Sniper Elite 5 - Wał atlantycki
Opis misji Wał atlantycki w Sniper Elite 5.
Po rozpoczęciu kampanii i wysłuchaniu dialogu oznacz dwóch wrogów (najlepiej celownikiem karabinu snajperskiego) i wymierz w nich. Zanim oddasz strzał, przytrzymaj spację, aby ujrzeć wskaźnik informujący, gdzie poleci strzał.
Najlepiej będzie wycelować w kończyny dolne (wskaźnik zmieni kolor na czerwony, jeśli strzał zrani wroga). Po zabiciu oponentów dostaniesz się na plażę, skąd ruszysz na północ.
Zabezpiecz plażę
Przeczołgaj się pod drewnem, a potem wespnij na górę. Przy pierwszej kryjówce uzupełnij amunicję i bandaże, a potem zjedź w dół. Wejdź do wysokiej trawy i zabij po cichu wroga przed Tobą. Lepiej go wyeliminować niż uśpić, ponieważ wtedy dostaniesz więcej punktów doświadczenia.
Teraz dostań się do lokacji z łódkami. Wdrap się po siatce i zabij pierwszego wroga, a potem wejdź po kolejnej siatce, aby wyeliminować oficera. Tego drugiego przeszukaj, aby dostać klucz otwierający hangar. Tam też znajdziesz dokument zamykający ten cel.
Pomóż ruchowi oporu
Wyjdź z hangaru, a spotkasz dwóch żołnierzy. Wyeliminuj ich (możesz użyć amunicji tłumiącej dźwięk, którą zbierzesz z torb po prawej stronie), a potem rusz w stronę wzgórza. Najlepiej iść ścieżką po lewej stronie. Zabij kolejnych dwóch oponentów i zejdź w dół, do wysokiej trawy.
Gdy to zrobisz strzelcy wyjdą z zakładu i sprawdzą ciało zabitego. Pozbądź się pozostałych oponentów, a potem wejdź do szopy frontowymi drzwiami. Obejrzyj scenkę, po której rusz w głąb magazynu. Zbierz obcęgi, a potem użyj skupienia, aby zabić przez ścianę oponenta. Będąc w zbrojowni uzupełnij amunicję i przejrzyj swój sprzęt. Potem otwórz drzwi i idź na kolejne polany. Teraz otrzymasz dostęp do całej mapy, więc zajmij się nie tylko głównymi, lecz również pobocznymi celami.
Uwaga! Do radarów dostaniesz się tylko jedną drogą, więc jeśli nie chcesz potem się wracać, zajmij się nimi najpierw, a potem opcjonalnymi celami!
Zabij Steffena Beckendorfa + umocnienia nadbrzeżne
W pierwszej kolejności warto udać się na zachód, gdzie znajduje się jeden z niemieckich oficerów. Omiń patrole i najlepiej idź ścieżką prowadzącą na południe. Miniesz także punkt obserwacyjny.
Zabij oponentów i wejdź do środka, a będziesz mógł wyeliminować żołnierzy, których dostrzeżesz. Finalnie jednak idź w stronę plaży. Wejdź do bunkra stojącego na głównej drodze - obok niego powinny znajdować się dwa ciała zabitych wcześniej wrogów.
Weź do ręki ładunek wybuchowy tuż przy frontowych drzwiach i podłóż go na ścianie po lewej stronie.
Możesz podpalić krótki lont i szybko uciec z kryjówki. Gdy ją zniszczysz wykonasz pierwszy z trzech podrzędnych celów. Rusz dalej na zachód, a znajdziesz drugi bunkier. Ładunek wybuchowy znajduje się przy stole, na prawo od drzwi. Zniszcz wyrzutnię i rusz do miasta. Przejdź przez główne ulice, a z pewnością dotrzesz do kościoła. Przed nim, blisko samochodu, znajduje się Twój główny cel.
Wyeliminuj Steffena i rusz dalej na zachód drogą. Prędzej czy później natkniesz się na ostatni bunkier po prawej stronie ulicy. Zanim wejdziesz drabiną do góry zbierz ładunek wybuchowy, który leży na desce po prawej stronie, przed wejściem. Tym razem pamiętaj także o tym, aby podpalić długi lont. Przy krótkim nie zdążysz uciec z bunkra.
Odzyskaj informacje ruchu oporu (znajdź Marcela)
Po zniszczeniu ostatniego bunkra warto iść jeszcze kawałek na zachód, aby znaleźć informatora w żółtym, najbrzydszym w mieście budynku. Zabij czterech wrogów w okolicy, a potem wejdź do środka.
W drugim pokoju z prawej strony znajdziesz sejf pod łóżkiem. Nie masz jeszcze klucza. Gdy wejdziesz do łazienki zauważysz, że Marcel dostał się prawdopodobnie na strych. Nie wejdziesz tutaj żadną drabiną, więc wyjdź na zewnątrz i obejdź dom z drugiej strony. Natkniesz się na pnącza, które poprowadzą Cię do jednego z otwartych okien na najwyższym piętrze budynku.
Będąc w środku przeszukaj Marcela i uzupełnij zapasy, a także, wedle życzenia, skorzystaj z warsztatu. Teraz udaj się na północ, lecz najpierw oznacz sobie baterię, którą zniszczono aliancki okręt.
Zniszcz baterię artyleryjską
Jeśli wcześniej oczyściłeś sobie miasto na zachodzie, to opór spotkasz tylko przy wyjściowej bramie. Pozbądź się oponentów i biegnij w stronę baterii.
Najlepiej będzie, jeśli nie wdasz się w walkę z posterunkiem po prawej stronie. Zamiast tego, kucając, przejdź przez wysoką trawę i dostań się do obozu, gdzie znajduje się Twój cel. Aby to uczynić przejdź przez dziurę w siatce, która znajduje się po prawej stronie od wydeptanej ścieżki.
Będąc w środku zabij jak najwięcej wrogów po cichu i zniszcz alarm na środku lokacji (czyli na prawo od głównego wejścia do bunkra). Dzięki temu wrogowie nie zostaną zaalarmowani przez innych i nie będziesz musiał zmierzyć się ze wsparciem.
Potem wyeliminuj pozostałych oponentów. Najlepiej schować się w bunkrze i czekać na nich. Potem zniszcz baterię na jeden z kilku sposobów. Jeśli posiadasz łom, to otwórz panel sterowania właśnie nim w pomieszczeniu na prawo od głównego wejścia. Jeśli nie posiadasz łomu, to znajdź materiał wybuchowy i wysadź pokój odpowiadający za funkcjonowanie maszyny.
Unieszkodliw radar
Teraz zostaje wrócić do głównego celu. Jeśli zniszczyłeś główną baterię, to natkniesz się na przeciwpowietrzne działko, które możesz ominąć lub zniszczyć.
Koniec końców biegnij na wschód. Przebiegnij najlepiej przez ogród z kwitnącymi drzewami, aby nie zawracać sobie głowy kolejnymi wrogami. Musisz wrócić na główną drogę, do punktu wyjścia, aby teraz dostać się do radaru. Nie atakuj innych, a zamiast tego wskocz do okopów tuż przed główny wejściem.
Dostań się w pobliże działka, skąd zabierzesz ładunek wybuchowy. Podepnij go do drzwi i zniszcz je za jego pomocą, Dzięki temu będziesz mógł udać się do środka. Tuż po przekroczeniu drzwi będziesz w miejscu, skąd przeciążysz generator za pomocą łomu. Jeśli go nie masz idź na wprost, a potem odbij w lewo - przejdziesz do małego pomieszczenia (magazynu), gdzie znajdziesz wymagany przedmiot.
Teraz wyjdź z obiektu i udaj się na północ - popatrz po żółtych liniach na słupach energetycznych. To one wskazują miejsce, w którym znajdziesz panel, z którego przeciążysz radar. Gdy uda Ci się zrealizować ten cel pozostaje Ci podejść pod bramę na północnym-zachodzie i skorzystać z przejścia po prawej stronie. Dzięki temu dostaniesz się na zewnątrz.
Idź wyznaczoną drogą, a natkniesz się jeszcze na 3 działka przeciwpancerne. Jeśli chcesz, to możesz je zniszczyć. Jeśli nie, to biegnij do gospodarstwa. Jeśli wcześniej wykonałeś opcjonalne cele, to ścieżki będą wyczyszczone i bez problemu dostaniesz się do domku, gdzie ma znajdować się Charlie. Po scence misja dobiegnie końca.