
- Celność - 35
- Czas przeładowania - 60
- Jak zdobyć: Od 6. rozdziału
Karabiny snajperskie
- Karabin z zamkiem obrotowym
- Obrażenia - 85
- Zasięg - 85
- Szybkostrzelność - 30
- Celność - 85
- Czas przeładowania - 35
- Jak zdobyć: Po misji Dolewając ropy do ognia
- Rzadki karabin z zamkiem obrotowym
- Obrażenia - 85
- Zasięg - 85
- Szybkostrzelność - 30
- Celność - 85
- Czas przeładowania - 35
- Jak zdobyć: Po zabiciu snajpera w szopie w 3. rozdziale podczas misji Magik dla Sportu
- Karabin Carcano
- Obrażenia - 75
- Zasięg - 85
- Szybkostrzelność - 35
- Celność - 85
- Czas przeładowania - 75
- Jak zdobyć: Po misji Żegnaj dobry przyjacielu
Broń miotana/łuki
- Łuk
- Obrażenia - 80
- Zasięg - 35
- Szybkostrzelność - 30
- Celność - 80
- Czas przeładowania - 35
- Jak zdobyć: Po misji Co następuje po początku
- Nóż do rzucania
- Obrażenia - 50
- Zasięg - 25
- Szybkostrzelność - 10
- Celność - 40
- Jak zdobyć: Po misji Towarzyska wizyta
- Tomahawk
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Szybkostrzelność - 10
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Po misji Ameryka odpoczywa
- Starożytny tomahawk
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Szybkostrzelność - 10
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Na wschód od rezerwatu Indian Wapiti, Calumet Ravine
- Butelka z ogniem/mołotow
- Obrażenia - 70
- Zasięg - 25
- Szybkostrzelność - 10
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Od 3. rozdziału
- Dynamit
- Obrażenia - 90
- Zasięg - 25
- Szybkostrzelność - 10
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Po misji Kim do diabła jest Leviticus Cornwall
Broń do walki wręcz
- Piącha
- Obrażenia - 30
- Zasięg - 10
- Jak zdobyć: --
- Nóż myśliwski
- Obrażenia - 50
- Zasięg - 10
- Jak zdobyć: Od początku gry
- Nóż z kości
- Obrażenia - 50
- Zasięg - 10
- Jak zdobyć: Nagroda za ukończenie Sprawdzian wiary
- Nóż z szerokim ostrzem
- Obrażenia - 50
- Zasięg - 10
- Jak zdobyć: Do znalezienia w kopalni Beryl, na zachód od góry Shann
- Nóż z Wojny domowej
- Obrażenia - 50
- Zasięg - 10
- Jak zdobyć: Do znalezienia w piwnicy Fortu Brennand
- Nóż z poroża
- Obrażenia - 50
- Zasięg - 10
- Jak zdobyć: Do znalezienia w w martwym niedźwiedziu, na północny-zachód od Dog Ranch
- Maczeta
- Obrażenia - 55
- Zasięg - 10
- Jak zdobyć: Do kupienia po misji Drogi wuj Tacyt
- Zepsuty miecz piracki
- Obrażenia - 55
- Zasięg - 10
- Jak zdobyć: Do znalezienia w małej łodzi na wyspie na południe od Saint Denis
- Toporek
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Do kupienia po misji Drogi wuj Tacyt
- Topór kamienny
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Tylko dla graczy, którzy wykonali misję w GTA Online, do znalezienia w okolicy miejsca pochówka Indian
- Podwójny topór
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Wbity w drzewo na północ od stacji Wallace
- Zardzewiały podwójny topór
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Wbity w pień w Annesburg
- Topór do rąbania
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Wbity w pień na południowym brzegu stawu Księżycowego
- Topór wikinga
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Do znalezienia w starożytnym grobowcu, północny-wschód od Beaver Hollow
- Topór myśliwski
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Wbity w pień na południe od Window Rock
- Zardzewiały topór myśliwski
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Wbity w pień na zewnątrz szopy, między O'Creagh's Run i Elysian Pool
- Tasak
- Obrażenia - 60
- Zasięg - 25
- Celność - 25
- Jak zdobyć: Do kupienia po misji Drogi wuj Tacyt