Reklama

Silent Hill 2 Remake - poradnik. Solucja, zagadki, wskazówki, zakończenia, fotografie, sejfy, kody, trofea - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Silent Hill 2 Remake

Silent Hill 2 Remake - Zakończenia: wszystkie endingi, wymogi, jak je zdobyć?

Mateusz Wróbel | 07.10, 20:42

Silent Hill 2 Remake - Zakończenia: wszystkie endingi, wymogi, jak je zdobyć?

Zakończenia/endingi w Silent Hill 2 Remake.

Podobnie jak oryginał, odświeżenie historii Jamesa Sunderlanda zawiera więcej niż jedno zakończenie, a dobrnięcie do nich jest możliwe poprzez wykonywanie różnych czynności przez całą rozgrywkę.

Silent Hill 2 Remake - Zakończenia: wszystkie endingi, wymogi, jak je zdobyć?

Nie możesz więc wybrać czegoś w ostatnim rozdziale gry lub podjąć taką, a nie inną decyzją w finałowych starciach - na kolejne zakończenia pracujesz przez całą grę, więc po ukończeniu gry zacznij Nową Grę + i stosuj się do zasad niżej.

Zakończenie Odejście / Leave (dobre)

Pierwsze i zapewne najpopularniejsze zakończenie to to, w którym otrzymujesz poszukiwany w hotelu Lakeview list od Mary - po zabiciu jej wyimaginowanego w głowie Jamesa sobowtóra na dachu budynku obejrzysz scenę z chorą Mary, a następnie opuścisz Silent Hill w towarzystwie Laury, stając się prawdopodobnie jej opiekunem. Tym samym spełniasz marzenie Mary, aby adoptować Laurę.

  • Przeczytaj list od Mary, który otrzymujesz już na początku gry;
  • Po otrzymaniu noża od Angeli w apartamentach NIE BADAJ go w ekwipunku!
  • Nie czytaj dokładnie pamiętnika pacjenta na dachu w szpitalu (docierasz tam w ramach fabuły);
  • Spróbuj ograniczyć czas spędzany z Marią - nie rozmawiaj z nią przez cały czas, nie odwiedzaj jej ponownie w szpitalu (nie może cię pochwalić za to, że ją odwiedzasz!) czy celi w labiryncie, nie musisz również ratować jej przed wrogiem w motelu. Jednakże bycie dla niej miłym nie przekreśla definitywnie możliwości zdobycia tego zakończenia, jedynie cię od niego mocno oddala;
  • Utrzymaj zdrowie Jamesa na dobrym poziomie, a więc lecz się zawsze, gdy stracisz HP - możesz również omijać oponentów, gdy ci nie są obowiązkowi do zabicia.
  • Przed finałową walką posłuchaj rozmowy (na długim korytarzu) Mary skierowanej do Jamesa, nim przejdziesz przez drzwi.

Zakończenie W Wodzie / In Water (złe)

W tym zakończeniu James nie radzi sobie z przyjęciem wiadomości o zabiciu swojej żony, przez co postanawia popełnić samobójstwo - wjeżdżając samochodem z początku gry na parkingu (gdzie rzekomo znajduje się prawdziwe ciało kobiety) do jeziora Toluca.

  • W tym zakończeniu ważne jest to, aby większość gry przejść z niskim poziomem zdrowia - musisz zostać ranny, omijać potwory i eksplorować lokacje z ostrzeżeniem na ekranie (czerwonymi krawędziami ekranu) - sprawia to, iż James nie szanuje swojego życia, nie lecząc się po otrzymaniu obrażeń;
  • Po otrzymaniu noża od Angeli w apartamentach, dokładnie zbadaj go z poziomu ekwipunku - i to nie jeden raz! Zrób to przynajmniej 3-4 razy, co rozdział);
  • Nie oglądaj zdjęcia ani listu Mary, który masz w ekwipunku od początku gry;
  • Przed finałową walką posłuchaj rozmowy (na długim korytarzu) Mary skierowanej do Jamesa, nim przejdziesz przez drzwi.

Zakończenie Marii / Maria (średnie)

W tym zakończeniu James wierzy Marii na słowo i próbuje z nią ułożyć sobie życie, nie rozumiejąc, że to on finalnie jest winny śmierci Mary. Gdy Maria odchodzi z nim z Silent Hill, zaczyna kaszleć, co sugeruje, że ma podobne objawy choroby, co żona protagonisty - sytuacja z zabójstwem kolejnej osoby z rąk Jamesa może się powtórzyć w przyszłości, a James trafi do swego rodzaju "pętli".

  • Przez całą grę bądź miły dla Marii - odwiedź ją w szpitalu, gdy będzie chora (rozmawiaj z nią), podobnie jak i za kratami w rozdziale Labirynt (wróć do niej po ukończeniu jakiejkolwiek sekcji, a usłyszysz, jak nuci). Uratuj ją również na parkingu w motelu, gdy będzie atakowana przez wroga i przyjrzyj się strojowi, który bierze do ręki w jednym z pokojów. Jest to strój z oryginału. Na ogół trzymaj się bardzo blisko Marii.
  • Nie oglądaj i nie czytaj listu od Mary, nie słuchaj całej rozmowy między Jamesem a Mary w korytarzu (biegnij przed siebie i skorzystaj z drzwi przed zakończeniem dialogu),
  • Nie badaj noża Angeli;
  • Nie słuchaj całej rozmowy Mary skierowanej w stronę Jamesa na korytarzu przed finałową walką

Zakończenie Rytuał / Ritual

To zakończenie jest dostępne tylko po poznaniu podstawki i rozpoczęciu Nowej Gry Plus. Zamiast odchodzić z Marią, Laurą czy popełniać samobójstwo, James nie daje sobie wmówić, że jest winny wydarzeniom z przeszłości i nie radząc sobie z popełnionymi błędami zabiera Marię na wyspę blisko jeziora Toluca, gdzie spróbuje ją wskrzesić w ramach okultystycznego rytuału. Co zrobić, aby zdobyć ten ending?

  • Będziesz musiał zdobyć dodatkowe przedmioty kolekcjonerskie, które są dostępne wyłącznie w Nowej Grze Plus (w pierwszym podejściu ich nie znajdziesz);
  • Mowa o "Crimson Ceremony" (na cmentarzu, gdzie spotykamy Angelę);
  • White Chrims (w zachodnim South Vale, na stole w Baldwin Mansion - lokacji, gdzie Maria mówi, że źle się czuje po minięciu drzwi do posesji);
  • Obsidian Goblet (w towarzystwie historycznym, gdzie docierasz tuż przed zejściem do więzienia - sprawdź obszar blisko Piramidogłowego)
  • Lost Memories - notatka Utracone Wspomnienia, która zastępuje Lost and Found z podstawki w hotelu Lakeview.

Po zdobyciu tych 4 przedmiotów ukończ grę, a otrzymasz to zakończenie automatycznie.

Zakończenie z psem

To pierwsze z dwóch niestandardowych zakończeń. W nim odblokowujesz dostęp do psiaka w hotelu Lakeview. Aby zdobyć dostęp do tajnego pomieszczenia, musisz:

  • We wschodnim South Vale znaleźć pierwszą część klucza - znajduje się ona na Neely St., blisko The Pet Center obok Big Jay's Dinner. Wejdź na zaplecze, a znajdziesz tę część;
  • W zachodnim South Vale znaleźć drugą część klucza - idź do Baldwin Mansion przy Katz Street (miejsca, gdzie Maria źle się czuje po minięciu wejścia do posiadłości). Tam też po prawej stronie od wejścia znajduje się buda dla psa.
  • Na końcu połącz te przedmioty, a będziesz mógł zdobyć Dog Key i wejść do pokoju 312 w hotelu Lakeview.

Zakończenie z UFO

Drugie z dwóch dostępnych niestandardowych zakończeń polega na "przylocie" tytułowego UFO do Cichego Wzgórza. Aby je uzyskać, musimy:

  • W pierwszej kolejności zdobyć niebieski klejnot we wschodnim South Vale, tuż obok The Pet Center (miejscu, gdzie zdobywamy też część klucza psa). Musimy rozbić okno w pobliskim budynku i zabrać przedmiot z pudełka na biżuterię.
  • Potem dostań się do 4 lokacji, gdzie użyjesz klejnotu. Pierwsza z nich to dachy Saul Street Apartments we wschodnim South Vale, gdzie trafiasz podczas fabuły. Podejdź do otworu wentylacyjnego, a użyjesz klejnotu.
  • Druga lokalizacja to Rosewater Park, na molo, gdzie spotykamy Marię.
  • Trzecia lokacja znajduje się na drewnianym podeście tuż po przepłynięciu jeziora Toluca łódką.
  • Czwarta i zarazem ostatnia lokacja umieszczona została w pokoju 312, gdzie też oglądamy taśmę wideo.

<strona aktualizowana>

Źródło: własne

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści Poradnik aktualizowany

Powrót do poradnika

Silent Hill 2 Remake - SOLUCJA

Silent Hill 2 Remake - ZADANIA i ZAGADKI

Silent Hill 2 Remake - TROFEA

cropper