Dead Space Remake - Lekkomyślny fanatyzm (rozdział 5): Mercer, blokada, łowca, gaz, laboratorium kriogeniczne
Opis przejścia piątego rozdziału Lekkomyślny fanatyzm w Dead Space Remake.
Po powrocie do posterunku ochrony (po spotkaniu ze zmutowanym stworzeniem) idź do kliniki Ishimury. Gdy wejdziesz na wielki oddział, to zabij szybko oponentów.
Oczywiście łowca Mercera będzie za Tobą podążał. Musisz pozbawiać go nóg i nie zajmować się nim dłużej. Po około 20 sekundach odzyska kończyny i znowu będzie Cię gonił. Dopóki nie zabijesz zwykłych oponentów, to w taki sposób eliminuj łowcę.
Potem po uporaniu się z wrogami (i unieszkodliwieniem łowcy) podejdź do ogniwa z lewej strony przy drzwiach i włóż je do stacji zasilania, aby zasilić drzwi. Przejdź przez nie - na korytarzu możesz odetchnąć. Idź dalej, zabij człowieka w naroślach poprzez miotacz ognia.
Potem przejdź przez drzwi przed sobą. Miń oddział intensywnej terapii i wejdź do biura Mercera - zbierz zapasy, a potem obejdź blokadę przy panelu z lewej strony. Gdy drzwi będą się ponownie uruchamiać, dokładnie wysłuchaj, co ma do powiedzenia jeden z ostatnich pacjentów Mercera.
Następnie wyjdź na korytarz i zacznij uciekać, gdy Mercer wprowadzi do wentylacji trujący gaz. Nie zważaj na potwory - biegnij przez tę samą trasę, którą przebyłeś z posterunku ochrony, aby się tutaj dostać.
Po dotarciu do posterunku ochrony szybko znajdź w chmurze gazu stację zapisu - na lewo od niej zauważysz panel, który przywróci normalnie powietrze. Wejdź z nim szybko w interakcję, aby Isaac nie stracił gazu.
Laboratorium kriogeniczne
Teraz możesz ruszyć do laboratorium kriogenicznego. Po wejściu na korytarz prowadzący do laboratorium chemicznego zabij robaki miotaczem ognia, a także zwykłego nekromorfa.
Potem dostaniesz się do laboratorium chemicznego, a z niego do kriogenicznego. Zbierz wszystkie przedmioty z pudełek, a potem zbierz do plecaka ciekły azot. Gdy to zrobisz, porozmawiaj z lekarzem, a potem rozpocznij starcie z potworami.
Tak naprawdę nie musisz z nimi walczyć - wystarczy, że zniszczysz potworowi nogi, obejdziesz miejsce, gdzie znajdował się ciekły azot, a potem wejdziesz do pomieszczenia, w którym znajdował się Mercer. Poczekaj, aż wróg wejdzie do pojemnika kriogenicznego na środku areny i kliknij przycisk na panelu.
Po aktywacji łowca zostanie przetransportowany do innego miejsca, a ty zakończysz to starcie i pomówisz z Daniels, co zakończy ten rozdział.