Red Dead Redemption 2. Poradnik, broń, rozwój postaci, sekrety, aktywności, misje poboczne - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Red Dead Redemption 2. Poradnik, broń, rozwój postaci, sekrety, aktywności, misje poboczne

Misje nieznajomych i zadania poboczne

Paweł Myśliwiec | 25.11.2018, 09:01

Red Dead Redemption 2 Misje nieznajomych i zadania poboczne

Misje nieznajomych i zadania poboczne wliczane są do procentowego ukończenia gry. Jeśli więc celujecie w 100%, musicie je wszystkie zaliczyć. Trzeba pamiętać, że część z nich można aktywować tylko w wybranych rozdziałach, w danej porze dnia lub po wykonaniu innego zadania. Zadania na minimapie będą widoczne jako pytajnik na białym tle dopóki się nie zbliżymy na bliską odległość do danej osoby.

Arkadia dla amatorów

  • Dostępność: Od 2. rozdziału
  • Nieznajomy: Albert Mason

Zadanie podzielone jest na pięć misji.

Część 1. Alberta pierwszy raz spotykamy na południowy-wschód od Strawberry, między drzewami blisko rzeki (w pobliżu końca misji ratowania Seana). Po krótkiej scence, będziemy musieli gonić szakala, który ukradł mu torbę. Po krótkiej przebieżce za złodziejem, oddajemy torbę.

Część 2. Po dwóch dniach w grze, nieznajomego znajdziemy na północ od Strawberry i stacji Wallace. Tam będzie chciał zrobić zdjęcia wilkom. Po krótkiej chwili, zaatakuje nas wataha, którą musimy zabić.

Część 3. Po kolejnych 2 dniach czasu growego, Alberta spotkamy na północ od rancza Emerald. Po krótkiej rozmowie, musimy udać się dalej na północ i przywieźć dzikie konie do wybranego punktu.

Część 4. Kolejne 48 godzin później, Alberta spotkamy we wschodniej części bagien Lagras. Gdy wsiądziemy do łódki, musimy płynąć tak, jak chce tego gra. W ostatnim punkcie będziemy musieli wyskoczyć i zwabić aligatora.

Część 5. Na północ od Horseshoe Overlook, po kolejnych dwóch dniach w grze. Tutaj czeka na nas tylko scenka.

Zapach świeżej farby

  • Dostępność: Od 2. rozdziału
  • Nieznajomy: Miss Marjorie

Część 1. Miss Marjorie od której zaczyna się zadanie, znajdziemy w saloonie Van Horn, gdzie kłóci się ze swoim bratem. Po scence musimy się z nim bić. Gdy wygramy, udajemy się do zaznaczonego miejsca na mapie.

Część 2. Po dotarciu, Magnifico zacznie uciekać, a my musimy go gonić. Większość misji polega na gonieniu go, w czym możemy sobie pomóc minimapą. Ostatecznie po dogonieniu odpali się scenka przerywnikowa. Po wszystkim możemy udać się do teatru w Saint Denis, gdzie dostaniemy obiecany %.

O, bracie

  • Dostępność: Od 4. rozdziału
  • Nieznajomy: Acrius i Proteus

Misję rozpoczniemy rozmawiając z dwoma braćmi przed sklepem w Valentine. Poproszą nas o zestrzelenie butelek znad ich głów. Odpalamy więc Zabójczą precyzję i strzelamy. Po wszystkim czekamy 24 godziny i wracamy do Valentine. Braci znajdziemy tym razem za saloonem, gdzie poproszą nas o uderzenie ich w twarz. Po tym, czekamy kolejne 24 godziny i udajemy się do Cumberland Falls, gdzie czeka na nas kolejna część - zepchnięcie beczek, wskoczenie na konia i jazda w dół rzeki razem z Heleną.

Zbiórka

  • Dostępność: Od 2. rozdziału
  • Nieznajomy: Kobieta

W Saint Denis znajdziemy kobietę, która zbiera datki na budynek dla weteranów. Możemy podarować jej $20, albo okraść. W tej drugiej opcji, zyskamy tylko parę dolarów, ale stracimy pokaźne ilości punktów honoru.

Oczywiście, jest Brytyjczykiem

  • Dostępność: Od 3. rozdziału po misji Nowe południe
  • Nieznajomy: "Margaret"

Część 1. i 2. - Bohatera tego ciągu zadań znajdziemy między stacją Emerald a Rhodes, gdzie będzie siedział na rozwalonych wagonach cyrkowych. Margaret poprosi nas o przyprowadzenie zwierząt, które zbiegły. Na początek - zebra, a raczej pomalowany muł. Udajemy się do zaznaczonego miejsca, łapiemy muła na lasso i powoli przyprowadzamy do celu.

Część 3. - Kolejnym krokiem jest odnalezienie tygrysa, który okazuje się przemalowanym psem. Udajemy się do celu, gdzie znajdziemy asystentkę Margaret. Po rozmowie, zaczynamy tropić ślady psa aż znajdziemy jego zwłoki. Podnosimy je i wrzucamy do wagonu, po czym oddalamy się do ustalonego punktu i czekamy na pumę. Gdy wejdzie, zamykamy klatkę i jedziemy z wagonem do Margaret.

Część 4. i 5. - Ostatnią częścią misji jest złapanie prawdziwego lwa. Udajemy się na pobliskie ranczo, gdzie wchodzimy do stodoły. Tam udajemy się na drugą stronę i po tym, jak lew wybiegnie oknem, wychodzimy i idąc za śladami martwych koni, dochodzimy do budynku na przeciwko. Gdy zaatakuje nas lew, strzelamy mu w głowę. Po zabiciu skórujemy (dostaniemy łapę lwa potrzebną do zrobienia talizmanu) i wracamy do Margaret.

Jak się ma miękkie serce...

  • Dostępność: Od 3. rozdziału, po misji Destylacja po amerykańsku
  • Nieznajomy: Alphonse

Alphonse'a znajdziemy na północ od salonu w Rhodes. Po scence musimy udać się na północny-wschód. Poszukiwany pojazd znajdziemy na południowym-zachodzie Macomb's End. W drodze do niego, musimy pokonać bandytów. W drodze powrotnej zostaniemy jeszcze raz zaatakowani, ale w mniejszych ilościach.

Nieprawości historii

  • Dostępność: Od 3. rozdziału
  • Nieznajomy: Jeremiah

Jeremiaha znajdziemy leżącego na ławce na stacji kolejowej w Rhodes. Poprosi nas o odzyskanie paru rzeczy z jego starego domu. Znajdziemy go na północy (musimy wejść od tyłu). Antyczny zegarek znajdziemy nad kominkiem, przy drugim kominku znajdziemy zbirów, którzy po zabiciu zostawią pistolet Compsona. Szukamy klapy w podłodze, z której odstrzeliwujemy kłódkę. Schodzimy i w skrzyni znajdziemy księgę. Warto też przeszukać dom, znajdziemy m.in. kolekcjonerską kartę.

Po wszystkim wracamy do Jeremiaha.

Więzy, które nas łączą

  • Dostępność: Od 4. rozdziału
  • Nieznajomy: Mr Black i Mr. White

Część 1. i 2. - Mr Black i Mr. White do odnalezienia są w pobliżu Rhodes. Poproszą nas o usunięcie pięciu listów gończych z miasta. Znajdziemy je:

  1. Łowca nagród przy saloonie. Musimy plakat odebrać mu siłą
  2. Na słupie przy lekarzu
  3. Na słupie przy rusznikarzu
  4. Na tablicy w stacji kolejowej
  5. Na tablicy obok biura szeryfa

Po zebraniu pięciu plakatów, możemy złapać i odstawić zbiegów do więzienia (koniec misji), albo spalić plakaty.

Część 3. i 4. - Jeśli spaliliśmy plakaty, to po 24 godzinach w grze zbiegów znajdziemy w Dewberry Creek na północ od Rhodes. Poproszą nas o pomoc medyczną. Gdy im pomożemy, to mamy szansę na spotkanie raz jeszcze na północ od Strawberry.

Droga artysty

  • Dostępność: Od 4. rozdziału
  • Nieznajomy: Charles

Zadanie podzielono na cztery spotkania z artystą. Charlesa spotkamy pierwszy raz w saloonie, gdzie po postawieniu mu drinka i rozmowie, otrzymamy od niego szkic. Po 24 godzinach, spotkamy Charlesa w w alejce, gdzie będzie mu ktoś groził bronią. Po załatwieniu sprawy, muszą minąć kolejne 24 godziny byśmy mogli go spotkać w galerii sztuki (od 6 do 18:00). Będziemy musieli mu pomóc w trakcie bójki. Po 48 godzinach, w pobliżu rusznikarza znajdziemy go w przebraniu kobiety. Poprosi nas o eskortę do doków. Na miejsc będziemy musieli sklepać paru bandytów. Kilka dni później otrzymamy list od Charlesa, że jego rysunek jest warty znacznie więcej. Dzięki temu sprzedamy go ze znaczącym zyskiem.

Bracia i siostry, wszyscy razem

  • Dostępność: Od 4. rozdziału po misji Pomóż bratu
  • Nieznajomy: --

Misję rozpoczynamy w Saint Denis. W pobliżu kościoła rozmawiamy z zakonnicą, po czym rozpoczynamy pościg za chłopakiem, który ukradł krucyfiks. W pierwszym obszarze przepytujemy faceta siedzącego na ziemi, w drugim - interweniujemy w szamotaninie. Odpali się scenka, po której musimy uciekać przed stróżami prawa. Unikamy czerwonych kropek na minimapie. Po ucieczce z rynku, udajemy się do kościoła i wchodzimy do niego bocznym wejściem.

Ojcostwo i inne marzenia

  • Dostępność: Od 4. rozdziału po otrzymaniu listu od Mary
  • Nieznajomy: Mary

Po odczytaniu listu od Mary w obozie, udajemy się do Saint Denis. Zgadzamy się pomóc Mary, po czym wyruszamy z nią do torów przy stacji kolejowej. Po obejrzeniu scenki, śledzimy ojca Mary trzymając za nim dystans. Po tym, jak sprzeda broszkę, wskakujemy na konia i gonimy handlarza. Gdy wskoczymy na powóz, przejmujemy lejce i odjeżdżamy do wybranego punktu. Na miejscu możemy albo pobić handlarza (ujemny honor) albo zapłacić mu $100 by odzyskać broszkę. Po wszystkim wracamy do Mary i idziemy z nią do teatru.

Radosny, energiczny chłopiec

  • Dostępność: Od 4. rozdziału
  • Nieznajomy: Marko Dragic

Zadanie związane jest z osiągnięciem Sztuczna inteligencja. Jak je wykonać, znajdziecie informacje w dziale z trofeami/osiągnięciami.

Łaska wiedzy

  • Dostępność: Od 4. rozdziału
  • Nieznajomy: profesor Bell

Misję rozpoczniemy w Saint Denis, w slumsach, gdzie znajdziemy profesora Bella, który poprosi nas o kradzież dużej ilości alkoholu.

Część 1. - Alkohol zdobędziemy w Rhodes. Udajemy się na tamtejszą stację i wypytujemy Aldena o informację o dostawie bimbru. Gdy otrzymamy stosowne informacje, udajemy się na bagna Bluewater, na północ od Saint Denis, w miejsce zasadzki. Zakładamy chustę zasłaniającą twarz i likwidujemy obstawę. Po tym zwijamy wóz i jedziemy z nim do Saint Denis.

Część 2. - Udajemy się do komisarza policji w Saint Denis z prośbą o wykorzystanie krzesła elektrycznego. Taka zabawa kosztuje $100, ale możemy utargować cenę do $50. Wracamy do profesora Bella.

Część 3. - Podążamy do miejsca w którym jest zbieg i łapiemy McDanielsa żywego. Wracamy z nim do Bella, ale uwaga - możemy zostać zaatakowani przez innych łowców nagród.

Część 4. - Docieramy do miejsca zaznaczonego na mapie i oglądamy scenkę przerywnikową.

Mądrość starszyzny

  • Dostępność: Od 5. rozdziału
  • Nieznajomy: Lemuel

Część 1. - Zadanie rozpoczniemy w pod mostem kolejowym, na zachód od faktorii Van Horn. Spotkamy tam Lemuela, który poprosi nas o pomoc i podwiezienie do Butcher Creek.

Część 2. - Po 24 godzinach w grze, między północą a 7 rano, musimy udać się do zaznaczonej lokacji. Tam naszym zadaniem będzie zabicie bezpańskich psów. Po uporaniu się ze wszystkimi, musimy porozmawiać z Obediahem.

Część 3. - Musimy udać się na południowy-zachód od Butcher Creek, gdzie naszym celem jest zniszczenie 13 przeklętych przedmiotów. Gdy się do nich zbliżymy, migną nam na minimapie na czerwono. Po zniszczeniu wracamy do Obediaha.

Część 4. - Jedziemy do kopalni na północny-zachód od Butcher Creek. Przy wejściu usuwamy zabite deski i wchodzimy. Po wybuchu, idziemy w lewo, ale uważamy, bo przez opary zacznie spadać nam poziom zdrowia. Staramy się śpieszyć. Idziemy aż dojdziemy do wyjścia, po wszystkim oglądamy scenki i na koniec zbieramy nagrodę.

Nie szukaj rozgrzeszenia

  • Dostępność: Od 5. rozdziału przy wysokim poziomie honoru
  • Nieznajomy: Edith Downes

Misję rozpoczynamy od rozmowy z Edith Downes w Annesburg. Po niej, udajemy się do kopalni, gdzie bierzemy udział w bijatyce. Po pewnym czasie pojawi się znowu znacznik misji, udajemy się do Annesburga i rozmawiamy z Archim. Po rozmowie, jedziemy na północny-schód szukać Edith. Na miejscu śledzimy Sokolim wzrokiem ślad aż dotrzemy do poszukiwanej. Po wszystkim prosimy ją o powrót z nami do miasta, po czym oglądamy scenkę.

Idealizm i pragmatyzm dla początkujących

  • Dostępność: Od 4. rozdziału, po otworzeniu listu od burmistrza Lemieux po misji Złota klatka
  • Nieznajomy: Henry Lemieux

Część 1. - Misję zaczynamy w domu burmistrza, w północnej części Saint Denis. Po scence, udajemy się do galerii sztuki, gdzie śledzimy profesora Shiftacre aż dojdzie do fontanny (uważamy, by nas nie zauważył). Gdy nie będzie świadków, konfrontujemy się z nim, później go bijemy. A po wszystkim wracamy do Jean Marca.

Część 2. - Po przeczytaniu drugiego listu od burmistrza, udajemy się do zaznaczonej strefy. Tam zrównujemy się podczas jazdy konnej z dyliżansem, wskakujemy na niego (kwadrat/X) i wciskamy przyciski, które pokazuje gra.

Część 3. - Po odwiedzeniu burmistrza między 22:00 a 5:00, dostaniemy zlecenie na Jeana Marca. Musimy udać się do Rue de Zacharie i skonfrontować się z Jeanem. Po tym, zanosimy go do burmistrza, ale nie możemy zostać wykrytym. Musimy się więc wkraść wejściem z północno-wschodniej strony. Gdy już doniesiemy Jeana do burmistrza, to dostaniemy wybór - zabijemy go, albo darujemy mu życie. W pierwszej opcji stracimy honor, ale zyskamy stałą zniżkę 10% w sklepach w Saint Denis. Jeśli go wypuścimy, zyskamy punkty honoru.

Weteran

  • Dostępność: Od 6. rozdziału
  • Nieznajomy: Hamish Sinclair

Część 1. - Hamisha spotkamy w pobliżu O'Creagh's Run, gdzie jest oparty o skałę. Poprosi nas o pomoc w odzyskaniu protezy. Musimy udać się do miejsca oznaczonego na mapie, znajdziemy tam konia - Buella. Podchodzimy spokojnie i uspokajamy konia. Po wszystkim wracamy do Hamisha.

Część 2. - Po 24 godzinach, na mapie pojawi się znaczek w domku Hamisha. Gdy z nim porozmawiamy, możemy wybrać się z nim na ryby. Ekwipujemy wędkę ze specjalną przynętą jeziorną i zaczynamy łowić. Gdy nasz kompan wpadnie do wody, ratujemy go wciskając trójkąt/Y. Po wszystkim złapiemy legendarną rybę na haczyk, więc musimy powalczyć.

Część 3. - Po kolejnych 24 godzinach, Hamish czeka na nas ponownie w swoim domku, gdzie poprosi nas o wybranie się z nim na polowanie. Po wybraniu się na miejsce, zostaniemy poproszeni o wytropienie wilka. Gdy będziemy się do niego zbliżać, zaatakuje nas całą wataha.Odpalamy więc Zabójczą precyzję i ich załatwiamy.

Część 4. - Kolejne 24 godziny później, odwiedzamy Hamisha ostatni raz. Wyruszymy za legendarnym dzikiem, śledząc jego ślady. Gdy te doprowadzą nas ponownie do Hamisha, wskakujemy na konia i udajemy się na pobliskie wzgórze gdzie sprawdzamy zwłoki wilka. Po usłyszanym wystrzale, jedziemy do wyznaczonego miejsca. Odpali się Zabójcza precyzja, wiec strzelamy dzikowi w głowę parę razy. Po wszystkim go skórujemy. Możemy też zabrać konia Hamisha albo odstawiamy go do stajni.

Prawdziwa miłość, część IV-V

  • Dostępność: Od 6. rozdziału
  • Nieznajomy: Penelope i Beau

Po otrzymaniu listu od Penelope, udajemy się do małego budynku na zachód od posiadłości Braithwaitów. Rozmawiamy z damą i odwozimy ją na stację. Po kupnie biletów, wychodzimy i bierzemy udział w bójce. Jeśli ją skończymy szybko, możemy wsiąść do pociągu, w innym wypadku musimy go gonić konno.

Gdy dotrzemy do odpowiedniego przedziału, pojawią się kolejni przeciwnicy, których musimy odstrzelić. Po kilku chwilach, pociąg się zatrzyma, idziemy więc do lokomotywy i przejmujemy rolę. Gdy dotrzemy do celu, otrzymamy w podzięce bransoletę. Albo ją sprzedajemy ,albo oddajemy zakochanym i zyskujemy punkty honoru.

Amerykańskie piekło, wypalone

  • Dostępność: Od Epilogu 1
  • Nieznajomy: Evelyn Miler

Evelyna znajdziemy na północny-zachód od Beecher's Hope w godzinach między 18:00 a 6:00. Na miejscu zaprosi nas do swojego domu. Udajemy się więc 24 godziny później w okolice Tanner's Reach, na zachód od Manzanita Post. Na miejscu jedziemy za nim konno, po drodze ratując zwierze. Na koniec w obozowisku myśliwych stoczymy krótką walkę. Po kolejnych 24 godzinach, odwiedzimy Millera w jego domu. Musimy zostawić mu jedzenie pod drzwiami. Dzień później, powtarzamy czynność.Wracamy dwa dni później, zbieramy platynowy zegarek kieszonkowy i podpalamy firankę.

Amerykański sen

  • Dostępność: Po odkryciu wszystkich 3 scen zbrodni, między 22:00 a 5 rano
  • Nieznajomy: --

Po odkryciu wszystkich trzech śladów zbrodni:

  • Obok osiadłości Braithwaite Manor, na południe od Rhodes. Ogromne drzewo przy rozstaju dróg
  • Pod torami kolejowymi, na południe od Valentine
  • Na południe od stacji kolejowej Wallace Station

Gdy już odkryjemy wszystkie trzy poszlaki, możemy otworzyć drzwi do piwnicy w Lucky's Cabin. W środku znajdziemy parę znajdziek oraz nóż, który musimy zbadać. Gdy to zrobimy, zaatakuje nas morderca. Po ogłuszeniu go, zawozimy do szeryfa w Velantine. Tam, morderca zaatakuje stróża prawa, więc odpalamy Zabójczą precyzję i likwidujemy oprycha. Po celny mstrzale dostaniemy wypłaconą nagrodę.

Idealna noc

  • Dostępność: Po spotkaniu z tajemniczem Ludem Nocy, między 22:00 a 5 rano
  • Nieznajomy: --

By zacząć misję, musimy wpierw spotkać tajemniczy kult Ludzi Nocy. Pojawiają się na bagnach Lagras w godzinach nocnych. Gdy zaliczymy jedno spotkanie, udajemy się do Bayou, gdzie spotkamy nieznajomego. Pogadamy z nim i zgadzamy się mu pomóc. Idziemy za nim i gdy wymaga tego gra, likwidujemy kolejnych czlonków kultu. Po krótkiej scence w domku, zacznie się szturm, więc prowadzimy wymianę ognia, uważając na ludzi z maczetami. Zabijają jednym ciosem.

Red Dead Redemption 2 - Poradnik - powrót do spisu treści

Źródło: własne

Komentarze (127)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

cropper