Frostpunk 2 - Chorzy i ranni: robotnicy, szpitale
Chorzy i ranni w grze Frostpunk 2.
Przez zimno czy inne elementy w grze Frostpunk 2 siła robocza, widoczna na górze po lewej stronie ekranu, może zostać ranna z przerobienia lub po prostu zachorować z powodu przeziębienia, co w obu przypadkach wyklucza ją z możliwości pracy w dzielnicach wydobywczych.
Istnieją dwie główne typy nieobecności:
- Chorzy to robotnicy, którzy dołączą do siły roboczej dopiero po spadku liczby zachorowań w mieście. W tym przypadku liczba chorych, dopóki nie będzie się zmniejszać dzięki wybudowaniu np. szpitala czy zapewnieniu ciepła, drastycznie będzie się powiększać, a finalnie może dotrzeć do bardzo dużych liczb!
- Ranni to osoby, które na skutek wypadków lub podjętych przez Ciebie wyborów nie mogą pracować i jednocześnie nie zarażają innych osób - nie musisz więc aż tak bardzo martwić się o te osoby.
Inna kwestia to siła robocza, która mówi ci, ilu pracowników jeszcze posiadasz. Jest ona wyższa wtedy, kiedy zapewniasz mieszkańcom ocieplenie, dach nad głową i posiadasz sporą reputację wśród nich.
Jeśli spełniasz powyższe wymogi, a wciąż brakuje ci siły roboczej do stawiania budynków czy dzielnic, możesz albo niszczyć nieaktywne dzielnice, albo zmniejszać ludzi, którzy w nich pracują. Jeśli masz nadmiar ropy, zmniejsz liczbę pracujących akurat przy tej dzielnicy, aby mieć wyższą siłę roboczą.
Przy świetnych warunkach mieszkaniowych populacja będzie się zwiększać, a tym samym siła robocza, co jest zauważalne w kolejnych rozdziałach gry.