Sniper Elite 5 - Tajne bronie, Christian Junkers
Opis misji Tajne bronie w Sniper Elite 5.
Po dotarciu na teren misji biegnij na północ, w stronę pierwszego znacznika misji.
Przeszukaj zamknięty teren przy jeziorze
Najpierw sprawdź jezioro.
Zejdź w pobliże głównej drogi. Nie idź od razu w stronę okopów, ponieważ zostaniesz zauważony przez wrogie pojazdy. Zamiast tego udaj się do drogi, która odgradza lasy na północy specjalną siatką. Trzymając się ścieżki z prawej strony (bardzo blisko drogi, po której jeżdżą samochody) przemkniesz po cichu do pierwszego okopu, który pilnuje czołg. Nie zabijaj osoby obsługującej LKM-a. W innym przypadku zostaniesz zauważony i zostanie wzniesiony alarm, a opancerzone wozy będą Cię szukać.
Biegaj od okopów do okopów w międzyczasie przebiegając przez ulice. Pamiętaj jednak, aby być cierpliwym i wyczekać dobrego momentu, gdy poszczególne patrole będą odwrócone tyłem do Karla. Gdy będziesz biegł do wyrwy w siatce (zaznaczonej również na mapie) możesz zająć się dodatkowo także celem opcjonalnym.
Zdobądź manifest ładunkowy
Pierwszy obiekt, którym musisz się zająć, to jeden z ładowniczych stojących obok pociągów i pomieszczenia kontrolnego. Gdy tylko się do niego zbliżysz pojawi się na jego postaci niebieska ikona informująca, że musisz go przeszukać. Potem wejdź do recepcji na piętro, dokładniej to na balkon, gdzie musisz zrobić zdjęcia zwiadowcze.
Potem dostań się jeszcze na pagórek przed Tobą (tam, gdzie znajduje się reflektor), skąd cykniesz drugą fotę i zakończysz ten cel opcjonalny.
Teraz przejdź przez dziurę w siatce (musisz wykorzystać do tego nożyce do prętów, które mogłeś znaleźć przy namiocie wroga na zachodzie mapy (przy rzece) lub w bunkrze przy głównej, patrolowanej przez nazistów drodze i kontynuuj zmierzanie w stronę jeziora.
Christian Junkers i laboratorium uzbrojenia
Po użyciu tyrolki zauważysz przejście do obiektu, w którym znajdują się aż dwa cele opcjonalne. Zabij dwóch wrogów przy wejściu i wejdź do środka budynku. Okaże się, że już przy bramie frontowej jednym z badaczy był Junkers, więc masz go już z głowy.
Po znalezieniu się w magazynie oczyść go z sił wroga i zabierz ładunek wybuchowy na skrzyni przy wejściu. Przyda Ci się on później. Potem dostań się do pomieszczenia, gdzie jest rakieta i wejdź po platformie z prawej strony na miejsce, z którego wykonasz fotografię.
Następnym krokiem jest dotarcie do kreślarni na tym samym piętrze - drzwi wysadzisz za pomocą zebranej wcześniej bomby. Przy stole znajdziesz dokument, który zalicza się jako ten ważny. Następnie zejdź, blisko pomp na trzecim piętrze, na parter. Przy rurach znajdziesz próbkę paliwa umieszczoną w niebieskiej butelce. Zabierz ją i zejdź jeszcze niżej.
Tym samym znajdziesz się w warsztacie pełnym nieaktywnych czołgów i wrogów. Zabij tych drugich, a potem zejdź do stołów na lewo od ogromnej bramy, gdzie znajdziesz notatkę przywieszoną na ścianie. Zabierz ją i przejdź do ostatniego pomieszczenia, w którym znajduje się recepcja. Z biurka zabierz ostatni dokument, co sprawi, że wykonasz ten cel poboczny.
Zniszcz rakietę V2
Teraz możesz iść w końcu w pobliże jeziora na zachód. Gdy zauważysz ogromną rakietę zabij na szczycie platformy mechanika, a potem skorzystaj z drabiny, aby dostać się na górę i sabotować sprzęt.
Potem zejdź na dół i biegnij do bunkra przez drzwi z Twojej lewej strony. Dostaniesz się do warsztatu z rakietami wodnymi. Zabij wrogów, a potem zabierz list przy jednej z pierwszych rakiet, tych najbliżej jeziora. Potem podejdź pod poręcz i wyceluj we wskazany przełącznik, jednocześnie chowając się za którąś z metalowych konstrukcji - nie możesz zostać namierzony przez łódź patrolującą tę okolicę.
Po oddaniu celnego strzału w panel kontrolny pozostaje wejść do pomieszczenia za Tobą i aktywować wajchę, którą zdetonujesz rakietę.
Sabotuj układ naprowadzania
Wyjdź teraz z tej lokacji i udaj się na wschód, aby zniszczyć system wystrzeliwania rakiet. Po przejściu na ulicę wejdź do bunkra od jego zachodniej strony. Potem na rozwidleniu odbij w prawo (po zabiciu mechanika) i wejdź po drabinie na platformę z lewej strony od zamkniętej bramy.
Skorzystaj z przejścia, a dostaniesz się na balkon. Gdy obejrzyj się za siebie zauważysz drabinę prowadzącą do drzwi do fabryki. Wysadź je za pomocą ładunku wybuchowego i wejdź do środka, aby odpalić rakietę i wywołać wybuch na terenie nazistów.
Sabotuj stację tankowania
Teraz wróć do głównej części bunkra i wejdź po jednej z drabin do pomieszczeń z rurami.
Poszukaj przynajmniej dwa czerwone zawory, oddal się od nich i strzel. Potem wejdź do pomieszczenia kontrolnego na lewo (na górze) od głównej drogi, gdzie wciśnij przycisk przy maszynie, który wywoła ogromny wybuch.
Zbadaj operację Kraken
Teraz zejdź na dół i wejdź do przejścia z lewej strony, aby dostać się do głównego obiektu. Gdy tylko przejdziesz na samą górę rozpęta się prawdopodobnie ostra jatka.
Jak najszybciej dostań się na jedną z platform i eliminuj wrogów. Uważaj na tych ofensywnych, którzy będą próbowali skorzystać ze schodów i zajść Cię od tyłu.
Gdy oczyścisz lokacje z sił nieprzyjaciela przeszukaj oficera (ma on specjalny strój z zielonymi wstawkami - na pewno go zauważysz), aby zdobyć klucz do pokoju operacji Kraken. Jeśli jednak nie widziałeś tego nazisty, to przebiegnij po schodach na sam koniec i wejdź do pomieszczenia po prawej stronie. Przechodząc przez zaplecze dostaniesz się do głównego pokoju Niemców, w którym musisz wejść w interakcję z dokumentami leżącym na stole. To uruchomi scenkę.
Po niej pozostaje się ewakuować. Wyjdź z obiektu główną bramą i przebiegnij drogą na zachód. Podczas podróży będziesz musiał zabić jeszcze dodatkowo kilku oponentów na moście, ale na pewno nie zrobią oni na Tobie jakiegokolwiek wrażenia.