Dead Space Remake - Korekta kursu (rozdział 3): Hangar, pokład inżynierski, konsolowa sterowania, centryfuga
Opis rozdziału Korekta kursu w Dead Space Remake.
Po powrocie do hangaru i otwarciu wrót idź przed siebie. Przy skrzyniach włącz silniki odrzutowe w obuwiach i leć przed siebie, omijając przeszkody.
Możesz sprawdzić dokładnie hangar (otworzyć z lewej i prawej części ogromnej lokacji pojemniki czy szafki na ziemi, czy te unoszące się w powietrzu) lub od razu lecieć za lokalizatorem misji. Doprowadzi Cię on do próźni - musisz bardzo szybko dostać się do miejsca z powietrzem, niż skończy Ci się tlen.
Podążaj więc za lokalizatorem (nie zbaczaj ze ścieżki) - po drodze (przed otwartymi drzwiami po prawej stronie) znajdziesz butlę z tlenem, więc uzupełnij powietrze i rusz dalej. Zabij dwóch oponentów i zeskocz w przepaść, korzystając z silników. Na ziemi znajdziesz butlę z tlenem, więc zbierz ją i użyj, gdy zostanie Ci powietrza na 10 sekund (możesz to robić, nie znajdując się na ziemi).
Następnie dalej "schodź niżej". Finalnie zauważysz drzwi, które musisz otworzyć. Potem zejdź na ziemię i otwórz szybko kolejne drzwi, a wyjdziesz z próżni i nie będziesz musiał martwić się powietrzem. Idź przed siebie, po drodze możesz zebrać zapasy w magazynie.
Wejdź drzwiami prowadzącymi do windy na pokład inżynierski, a potem zacznij szukać konsoli sterowania. Znajdziesz ją na wprost od drzwi frontowych - wejdź do pomieszczenia kontrolnego i wczytaj raport diagnostyczny. Po tym zacznij wykonywać inne cele główne: musisz przynieść paliwo, uruchomić silnik główny i zrestartować centryfugę.
Centryfuga
Dobrze będzie zająć się najpierw tym ostatnim celem. Przejdź przez drzwi na lewo od pomieszczenia kontrolnego i zjedź windą na drugi poziom sektora inżynieryjnego. Wyjdź na korytarz, a potem przejdź przez drzwi z prawej strony. Idź do warsztatu lub wejdź od razu do centrum odkażania.
Gdy rozpoczniesz proces dekontaminacji, to najpierw przygotuj się na walkę z dwoma małymi wrogami, a potem dwoma większymi - używaj ciągle latarki, aby widzieć ich w ciemności i wybijaj ich - przyda Ci się tutaj kineza, aby zatrzymać nekromorfy większych rozmiarów.
Po walce zbierz schemat z szafki (pozwoli Ci on kupować średnie zestawy medyczne) i przejdź przez kolejne drzwi. Jeśli chcesz zebrać węzeł, to odbij w lewo - jeśli nie, to idź od razu w prawo. Miniesz przewody, a także dziennik tekstowy - tuż za nimi znajdziesz kolejne drzwi prowadzące do centryfugi.
Na miejscu postaraj się w pierwszej kolejności zebrać zapasy i zabić wrogów na niższych poziomach. Gdy zaczniesz używać silników, to zauważysz oponentów chodzących po kładkach. Po tym zacznij podchodzić pod wirujące silniki. Musisz je podłączyć do centryfugi. Aby to uczynić, złap, a potem przesuwaj wiertło w stronę wielkiego rdzenia na środku.
Gdy będzie blisko połączenia, użyj modułu stazy, aby spowolnić wiertło - dzięki temu połączy się ono z rdzeniem. Zrób to samo z pozostałym generatorem naprzeciwko poziomach - pamiętaj jednak, że po każdym połączeniu musisz zabić dodatkowo następnego wroga (najlepiej rzucić w niego butlą z gazem).
Po podłączeniu obu silniczków znajdź panel (blisko butli z tlenem), którym aktywujesz centryfugę. Gdy tylko to zrobisz, to wpadniesz w próżnię (nie nieważkość, więc nie możesz używać silników odrzutowych). Nie tracąc czasu, skorzystaj z windy towarowej za sobą i zjedź na dolny poziom. Zacznij przemieszczać się od wgłębienia do wgłębienia w ścianie. Rób to zawsze wtedy, gdy jeden z generatorów Cię ominie na swoim pasie.
Za trzecim razem zaatakuje Cię potwór, więc cofnij się i poczekaj, aż zgniecie go skrzydło wirówki. Potem, przy trzecim wgłębieniu, uzupełnij tlen i skorzystaj z windy towarowej, która zabierze Cię na górę. Tam na kładce zabij dwóch wrogów i szybko wleć do pomieszczenia z normalnym powietrzem. Zaatakuje Cię potwór z bardzo długą kończyną - musisz przed upływem czasu odstrzelić kończynę.
Jest ona dość charakterystyczna, bo pulsuje na pomarańczowo. Po około 10 celnych strzałach z pistoletu uwolnisz się i będziesz w stanie wrócić do centrum sterowania. Pierwszy z trzech celów z głowy.