Sniper Elite 5 - Okupowana Rezydencja
Druga misja fabularna - Okupowana Rezydencja - w Sniper Elite 5.
Po rozpoczęciu misji i obejrzeniu scenek wprowadzających. Dotrezsz do obozu ruchu oporu, skąd możesz udać się w pobliże rezydencji. Warto spojrzeć na mapę, gdzie zostały umieszczone trzy opcjonalne trasy. W tym opisie przejścia skorzystamy z tej najbardziej wysuniętej na wschód.
Bród leśny
Po wyjściu z lasu odbij w prawo i omiń farmę lub zabij znajdujących się w niej wrogów. Ścieżka po lewej stronie od niej prowadzi przez ujście rzeki.
Jeśli będziesz trzymał się prawej strony, to zeskoczysz do wody i wespniesz się po skalnych przeszkodach do góry. Omiń posterunek będąc w wysokiej trawie (możesz zabić żołnierza stojącego przed Tobą korzystając z pistoletu z tłumikiem, ale jeśli ma hełm, to musisz wykonać dwa szybkie strzały w głowę, a nie jeden), i przebiegnij do ogrodów. Po prawej stronie powinieneś zauważyć wieżę strażniczą.
Znajduje się w niej snajper, więc jeśli nie chcesz zaprzątać sobie nim głowy później (w przypadku niespodziewanego alarmu), to zabij go teraz (weź pod uwagę, że miejsce, z którego go wyeliminujesz będzie tym, które będą przeszukiwać wrogowie - nie stawaj więc blisko celu) i rusz w stronę rezydencji na zachód od Ciebie. Będziesz ją już z tego miejsca widział.
Na drodze zabij jednego z wrogów strzałem w głowę z pistoletu z tłumikiem (nie posiada on hełmu) i poczekaj, aż patrol przejedzie samochodem obok Ciebie. Potem podbiegnij pod mury, gdzie powinieneś zauważyć kolejnego wroga. Najlepiej obejść go i wyeliminować po cichu korzystając z noża. W międzyczasie jeden z patrolów możesz stanąć przy rezydencji i wyjść z pojazdu - nie zabijaj ich, ponieważ zaraz wrócą do wozu i odjadą.
Przejdź obok fontanny i idź blisko murku odgradzającego rezydencję. Na jego końcu znajdziesz kolejną wieżę strażniczą - w oknie, który zauważysz będąc już przy ww. murku znajduje się kolejny snajper. Pamiętaj o nim, ponieważ będzie Ci przeszkadzał, gdybyś przypadkiem podniósł alarm.
Cel: Friedrich Kummler
Najlepiej będzie podejść blisko budynku i wspiąć się po pnączach. Jak dobrze pójdzie, to akurat przy oknie będzie stał snajper, którego zabijesz trzymając się jeszcze parapetu. Uzupełnij wyposażenie w budynku i wróć na ziemię, do ogrodów na górnym poziomie lokacji. Przejdź niezauważenie obok wrogów (kryj się za krzakami, gdy jeden z nich odwróci się w Twoją stronę), a potem wejdź do kościoła służącego za kryjówkę nazistów.
Znajdziesz tutaj pięciu/sześciu oficerów. Zabij ich - jednym z nich jest Krummer, którego możesz opcjonalnie zabić. Warto to jednak zrobić, ponieważ przeszukując jego ciało znajdziesz klucz do gabineta Mollera. Udaj się na tył budynku i wejdź schodami do góry. Znajdziesz się na piętrze i bardzo długim korytarzu, który jest pełen wrogów. Możesz ich zabić lub spróbować przekraść się między pokojami.
Druga opcja jest bardzo czasochłonna i marne szanse, że uda Ci się przejść niezauważenie obok 20 przeciwników. Warto więc ukryć się w jakimś pokoju, zdobyć dobrą pozycję i eliminować oponentów, którzy będą stopniowo do Ciebie przychodzić. Potem udaj się do pokoju Mollera, nad którym wiszą dwie flagi nazistów. Mając zebrany wcześniej klucz od Krummera otworzysz nim drzwi, nie musząc szukać specjalnej bomby. Jeśli natomiast nie posiadasz klucza po przeszukaniu oficerów, to zejdź na parter - w jednym z pomieszczenień znajduje się odpowiedni przedmiot, którym wysadzisz drzwi do gabinetu Niemca.
Będąc w środku dotknij rzeźby, aby przejść do sekretnego pomieszczenia, w którym znajduje się wiele dokumentów. Musisz zebrać przede wszystkim dokument o operacji Kraken i przyjacielach z Japonii. Są one podświetlone, więc nie sposób je przeoczyć.
Po ich zebraniu wyjdź z gabinetu Mollera oknem z głównego pokoju. Będąc na ziemi obiegnij rezydencję i skorzystaj z drabiny przy moście. Dzięki temu będziesz mógł biec do punktu ewakuacji, w którym czekają na Ciebie bojownicy z ruchu oporu.
Jeśli wcześniej rozpocząłeś walkę, to tereny poprzedzające rzeczony punkt będą czyste. Bez problemu przez nie przebiegniesz. Uważaj jedynie na snajpera przy skale po lewej strony, który patroluje te okolice.
Po scence misja dobiegnie końca.