Sniper Elite 5 - Festung Guernsey, Lars Baumann
Opis misji Festung Guernsey w Sniper Elite 5.
Obejrzyj scenkę, a ponownie przejmiesz kontrolę nad Karlem. Tym razem trafisz do bardziej otwartych terenów, niż w ostatnich zadaniach, więc masz tutaj większe pole do popisu. PO przejściu przez jaskinię zauważysz pierwszy opcjonalny cel.
Sabotuj kable
Podejdź do masztu radiowego i zabij dwóch żołnierzy.
Gdy sobie z nimi poradzisz obiegnij bunkier z lewej strony i wejdź na górę obiektu. Wyeliminuj wrogów lub przejdź obok nich i wejdź do jednego z pomieszczeń z lewej strony. Na miejscu znajdziesz transmiter oraz nożyce do prętów. Wróć się do pierwszych linii, które minąłeś idąc do budynku, gdzie znalazłeś ww. przedmiot.
Po zniszczeniu pierwszego kabla dalej trzymaj się piętra. Przejdź przez pokoje i dostań się na drugą stronę obiektu, gdzie znajdziesz drugi kabel trzymający maszt radiowy. Gdy go zniszczysz przedmiot umożliwiający komunikację runie, a Ty wykonasz cel opcjonalny.
Teraz rusz do głównego celu. Zwróć uwagę na patrol, który musisz omijać. Jeździ on po tutejszych drogach, więc staraj się ich unikać.
Podziemny szpital
Po dotarciu do ścieżki prowadzącej w stronę jaskini zdejmij trzech oponentów i wejdź do środka. Nie musisz nawet zabijać wrogów, a tylko przebiec do recepcji, gdzie znajdziesz - na stole przy komputerach - jeden z dokumentów, który pozwoli Ci dowiedzieć się coś więcej nt. operacji.
Gdy zbierzesz plik rusz opuść podziemny szpital jednym z kilku wejść i rusz najlepiej w stronę celu wojskowego.
Unieszkodliw baterię Mirus
Po sprawdzeniu szpitala rusz na wschód.
Wejdź do okopów , a przy pierwszym rozwidleniu odbij w prawo. Po Twojej lewej znajdziesz wiele materiałów wybuchowych, które warto zabrać. Potem idź przed siebie, a powinieneś spotkać oficera (jeśli nie, to znajduje się on na prawo, przy drugim działku). Zabij go, aby zdobyć klucz.
Potem podbiegnij pod baterię i sabotuj jeden z pocisków. Odbiegnij od tego miejsca, obejrzyj scenę, a zniszczysz działko. Warto teraz wykonać cel opcjonalny, w którym powstrzymasz budowę drugiej takiej samej baterii.
Powstrzymaj budowę drugiej baterii Mirus
Wykonanie tego celu jest banalne. Dostań się na jedno z kilku wzgórz (obojętne które) i poszukaj oznaczonego celu.
Wyciągnij snajperkę i strzel w hak, a zniszczysz komponenty, które miały zostać wykorzystane do budowy drugiej baterii Mirus. Po oddaniu celnego strzału cel zakończy się powodzeniem.
Lars Baumann - cel opcjonalny
Na terenie budowy znajdziesz także Larsa. Odszukaj budkę pracownika na prawo od komponentów drugiej baterii Mirus i wejdź do środka.
Za tablicą korkową znajdziesz Baumanna, więc zabij go i opuść to miejsce.
Znajdź płyty tłumiące
Pozostaje Ci teraz wyłącznie udać się do ostatniego głównego znacznika misji. Staraj się trzymać głównej drogi, ponieważ jeśli za bardzo wysuniesz się na północ to trafisz do bazy wojskowej, z której trudno wyjść.
Jeśli jednak wejdziesz do niej to w warsztacie przy ostatnim działku przeciwpancernym powinieneś znaleźć nożyce, którymi otworzysz zrzeszaną siatkę po lewej stronie od ww. działka. Przejdź pod nią i wejdź na główny most - odbij w lewo, a potem popatrz w prawo, a z pewnością zauważysz podziemne przejście do ośrodka. Zabij oficera i zejdź drabiną w dół, aby dostać się na długie korytarze.
Kawałek dalej dostaniesz się do ogromnej strefy, w której musisz w pierwszej kolejności znaleźć dwa panele. Jeden z nich został umiejscowiony po lewej stronie, na końcu obiektu.
Drugi z kolei znajduje się w strefie załadunkowej po prawej stronie. Wejdź na podest od tylnej strony pomieszczenia i aktywuj panel. Teraz wróć do głównej lokacji i dostań się na piętro, gdzie wcześniej odbywało się spotkanie oficerów. Przejdź na tył ośrodka korzystając z otwartych na oścież drzwi po lewej stronie od sali spotkań (patrząc od strony obiektu podwodnego), a dostaniesz się do zaworów.
Jeden z nich znajduje się przed Tobą. Po drodze wejdź w interakcję również z panelem, który otworzy właz przy działku przeciwpancernym w obozie wroga. Teraz wejdź na piętro, do pokoju oficera, i korzystając z bomb znalezionych w okopach wysadź go i zbierz znajdujące się w nim dokumenty.
Pamiętaj także, aby, gdy będziesz jeszcze na piętrze, odbić w drzwi po lewej stronie i odkręcić ostatni, schowany zawór. Teraz możesz wrócić do centrum ośrodka i wyjść na zewnątrz najlepiej tą samą drogą, którą przebyłeś, aby się tutaj dostać.
Ewakuacja
Po wyjściu z bunkra biegnij w lewo, aby dostać się do wcześniej wspomnianego włazu. Jeśli zniszczyłeś wcześniej siatkę, to bez problemu się teraz przez nią przeciśniesz i wrzucić do środka zebraną w okopach bombę. Jeśli nie zrobiłeś tego, to musisz przejść okrężną drogą i zabić dodatkowo oponentów w bazie.
Po wykonaniu tego celu wyjdź na poboczne ścieżki i biegnij do punktu ewakuacji. Znajduje się on w ruinach - będzie tam na Ciebie czekał samochód.