Dead Space Remake - zadania poboczne, nowa mapa i odrywanie kończyn, zmiany względem oryginału
Najważniejsze zmiany w Dead Space Remake względem oryginału.
O ile potwierdzono już, że w Dead Space Remake zostanie zachowany duch oryginału, a więc nie zostanie przebudowana główna opowieść fabularna, tak deweloperzy z EA Motive zapewnili odbiorcom kilka zmian w funkcjach oraz gameplayu. Przedstawiamy je poniżej:
- Nowe, niespotykany dotąd zadania. Przemierzając kolejne lokacje w Dead Space Remake będziemy mogli zająć się dodatkowymi, nieobowiązkowymi, lecz dobrze wynagradzanymi questami pobocznymi. Co warto zaznaczyć, niektóre z nich rozbudują fabułę, bo mogą skupiać się na zaginionych członkach naszej załogi.
- Lepiej prezentująca się mapa. Twórcy postanowili przerobić podgląd na lokacje z pomocą interfejsu, więc mapa będzie prezentowana w formie 2D, a nie 3D, jak miało to miejsce w oryginale.
- Realistyczniejsze odrywanie kończyn. Zmiażdżenie wroga nie sprowadza się do 2/3 strzałów jak w oryginale. W remake'u najpierw musimy zrobić "dziurę w skórze", podpalając je, a dopiero potem będziemy w stanie odciąć kończynę oponenta.
- Nagranie ścieżek dźwiękowych. Kiedy w oryginale nie wszystkie dialogi otrzymały dubbing, tak w remake'u zadbano o to, aby każda wymiana kwestia otrzymała swój "własny głos". Nie znajdziemy więc tutaj niemych bohaterów.
- Występowanie większej ilości postaci w fabule. Choćby Elizabeth Cross, której notatki mogliśmy czytać w oryginale, spotkamy osobiście podczas poznawania opowieści.
Trzeba pamiętać, że to nie jedyne zmiany w remake'u Dead Space względem oryginału w zakresie funkcji oraz gameplayu. Podane wyżej rzeczy to jedynie wierzchołek góry lodowej.