Frostpunk 2 - poradnik. Podstawy gry, porady, wybory, budowanie, wydobywanie, scenariusze, mechaniki - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Frostpunk 2

Frostpunk 2 - Rada, Instytut Badawczy, Frakcje: projekty, ustawy, badania, ferwor, drzewo idei

Mateusz Wróbel | 20.09, 19:01

Frostpunk 2 - Rada, Instytut Badawczy, Frakcje: projekty, badania, ferwor, drzewo idei

Rada, frakcje, projekty i ferwor - Frostpunk 2.

Rada

W grze Frostpunk 2 od pierwszego rozdziału gry będziesz w stanie postawić w centrum miasta Radę.

Frostpunk 2 - Rada, Instytut Badawczy, Frakcje: projekty, badania, ferwor

Pozwala to przeprowadzać głosowania na rozmaite tematy, tym samym poprawiając lub pogarszając relacje z poszczególnymi społecznościami czy frakcjami. Proponuj takie ustawy, które przypodobają się grupom, z którymi chcesz współpracować.

Do przegłosowania danej ustawy w kategorii władza, przetrwanie, miasto czy społeczeństwo potrzeba 2/3 głosów, a więc około 66% osób musi być za. 

Frostpunk 2 - Rada, Instytut Badawczy, Frakcje: projekty, ustawy, badania, ferwor

Aby zwiększyć sobie poziom zaufania wśród frakcji, możesz przyznać im propozycję kolejnej ustawy w głosowaniu (które odbywa się co 10 dni).

Podczas głosowań warto negocjować z grupami, aby zwiększyć szansę na przegłosowanie danego prawa. Możesz obiecać im zbudowanie budynków, które i tak planowałeś zdobyć, czy też przeprowadzić badania. Jeśli nie wywiążesz się z obietnic, mocno stracisz na relacji.

Frakcje

Frakcje są ważniejszą częścią miasta od społeczności, bowiem są to grupy stworzone dzięki pasji i silnym przekonaniom. Łączy ich wspólna i jasno określona ideologia, którą możesz wspierać, poprzez finansowanie ich badań. Mają opinie na temat kierunku rozwoju Miasta we wszystkich 3 obszarach, a nie jednym, jak ma to miejsce w przypadku zwykłej społeczności.

Frostpunk 2 - Rada, Instytut Badawczy, Frakcje: projekty, badania, ferwor

Jeśli mamy z nimi dobre relacje (wybory działające na ich korzyść, finansowanie badań, zajmowanie miejsc w Radzie Miasta), to możemy potem wykorzystać je do wykonania specjalnej akcji, lecz jeśli relacje są złe, będą oni bardzo mocno mieszać się do naszych rządów, wzburzać społeczności. Warto więc starać się współpracować z frakcjami podczas obrad w radzie, a także oferować frakcji miejsca w Radzie.

Ferwor

Jeśli podejmiemy wiele złych wyborów związanych z frakcją, przy rombach nad ikoną takiej grupy zaczną pojawiać się czerwone ikony, które wskazują na radykałów. Ci będą robić wszystko, aby pogorszyć relacje władzy z mieszkańcami, więc musisz albo podejmować kolejne wybory na korzyść danej frakcji, albo zmniejszać Ferwor.

Frostpunk 2 - Rada, Instytut Badawczy, Frakcje: projekty, badania, ferwor

Jest to możliwe poprzez wykorzystywanie mniejszych społeczności do zderadykalizowania frakcji czy też wznoszenia odpowiednich budowli, które pozwalają walczyć z szerzącym się ferworem.

Instytut Badawczy, badania, Drzewo idei

W dalszej części gry dojdzie możliwość korzystania z Instytutu Badawczego (po wybudowaniu go blisko dzielnicy mieszkalnej, którą musisz powiększyć, a więc rozbudować) i przeprowadzania badań. Tak jak w przypadku rady, podejmuj wybory i opracowuj technologie zgodne z oczekiwaniami i poglądami danych grup, a polepszysz relacje właśnie z nimi.

Frostpunk 2 - Zasoby, dzielnice mieszkalne, spożywcze, wydobywcze: zdolności i rozbudowa dzielnicy

Badania wymagają posiadania ciepłowników, więc jeśli na czymś ci bardzo zależy, zbierz monety od poszczególnych grup, a potem zbadaj koncepcję, która będzie działała na korzyść tej samej frakcji/społeczności. Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś przeprowadzać jak najwięcej dostępnych badań.

Dodatkowo jeśli chcesz przyśpieszyć badania, zbuduj więcej instytutów badawczych lub ponaglij badaczy. Możesz też podpisać odpowiednie prawa, które sprawią, że badania będą przeprowadzane z większym tempem.

Źródło: własne

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści Poradnik aktualizowany

Powrót do poradnika
cropper