Mass Effect 2 - Wszystkie klasy postaci i używane bronie
Klasy postaci w Mass Effect 2 mało co różnią się od tych znanych z jedynki. Mimo wszystko, przedstawiamy je, a także najważniejsze ich umiejętności, a także bronie, które mogą użyć, poniżej:
Żołnierz
Żołnierz to idealny wybór dla kogoś, kto ceni sobie w walce najbardziej giwery. Jego główne umiejętności potrafią zwiększyć celność, obrażenia czy zmniejszyć odrzut broni, a dzięki specjalnemu wyszkoleniu, potrafi używać amunicji zapalającej, krio oraz dysrupcyjnej. Ta klasa postaci radzi sobie również z użytkowaniem każdego typu broni.
Bronie, które możesz użyć wybierając tę klasę postaci: karabiny szturmowe, strzelby, karabiny snajperskie, ciężkie pistolety
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Skok adrenaliny - spowolnienie czasu wokół gracza;
- Strzał wstrząsowy - automatycznie namierzany strzał lecący w stronę przeciwnika, potrafi wybić go z równowagi;
- Amunicja zapalająca - naboje podpalają wrogów;
- Amunicja krio - naboje zamrażają wrogów;
- Amunicja dysrupcyjna - naboje zakłócające działanie tarcz wrogów;
- Mistrzostwo bojowe - pasywna umiejętność podnosząca zdrowie i obrażenia zadawane przez broń.
Szpieg
Szpieg łączy ze sobą zdolności bojowe i technologiczne. Dzięki specjalnemu maskowaniu i hakowaniu z daleka, woli trzymać się na uboczu. Ponadto, specjalizuje się w korzystaniu z karabinów snajperskich oraz ciężkich i automatycznych pistoletów. Co więcej, potrafi użyć amunicji krio i dysrupcyjnej.
Bronie, które możesz użyć wybierając tę klasę postaci: karabiny snajperskie, ciężkie pistolety, pistolety automatyczne
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Amunicja krio - naboje zamrażają wrogów;
- Amunicja dysrupcyjna - naboje zakłócające działanie tarcz wrogów;
- Kamuflaż taktyczny - stanie się niewidzialnym przez wyznaczony czas bez możliwości regeneracji tarcz i zdrowia;
- Spalenie - wystrzelenie zapalającego pocisku podpalającego wyznaczonego wroga;
- Hakowanie SI - zmuszanie wrogów do atakowania sojuszników;
- Agent - pasywna umiejętność podnosząca zdrowie i obrażenia zadawane przez broń.
Szturmowiec
Szturmowiec łączy ze sobą możliwości adepta i żołnierza, stając się - można rzec - najmocniejszą klasą w ME2. Potrafi korzystać z biotyki i jednocześnie radzi sobie z korzystaniem chociażby ze strzelb i pistoletów, w międzyczasie używając amunicji typu zapalająca i krio.
Bronie, które możesz użyć wybierając tę klasę postaci: strzelby, ciężkie pistolety, pistolety automatyczne
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Amunicja zapalająca - naboje podpalają wrogów;
- Amunicja krio - naboje zamrażają wrogów;
- Szarża - uderzenie we wroga z ogromną prędkością i zadanie mu sporej ilości obrażeń;
- Fala uderzeniowa - stworzenie strumienia tworzącego pola efektu masy po linii prostej - jeśli znajdują się w nim wrogowie, otrzymają obrażenia;
- Przyciągnięcie - przyciągnięcie wroga do swojej pozycji, unieruchamiając go;
- Mistrzostwo ataku - pasywna umiejętność podnosząca zdrowie i obrażenia zadawane przez broń.
Strażnik
Strażnik łączy w sobie umiejętności technologiczne, jak i biotyczne. To świetny wybór dla osób, które chciałyby pobawić się jednocześnie talentami inżyniera oraz adepta. Jednakże, Strażnicy nie potrafią obchodzić się z innymi broniami niż pistoletami, a także nie ogarniają aktywowania różnego rodzaju amunicji.
Bronie, które możesz użyć wybierając tę klasę postaci: ciężkie pistolety, pistolety automatyczne
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Rzut - odrzucenie wrogów, a jeśli w coś uderzą, zadanie im także obrażeń;
- Odkształcenie - osłabienie pancerzu za pomocą ogromnej, biotycznej kuli;
- Pancerz technologiczny - wzmocnienie tarcz aż do momentu, gdy ulegną zniszczeniu;
- Przeciążenie - pocisk zadający sporą ilość obrażeń tarczom wroga;
- Krwiowybuch - strzał zamrażający wrogów;
- Obrońca - pasywna umiejętność podnosząca zdrowie i obrażenia zadawane przez broń.
Adept
Adept jest bardzo podobny do wyżej wymienionego strażnika, lecz nie używa on umiejętności technologicznych. Jego głównym atutem jest biotyka, w której czuje się wspaniale. Wybierając tę klasę postaci, zapomnij o używaniu różnego rodzaju amunicji lub giwer innych niż pistolety.
Bronie, które możesz użyć wybierając tę klasę postaci: ciężkie pistolety, pistolety automatyczne.
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Rzut - odrzucenie wrogów, a jeśli w coś uderzą, zadanie im także obrażeń;
- Odkształcenie - osłabienie pancerzu za pomocą ogromnej, biotycznej kuli;
- Osobliwość - przyciągnięcie wrogów do wyznaczonego punktu na arenie;
- Fala uderzeniowa - stworzenie strumienia tworzącego pola efektu masy po linii prostej - jeśli znajdują się w nim wrogowie, otrzymają obrażenia;
- Przyciągnięcie - przyciągnięcie wroga do swojej pozycji, unieruchamiając go;
- Mistrzostwo biotyki - pasywna umiejętność podnosząca zdrowie i obrażenia zadawane przez broń.
Inżynier
Inżynier to gratka dla kogoś, kto wszelkie sprawy chce rozwiązywać za pomocą technologii. Ta klasa postaci skupia się na użytkowaniu omni-klucza, łamaniu zabezpieczeń, niszczeniu tarcz wrogów, przeciążaniu ich mózgów itp. Najlepiej czują się przy korzystaniu z pistoletów, do których potrafią zaimplementować amunicję typu krio.
Bronie, które możesz użyć wybierając tę klasę postaci: ciężkie pistolety, pistolety automatyczne
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Przeciążenie - pocisk zadający sporą ilość obrażeń tarczom wroga;
- Krwiowybuch - strzał zamrażający wrogów;
- Spalenie - wystrzelenie zapalającego pocisku podpalającego wyznaczonego wroga;
- Sonda bojowa - wystrzelenie sterowanej przez SI kulki, która dezorientuje przeciwników;
- Hakowanie SI - zmuszanie wrogów do atakowania sojuszników;
- Mistrzostwo technologiczne - pasywna umiejętność podnosząca zdrowie i obrażenia zadawane przez broń.