Sniper Elite 5 - Liberation, Jan Trautmann
Opis misji Liberation w Snipet Elite 5.
Po awaryjnym lądowaniu udaj się na północ, do pierwszego głównego celu. Nie sposób go ominąć, ponieważ znajduje się on na Twojej drodze.
Zneutralizuj umocnienia
Gdy będziesz biegł ścieżką usłyszysz o trzech głównych punktach, które musisz zniszczyć. Jednym z nich jest snajper czający się w wieży i szukający wrogów na moście.
Oznacz go i zabij. Potem rusz w stronę znacznika, aby zbliżyć się do lokacji. Najlepiej będzie odbić w lewo przy samolocie i udać się na poboczną ścieżkę. Omiń rzekę, przy której powinien znajdować się popsuty traktor i podejdź do młyna, który świetnie się sprawdzi jako stanowisko snajperskie.
Przy składzie na beczce znajdziesz pierwszą bombę, więc zabierz ją i wysadź z jej pomocą działko przeciwlotnicze w okopach.
Uwaga! Jeśli opancerzony pojazd zniknie, to musisz powtórzyć misję i wysadzić działko przeciwlotnicze dopiero wtedy, gdy uporasz się z samochodem nazistów. Gra ma w tym przypadku sporo błędów i często wymusza kolejność wykonywania działań odgórnie.
Potem wejdź do wiatraka, na samą górę, gdzie czekają na Ciebie dwie kolejne sztuki ładunków wybuchowych. Dodatkowo zbierzesz tutaj amunicję sportową, która pozwoli Ci eliminować cele z daleka. Jeśli chcesz, to jest to dobry moment i miejsce, aby zabić pozostałych wrogów w oznaczonej lokacji.
Gdy oczyścisz ten teren wejdź do magazynu po schodach do góry, a potem wyjdź na drewniany podest. Z niego przedostaniesz się do zamkniętej kryjówki, w której znajdziesz wiele przydatnych itemów i wyrzutnię rakiet, która przyda Ci się do zniszczenia opancerzonego pojazdu przy moście. Weź więc ją i rusz do wskazanej lokacji. Po zniszczeniu samochodu (możesz tego dokonać także strzelając w łatwopalne beczki) wejdź do budynku po prawej stronie od mostu, zabierz łom ze stołu i dostań się na piętro po schodach, gdzie zniszczysz stację łączności.
Zbadaj wschodni most
Po tym wróć do wiatraka i biegnij na północno-wschodnią część mapy.
Oczyść obóz pamiętając przede wszystkim o zniszczeniu alarmu, który znajduje się tuż obok głównego budynku. Potem wejdź do domku, na piętro i podejdź do stołu na końcu korytarza. Tam znajdziesz nieoznaczony dokument, który poinformuje Cię, że naziści zaminowali most. Rozbrój bomy, a osiągniesz swój zamierzony cel.
Zniszcz działa przeciwlotnicze
Gdy jedno działko masz już za sobą warto teraz udać się na zachód, aby rozprawić się z dwoma kolejnymi.
Zniszczenie każdego z działek wygląda identycznie, jak w poprzednich misjach. Blisko nich zawsze znajdują się także bomby (najczęściej w stodołach), więc odszukuj je i zbieraj.
Jan Trautmann, cel opcjonalny
Po zniszczeniu działek warto jeszcze zająć się celem opcjonalnym.
Mieszka on w swojej wilii, do której możesz się dostać po cichu. Jeśli to zrobisz odnajdź na parterze kryjówkę (musisz manualnie otworzyć drzwi) i zabierz ze stołu truciznę. Wlej ją do kubka na piętrze i zadzwoń dzwonkiem, a Jan wypije ją i umrze. Jeśli natomiast preferujesz bardziej agresywne podejście to podłóż pod jego drzwi bombę, a potem wejdź do środka i go zastrzel.
Zabij snajperów
Po opuszczeniu willi Trautmanna zauważysz na pewno błyski z miasta przed Tobą. To trzej snajperzy, których warto zabić.
Pierwszy z nich znajduje się bardzo blisko murku. Drugi w oknie budynku po prawej stronie od mostu. Z kolei trzeciego znajdziesz w wyrwie w dachu stodoły po lewej stronie. Musisz oddalić się trochę na lewo, aby nie zasłaniał Ci go najbliższy budynek po lewej stronie.
Znajdź radiooperatora
Teraz wejdź do miasta lub obejdź je np. z lewej strony i poszukaj radiooperatora. Gdy dotrzesz do znacznika okaże się, że kompan powinien znajdować się w okopach, kawałek dalej. Wejdź więc do nich zabijając po drodze nazistów.
Gdy znajdziesz się na rozwidleniu w okopach warto odbić w lewo i zebrać bombę przy drzwiach do jednego z zamkniętych bunkrów. Potem odwróć się za siebie i podejdź pod stanowiska operacyjne, gdzie znajdziesz drugie drzwi - je z kolei musisz wysadzić, aby dostać się do radiooperatora. Okaże się, że nie żyje, więc pozostaje Ci tylko zebrać dane wywiadowcze ze stołu i opuścić okopy.
Wyzwól Ponts-sur-Douve
Ostatnim celem głównym w tej misji jest wyzwolenie północnego punktu.
Pozbądź się trzech zdezorientowanych oponentów i podepnij ładunki wybuchowe przy rupieciach przy moście. Potem wróć do detonatora, aby aktywować bombę. Otworzysz sobie drogę do mostu. Zabij teraz, będąc w budynku, w którym się znajdujesz, trzech/czterech wrogów, a potem zajmij się czołgiem.
Zniszcz czołg Tygrys
Nie przekroczy on mostu samodzielnie, więc to Ty musisz zrobić pierwszy krok. Zabij strzelca w czołgu (operatora LKM-a) i mając w dłoni panzerfausta zebranego z piętra domu, w którym wcześniej byłeś, przebiegnij przez most i odbij w prawo. Strzel w gąsienice czołgu (lewą lub prawą - nie ma to większego znaczenia, bo i tak unieruchomisz oponenta), gdy będziesz już na piętrze któregoś z budynku. Warto wejść do tego pierwszego, bo znajdziesz tam drugą wyrzutnię rakiet, z której też możesz skorzystać. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby raz jeszcze trafić w jedną lub drugą gąsienicę (przyglądaj się, które elementy podświetlają się na czerwono).
Finałowy cios zadasz za pomocą panzerfausta, który znajduje się w budynku za czołgiem. Dostaniesz się do niego okrążając budynki po prawej stronie tylną ścieżką. Strzel w tylną obudowę pojazdu wroga, a ulegnie ona zniszczeniu. Jeśli jednak po tym uderzenie maszyna dalej będzie stała, to wróć do mostu (dalej chowając się za budynkami) i zbierz wyrzutnię rakiet znajdującą się w jednym z domków (dokładnie na przepołowionym dachu, na który dostaniesz się tradycyjnie po schodach) po lewej stronie. Strzel celnie, a na pewno rozwalisz czołg.
Teraz pozostaje się już tylko ewakuować.