Przestępstwa, stróże prawa. Jak opłacić grzywnę?
Podobnie jak w serii GTA, Red Dead Redemption 2 ma swoich stróżów prawa pilnujących, czy nie popełniliśmy jakiegoś przestępstwa. Dodatkowo, postronni obserwatorzy mogą zainteresować się naszymi występkami i poinformować władze. Spotkania ze stróżami prawa są bardzo niebezpieczne i w ciągu chwil, posiłki są w stanie nas spacyfikować.
Poziom Poszukiwania
Poziom poszukiwania podzielony został na pięć poziomów i zależnie od naszych wykroczeń, które się kumulują, na głowie będziemy mieli coraz więcej stróżów prawa.
- Poziom 1 - próg grzywny $0, bez dodatkowych wydarzeń, na mapie lokacja zaznaczona czerwoną linią
- Poziom 2 - próg grzywny $50, pojawiają się nowi stróże prawa
- Poziom 3 - próg grzywny $150, na miejscu jest jeszcze więcej stróżów prawa, którzy dodatkowo są lepiej uzbrojeni
- Poziom 4 - próg grzywny $250, miejsce przestępstwa zostaje dodatkowo obstawione, miasta wchodzą w fazę zamknięcia, na mapie widoczne jako czerwone pole w czerwonej linii
- Poziom 5 - próg grzywny $1500, na głowie mam mnóstwo stróżów prawa, wraz z najbardziej wytrzymałymi jednostkami
Wraz z podnoszącym się poziomem Poszukiwania, miasto w którym popełniliśmy przestępstwa będzie na nas inaczej reagować. Na czwartym poziomie i wzwyż, nastąpi tzw. zamknięcie miasta (na mapie zaznaczone czerwonym kolorem) - utracimy możliwość robienia zakupów, aktywowania wydarzeń, a stróże prawa od razu się rzucą w pościg za nami. Okres ten mija po 5,5h godzinach w grze.
Przestępstwa, jaka grzywna za dane wykroczenie?
Przestępstwo | Surowość kary | Grzywna |
Okrucieństwo względem zwierząt | Niska (średnia za zabicie) | $5 |
Podpalenie | Niska (poza miastem) / średnia (w mieście) | $5 |
Napaść | Wysoka | $5 |
Napad na bank | Wysoka | $25 |
Oszukiwanie | Niska | $5 |
Zakłócanie porządku | Niska | Od $5 do $10 |
Zastraszanie | Średnia | $5 |
Ucieczka z więzienia | Wysoka | $25 |
Porwanie | Wysoka | $10 ($15 za stróża prawa) |
Szabrownictwo | Niska | $5 |
Morderstwo | Wysoka | $15 ($20 za stróża prawa) |
Rozbój | Średnia | Od $5 do $10 |
Kradzież koni/bydła | Niska | $5 |
Kradzież | Niska / średnia za kradzież konia | $5 ($10 za kradzież konia) |
Napad na pociąg | Wysoka | $50 |
Wtargnięcie | Niska | $5 |
Wandalizm | Niska | $5 |
Napaść na nieuzbrojonego | Niska (w mieście) / średnia (poza miastem) | $5 |
Wyznaczona nagroda za naszą głowę. Jak opłacić grzywnę?
Za popełnianie przestępstw i ucieczkę wyznaczana jest za naszą głowę nagroda. Zależnie od rozdziału w którym aktualnie jesteśmy, jej maksymalna kwota wynosi:
- Rozdział 2 - $300
- Rozdział 3 - $500
- Rozdział 3 Po misji Sodoma? Powrót do Gomory - $1500
Gdy rząd wyznaczy za naszą głowę nagrodę, mamy dwa wyjścia - albo odsiedzimy karę w więzieniu, albo opłacimy grzywnę na poczcie. W pierwszej opcji czas odsiadki może być pełny, lub odbije nas nasz gang. W przypadku opłacenia grzywny, musimy wybrać się na pocztę (ikonka koperty na mapie) i tam gra pokazuje regiony w których za naszą głowę wyznaczono nagrodę.
Jak uniknąć wykrycia przestępstwa?
Jeśli popełnimy przestępstwo i ktoś nas zauważy (albo odnajdzie przykładowo ciało denata), otrzymamy stosowną informację, że osoba postronna zauważyła nasze działanie. Wtedy jedyną opcją jest rzucenie się za takową w pościć i próba jej uspokojenia lub zastraszenia. W większości przypadków działa, ale czasami będziemy musieli lekko obić niepokornego widza. Tylko trzeba uważać, by go nie zabić, bo wtedy napytamy sobie jeszcze większej biedy.
Dlatego też warto pilnować, by zwłoki nie leżały przy drogach lub w pobliżu uczęszczanych miejsc. Dla własnej wygody warto je przenieść na ubocze, wrzucić do wody lub schować w krzakach.