Frostpunk 2 - Rozdział 2: pompa ropy, iniektory generatora, rdzenie, Nomadzi, zamieć
Rozdział 2 w Frostpunk 2.
- Zalecamy w tym rozdziale wybudować w jednej z dzielnic mieszkalnych szpital, co zwiększy przyrost populacji oraz zmniejszy chorobę.
- Pamiętaj, aby w tym rozdziale przełączać się między dostępnymi miejscówkami i w starym Drednocie dostać się do złóż ropy oraz prefabrykatów, które potem przetransportujesz do Nowego Londynu.
Po rozpoczęciu rozdziału zacznij budować centrum grzewcze oraz pompę ropy generatora. Dzięki temu będziesz w stanie zasilać generator nie tylko węglem, ale również benzyną.
Następnie Twoim drugim celem jest zbadanie w sekcji Ogrzewanie planu o nazwie "Ulepszenie generatora II".
Po tym przyjdzie Ci podjąć jeszcze decyzję co do frakcji Niezłomnych - w naszej opinii najlepiej będzie zwiększyć maksymalną ilość siły roboczej, dzięki czemu postawisz więcej dzielnic wydobywczych czy logistycznych.
Gdy zrealizujesz te cele (do budowy potrzebujesz rdzenie, które zdobywasz podczas wysyłania ekip frostlandowych na niezbadane dotąd tereny)...
To zajmij się aktywowanie iniektorów nadwyżek, co jest możliwe poprzez wejście w główny ekran zarządzania generatorem.
Potem musisz włączyć nadwyżkę, ale potrzebujesz do tego ropy - masz dwie opcje, albo przetransportuj ją z drugiej lokacji (Drednota), albo poszukaj we frostlandzie złóż ropy, która będzie dostarczana do Twoich magazynów.
Pierwsza opcja jest bardzo wydajna, choć jeśli nie chcesz, aby koloniści zginęli, to postaraj się dać awaryjną zmianę na złożach ropy w okolicy. Po tym, gdy wskaźnik ropy w Nowym Londynie będzie na plusie, będziesz przygotowywał się do zamieci.
Zbuduj magazyny i pracuj na pełnych obrotach, aby zdobyć sporo węgla, żywności czy prefabrykatów na zapas. Wciąż badaj także tereny wokół Nowego Londynu, aby odkrywać złoża i wykorzystywać je w późniejszej fazie gry.
W międzyczasie w Starym Drednocie koloniści będą mieli problem z Nomadami, którzy będą chcieli ukraść ropę. Możesz albo obiecać sojusznikom, iż dostarczysz 30 tysięcy ropy, albo zniszczysz Nomadów. Lepsza jest ta druga opcja, wysyłając swoich strażników oraz grupy frostlandów na walkę z Nomadami.
Podczas zamieci możesz mieć niedobór jedzenia czy węgla, ale samo załamanie pogody będzie trwało kilka tygodni - zapewne trochę osób umrze, ale mając spory zapas siły roboczej, nie musisz się tym przejmować.
Po zamieci rozdział ten dobiegnie końca.
Poprzednia
Frostpunk 2 - SCENARIUSZ: DZIEDZICTWO NOWEGO LONDYNUFrostpunk 2 - Rozdział 1: Wotum zaufania, Zeitgeist, kopalnie węgla, źródło paliwa, Stary Drednot
Następna
Frostpunk 2 - SCENARIUSZ: DZIEDZICTWO NOWEGO LONDYNUFrostpunk 2 - Rozdział 3: Ruiny Winterhome, protesty, Wydrążyć czy Zasiedlić