Frostpunk 2 - Społeczności i relacje: zaufanie, obietnice, poziomy zadowolenia władzy
Społeczności i ich relacje w Frostpunk 2.
W grze Frostpunk 2, podczas ogrywania scenariuszy czy innych trybów rozgrywki, będziemy władać nad poszczególnymi frakcjami - takimi jak Tułaczami już w pierwszym wątku fabularnym.
Możemy kazać im oddać lub przeciwnie - wręczyć odłamki, wpływając na relację czy też wykorzystać specjalną zdolność. Przykładowo - dla Tułaczy jest to zachowywanie jedzenia na zamieć, co wiąże się z gorszymi morale, ale zachowaniem większej porcji jedzenia na nadchodzącą zamieć.
Oprócz tego w Frostpunk 2 znajdziemy system ogólnego zaufania, na co wpływa realizowanie obietnic, dbanie o ciepło czy właśnie wyżej wymienione racje żywnościowe dla mieszkańców. Jeśli nie będziemy o nich dbać, zaufanie będzie spadać (podobnie jak niespełnianie obietnic podjętych podczas rozgrywki czy pochylanie się nad wyborami, które źle wpływają na poszczególne grupy) - również wtedy, gdy wznosimy ciągle budowle niepomagające mieszkańcom normalnie funkcjonować czy mieć dach nad głową.
W przypadku dotarcia do najgorszego z możliwych stopni relacji (co najczęściej dzieje się wtedy, gdy przedstawiciele danej frakcji umierają lub chorują) zostaniemy odsunięci od władzy, co wiąże się z zakończeniem gry lub rozmaitymi protestami ze strony grupy, z którą się nie dogadujesz.
Od 1 rozdziału będziesz mógł również wykonywać akcje społeczności, finansując ich projekty, a także rozwijając miasto w taki sposób, jaki właśnie oni chcą. Nie da się przejść gry Frostpunk 2 bez współpracowania z wybranymi frakcjami, jednocześnie mając pogorszone stosunki dyplomatyczne z innymi. Ważne jest jednak, aby ogólna relacja z wysoko postawionymi osobami nie spadła do zera.
Oto wszystkie dostępne poziomy relacji:
- Oddani (najlepszy poziom)
- Popierający
- Przychylni
- Neutralni
- Sceptyczni
- Sprzeciwni
- Wrodzy (najgorszy poziom)