Dead Space Remake - Nowi przybysze (rozdział 1): statek, broń, stacja kolejki, hala towarowa, płyta danych
Opis rozdziału Nowi przybysze w Dead Space Remake.
Po dotarciu na Ishimurę idź za swoim kapitanem. Dotrzesz do punktu kontrolnego - koleżanka wpisze was w system, a potem przejdziesz do poczekalni. Stąd użyj lokalizatora i z jego wykorzystaniem idź do punktu, gdzie zasilisz kolejne drzwi.
Gdy będziesz w środku, idź na koniec pomieszczenia, a na specjalnym ekranie poproś o raport uszkodzeń. Wysłuchaj swoim towarzyszy, a następnie - tuż po ataku stworów - zacznij biec korytarzem po prawej stronie. Będą gonić Cię wrogowie, więc wbiegnij do otwartej windy.
Potem szybko ją aktywuj, klikając odpowiedni przycisk na panelu na prawo od drzwi wejściowych. W kolejnej sekcji warto podejść do stołu z lewej strony, gdzie będziesz w stanie stworzyć piłkę plazmową. To Twoja pierwsza broń.
Z nią wróć pod zamknięte drzwi, zza których słyszysz odgłos ocalałego. Strzel w kable zasilające drzwi, aby je przeciąć i otworzyć sobie drogę dalej. Tam zauważysz jednego z załogi Ishimury, który zginie z rąk nekromorfa. Najlepiej będzie cofnąć się, a potem strzelać w głowę potworowi, aby go zabić.
Potem przejdź korytarzami do drzwi z prawej strony. Miń je (po drodze możesz sprawdzić coś w rodzaju skrzynki na dzienniki) i zejdź schodami w dół. Dotrzesz do bezpiecznego miejsca, skąd będziesz musiał szukać płyty głównej, dzięki której wezwiesz kolejkę na mostek.
Hala towarowa i bagażowa
Jeden z dwóch kolejnych celów zaprowadzi Cię do hali towarowej i bagażowej. Przejdź przez drzwi prowadzące do tego miejsca i skorzystaj z korytarza. Na jego końcu znajdziesz kolejnego umarłego - zabij go, a potem podejdź do wyłącznika obwodu.
Wykonaj tę czynność i włącz bezpiecznik:
- Magazyn hali towarowej, aby zebrać dodatkowe przedmioty;
- Sektor naprawczy, co wprowadzi Cię w lokację fabularną.
W drugim przypadku przejdziesz do wielkiej lokacji. Zaatakują Cię tutaj od razu dwa nekromorfy, więc pozbądź się ich i idź dalej.
Warto używać tutaj łatwopalnych materiałów - poczekaj, aż wróg się do niego zbliży, a potem go użyj, aby szybko zabić wroga. Po wszystkim znajdziesz się przy zablokowanych drzwiach. Nie przejdziesz teraz przez nie, więc idź do windy znajdującej się na minimalnie niższym poziomie lokacji (na lewo od zablokowanych drzwi).
Na górze idź po mostku i uważaj na jednego z przeciwników, który nagle się przebudzi. W kolejnym pomieszczeniu podejdź do panelu i zostaw aktywną windę, lecz zamiast oświetlenia włącz dostęp do pokoju serwisowego. Wróć na mostek, zabij dwóćh wrogów i wejdź do windy, aby zjechać w dół. Tutaj czeka na Ciebie trzech przeciwników.
Uważaj przede wszystkim na tego, który wyjdzie z szybu wentylacyjnego za Tobą. Potem wejdź do pomieszczenia przed sobą przez drzwi z lewej strony. Znajdziesz tutaj pierwszy warsztat, kolejny dziennik tekstowy czy płytę danych, po którą właśnie przyszedłeś. Zbierz ją i zacznij wracać do bezpiecznego pomieszczenia. Po drodze zabijaj napotykane nekromorfy.
Finalnie po powrocie do punktu wyjścia przejdź na zaplecze i włóż płytkę danych w wymagane miejsce. To zakończy pierwszy z dwóch głównych celów (drugi opisaliśmy na kolejnej stronie poradnika).