Frostpunk 2 - Rozdział 1: Wotum zaufania, Zeitgeist, kopalnie węgla, źródło paliwa, Stary Drednot
Opis przejścia rozdziału 1 w Frostpunk 2.
W tym rozdziale warto:
- Oczyścić teren z lodu do wszystkich złóż wokół miasta, przy czym w dzielnicach mieszkalnych stawiaj piece grzewcze, które zapewnią najbardziej oddalonym schronom ciepło - jest to potrzebne do przeżycia, a potem zwiększenia siły roboczej. Najlepiej będzie stopować czas, kiedy lodołamacze zakończą pracę i oczyszczać teren do kolejnych surowców.
- Jak najszybciej wybuduj radę i zacznij głosować za ustawami, które przypodobają się przynajmniej dwóm z trzech dostępnych frakcjom, aby odblokować u frakcji Niezłomni specjalne zdolności.
- Buduj magazyny paliwa czy żywności, aby być gotowym na ciężkie czasy (zamieć) - podczas załamań atmosferycznych siła robocza nie będzie w stanie pracować. Tak naprawdę ten rozdział polega na wydobywaniu węgla, więc miej go jak najwięcej.
- Jeśli brakuje ci siły roboczej, lepiej jest zmniejszyć ilość pracowników w danej dzielnicy wydobywczej (suwakiem po otwarciu karty zarządzania danej dzielnicy), zamiast ją wyburzać.
- Staraj się realizować plany miasta w 3 dziedzinach (Zeitgeist podejrzysz w lewym dolnym rogu) - sugeruje on, jak dobrze rozwijasz w zakresie gospodarczym, technologicznym i społecznym. Skupiaj się na tych elementach również w celu polepszenia relacji z frakcjami i społecznościami, z którymi chcesz współpracować i osiągnąć dodatkowe korzyści.
- Jak najszybciej powiększaj dzielnice mieszkalne i wybuduj Instytuty badawcze, a następnie badaj koncepcje, które sprawią, że szybciej rozwiniesz wydobycie węgla czy zmniejszysz zapotrzebowanie na ciepło wśród mieszkańców miasta.
- W głównej mierze musisz głosować za prawami oraz budować dzielnice logistyczne, aby powiększać grupy frostlanderów - to oni znajdą obszar zwany Starym Drednotem, który potem połączą z Nowym Londynem drogą oraz stworzą kolonię, która zapewni dodatkowe składy ropy.
Po rozpoczęciu rozdziału zacznij dostawać się do miejsca z węglem oraz prefabrykatów na południu miasta. Dodatkowo wybuduj dwie dzielnice mieszkalne - jedna na południu, druga na północnym-zachodzie.
Jak najszybciej rusz również po żywność, a także wybuduj magazyny (paliwa oraz żywności) i budynek rady, gdzie odbędzie się wotum zaufania - nawet bez negocjacji uda ci się osiągnąć sukces.
Po wzniesieniu dzielnic i rozpoczęcia wydobycia węgla zalecamy dalej rozkruszać lód na południe, aby zbierać materiały, węgiel, a także stopniowo dostawać się do starego punktu postoju, a więc frostlandu, skąd będziemy w stanie wysyłać ekspedycje i zdobywać nowe materiały dzięki Frostlanderom - grupie społecznej. Dodatkowo manualnie aktywuj generator po zebraniu trochę węgla z południa!
Następnie rozbuduj istniejącą dzielnicę mieszkalną, dzięki czemu zyskasz jej wydajność i dodatkowe pole budowy. Nie obejdzie się też bez instytutu badawczego, który zainstaluj właśnie w miejscu dzielnicy mieszkalnej, którą chwilę wcześniej powiększyłeś.
Teraz zbadaj dwa dostępne na początku prawa, które ułatwią ci zabawę. Wymogiem jest stworzenie nowych kopalni węgla, więc niech to będzie dla Ciebie priorytetem. Po badaniu ustaw zaawansowaną kopalnię przy złożu, które ma najwięcej surowców do wydobycia w przyszłości.
Nadejdzie zaraz mocniejszy sezon, więc warto, abyś postawił jeszcze jedną kopalnię przy innym takowym złożu. W międzyczasie przełamuj lód do miejsca brzegu, abyś dotarł do frostlandów - wyślij np. do Poszarpanych Wzgórz czy Zamarzniętej Zatoki, a potem Samotnego Wybrzeża swoją ekipę, a ta finalnie znajdzie Złoża Ropy, co dodatkowo zapewni ci surowiec do generatora.
Opcjonalnie: połącz drogi z osadą w celu przyśpieszenia transferu surowców (Opuszczoną kopalnią w Poszarpanych Wzgórzach) - jeśli nie masz dostępnych grup frostlandów, to możesz przeprowadzić badanie, które zwiększy ich ilość o 20 jednostek (kategoria Frostland -> Punkt logistyczny pionierów) lub wybudować dzielnice logistyczne przy innych brzegach mapy.
Następny krok to stworzenie osady i zbadanie Ogrzewanie Osad w kategorii ogrzewania. Dzięki temu zapewnisz sobie trochę więcej węgla. Potem na zamarzniętej zatoce (lub Samotnego Wybrzeża) wyślij ekipę do zbadania Starego Drednota, który zapewniał dostęp do paliwa.
Gdy to uczynisz, przyjdzie ci podjąć wybór, w którym albo pozbędziesz się ciał, aby zabierać paliwo z 3 złóż ropy, albo uszanujesz zmarłych i będziesz miał mniej paliwa, ale pewnej jakości (nie będzie aż tylu chorób, co przy braniu paliwa z miejsc, w którym leżeli zabici).
Po tej decyzji połącz drogi (tak jak robiłeś to wcześniej) do jednego z dostępnych brzegów w taki sposób, aby doprowadzić złoża do miasta.
Po tym wybuduj kolejne dzielnice logistyczne, aby mieć 20 grup frostlanderów i wybudować kolonię w starym drednocie. Gdy to uczynisz, przenieś się do tego obszaru, użyj lodołamaczy, aby dostać się do złóż ropy.
Potem zasil generator w tym obszarze, a będziesz w stanie budować blisko niego np. dzielnice mieszkalne. Jednakże głównym celem jest wydobycie trochę ropy, a potem wejście w interakcję z kolonią oraz miastem w prawym górnym ekranie.
Wciśnij pudełko (kwadratowe), aby przesłać zasoby - wybierz wartość "75" przy paliwie, a ruszy ona do Nowego Londynu, co kończy też ten rozdział gry.
Poprzednia
Frostpunk 2 - SCENARIUSZ: DZIEDZICTWO NOWEGO LONDYNUFrostpunk 2 - Prolog: Tułacze, Wagon, Piec, Prefabrykaty, Mieszkania, 40 tys. żywności, Zamieć
Następna
Frostpunk 2 - SCENARIUSZ: DZIEDZICTWO NOWEGO LONDYNUFrostpunk 2 - Rozdział 2: pompa ropy, iniektory generatora, rdzenie, Nomadzi, zamieć