Mass Effect 2 - Akta: Profesor
Po rozmowie z Arią przejdź przez zaświaty na dolny poziom Omegi. Miń proroka i podejdź pod turiańskiego ochroniarza blokującego drzwi do poziomów, w których przebywa salariański profesor. Po rozmowie z nim przejdziesz do zarażonej dzielnicy. Pamiętaj, aby nie brać na tę misję innych (o ile już ich zwerbowałeś) członków drużyny niż Zaeed, Miranda lub Jacob. Ludzie są odporni na zarazę.
Po przejściu przez chronioną strefę wejdź na teren Błękitnych Słońc. Dwóch żołnierzy spotkasz już po minięciu pierwszych drzwi, a tuż obok nich - terminal bankowy. Następnie porozmawiaj z chorym batarianinem, stawiając go na nogi z pomocą medi-żelu. Powiedz mu, że przyślesz kogoś z pomocą, a następnie idź do hali za nim, po drodze otwierając pomieszczenie, za którym znajduje się przypięty do ściany sejf.
Gdy już wyczyścisz kolejny obszar, odbij w prawo, aby wejść do kolejnego mieszkanka. Spotkasz tam parę, której warto doradzić, aby udała się do kliniki Mordina. Ponadto, na prawo od nich leży sejf. Teraz wróć na główną ścieżkę do kliniki salarianina.
Parę kroków dalej dojdziesz na terytorium Vorchów. Warto wejść schodami w górę i dostać się na balkon, aby mieć kontrolę nad sytuacją. Po strzelaninie idź w lewo, aby odwiedzić szabrowników, a następnie biegnij do celu. Dotrzesz do kliniku, jednakże przed rozmową z Mordinem warto zebrać wszystkie dostępne surowce po obu stronach kompleksu. Dopiero po tym przystąp do konwersacji. W trakcie niej dowiesz się m.in. o asystencie doktora i leku na zarazę.
Po wybadaniu Mordina odbij w lewo i wyjdź z kliniki. Oczyść halę, a następnie zhakuj terminal hazardowy przed schodami po lewej strony. Gdy wyjdziesz po schodach znajdziesz jeszcze jeden terminal, który kryje za sobą pieniądze. Przy kolejnym korytarzu odbij od razu w lewo, aby uratować Daniela przed batarianinami. Musisz użyć uroku lub zastraszenia, aby asystent przeżył.
W kolejnej miejscówce spotkasz grenadierów Vorchów. Trzymaj się balkonu, a dopiero gdy z nimi się uporasz, zejdź w dół przechodząc do strefy wentylacji. W pierwszej kolejności zabij stojących przed Tobą wrogów, a potem przejdź do panelu na wprost. Wprowadź lekarstwo, a następnie załącz dwa wentylatory znajdujące się po lewej i prawej stronie lokacji. Dostęp do nich będą blokowały Ci Vorche, więc uważaj na nich.
Po załączeniu drugiego wentylatora przeniesiesz się do kliniki Mordina. Zdecyduj pod koniec rozmowy, czy chcesz się tutaj jeszcze rozejrzeć, czy też nie. Warto wybrać to pierwsze i o ile wcześniej tego nie zrobiłeś, zebrać surowce, oraz dodatkowo pomówić z chorym batarianinem stojącym obok asystentki salarianina. Potem kliknij wyznaczony klawisz albo podejdź pod drzwi kliniki obok recepcji, aby zakończyć misję.