Silent Hill 2 Remake - Zakończenia: wszystkie endingi, wymogi, jak je zdobyć?
Zakończenia/endingi w Silent Hill 2 Remake.
Podobnie jak oryginał, odświeżenie historii Jamesa Sunderlanda zawiera więcej niż jedno zakończenie, a dobrnięcie do nich jest możliwe poprzez wykonywanie różnych czynności przez całą rozgrywkę.
Nie możesz więc wybrać czegoś w ostatnim rozdziale gry lub podjąć taką, a nie inną decyzją w finałowych starciach - na kolejne zakończenia pracujesz przez całą grę, więc po ukończeniu gry zacznij Nową Grę + i stosuj się do zasad niżej.
Zakończenie Odejście / Leave (dobre)
Pierwsze i zapewne najpopularniejsze zakończenie to to, w którym otrzymujesz poszukiwany w hotelu Lakeview list od Mary - po zabiciu jej wyimaginowanego w głowie Jamesa sobowtóra na dachu budynku obejrzysz scenę z chorą Mary, a następnie opuścisz Silent Hill w towarzystwie Laury, stając się prawdopodobnie jej opiekunem. Tym samym spełniasz marzenie Mary, aby adoptować Laurę.
- Przeczytaj list od Mary, który otrzymujesz już na początku gry;
- Po otrzymaniu noża od Angeli w apartamentach NIE BADAJ go w ekwipunku!
- Nie czytaj dokładnie pamiętnika pacjenta na dachu w szpitalu (docierasz tam w ramach fabuły);
- Spróbuj ograniczyć czas spędzany z Marią - nie rozmawiaj z nią przez cały czas, nie odwiedzaj jej ponownie w szpitalu (nie może cię pochwalić za to, że ją odwiedzasz!) czy celi w labiryncie, nie musisz również ratować jej przed wrogiem w motelu. Jednakże bycie dla niej miłym nie przekreśla definitywnie możliwości zdobycia tego zakończenia, jedynie cię od niego mocno oddala;
- Utrzymaj zdrowie Jamesa na dobrym poziomie, a więc lecz się zawsze, gdy stracisz HP - możesz również omijać oponentów, gdy ci nie są obowiązkowi do zabicia.
- Przed finałową walką posłuchaj rozmowy (na długim korytarzu) Mary skierowanej do Jamesa, nim przejdziesz przez drzwi.
Zakończenie W Wodzie / In Water (złe)
W tym zakończeniu James nie radzi sobie z przyjęciem wiadomości o zabiciu swojej żony, przez co postanawia popełnić samobójstwo - wjeżdżając samochodem z początku gry na parkingu (gdzie rzekomo znajduje się prawdziwe ciało kobiety) do jeziora Toluca.
- W tym zakończeniu ważne jest to, aby większość gry przejść z niskim poziomem zdrowia - musisz zostać ranny, omijać potwory i eksplorować lokacje z ostrzeżeniem na ekranie (czerwonymi krawędziami ekranu) - sprawia to, iż James nie szanuje swojego życia, nie lecząc się po otrzymaniu obrażeń;
- Po otrzymaniu noża od Angeli w apartamentach, dokładnie zbadaj go z poziomu ekwipunku - i to nie jeden raz! Zrób to przynajmniej 3-4 razy, co rozdział);
- Nie oglądaj zdjęcia ani listu Mary, który masz w ekwipunku od początku gry;
- Przed finałową walką posłuchaj rozmowy (na długim korytarzu) Mary skierowanej do Jamesa, nim przejdziesz przez drzwi.
Zakończenie Marii / Maria (średnie)
W tym zakończeniu James wierzy Marii na słowo i próbuje z nią ułożyć sobie życie, nie rozumiejąc, że to on finalnie jest winny śmierci Mary. Gdy Maria odchodzi z nim z Silent Hill, zaczyna kaszleć, co sugeruje, że ma podobne objawy choroby, co żona protagonisty - sytuacja z zabójstwem kolejnej osoby z rąk Jamesa może się powtórzyć w przyszłości, a James trafi do swego rodzaju "pętli".
- Przez całą grę bądź miły dla Marii - odwiedź ją w szpitalu, gdy będzie chora (rozmawiaj z nią), podobnie jak i za kratami w rozdziale Labirynt (wróć do niej po ukończeniu jakiejkolwiek sekcji, a usłyszysz, jak nuci). Uratuj ją również na parkingu w motelu, gdy będzie atakowana przez wroga i przyjrzyj się strojowi, który bierze do ręki w jednym z pokojów. Jest to strój z oryginału. Na ogół trzymaj się bardzo blisko Marii.
- Nie oglądaj i nie czytaj listu od Mary, nie słuchaj całej rozmowy między Jamesem a Mary w korytarzu (biegnij przed siebie i skorzystaj z drzwi przed zakończeniem dialogu),
- Nie badaj noża Angeli;
- Nie słuchaj całej rozmowy Mary skierowanej w stronę Jamesa na korytarzu przed finałową walką
Zakończenie Rytuał / Ritual
To zakończenie jest dostępne tylko po poznaniu podstawki i rozpoczęciu Nowej Gry Plus. Zamiast odchodzić z Marią, Laurą czy popełniać samobójstwo, James nie daje sobie wmówić, że jest winny wydarzeniom z przeszłości i nie radząc sobie z popełnionymi błędami zabiera Marię na wyspę blisko jeziora Toluca, gdzie spróbuje ją wskrzesić w ramach okultystycznego rytuału. Co zrobić, aby zdobyć ten ending?
- Będziesz musiał zdobyć dodatkowe przedmioty kolekcjonerskie, które są dostępne wyłącznie w Nowej Grze Plus (w pierwszym podejściu ich nie znajdziesz);
- Mowa o "Crimson Ceremony" (na cmentarzu, gdzie spotykamy Angelę);
- White Chrims (w zachodnim South Vale, na stole w Baldwin Mansion - lokacji, gdzie Maria mówi, że źle się czuje po minięciu drzwi do posesji);
- Obsidian Goblet (w towarzystwie historycznym, gdzie docierasz tuż przed zejściem do więzienia - sprawdź obszar blisko Piramidogłowego)
- Lost Memories - notatka Utracone Wspomnienia, która zastępuje Lost and Found z podstawki w hotelu Lakeview.
Po zdobyciu tych 4 przedmiotów ukończ grę, a otrzymasz to zakończenie automatycznie.
Zakończenie z psem
To pierwsze z dwóch niestandardowych zakończeń. W nim odblokowujesz dostęp do psiaka w hotelu Lakeview. Aby zdobyć dostęp do tajnego pomieszczenia, musisz:
- We wschodnim South Vale znaleźć pierwszą część klucza - znajduje się ona na Neely St., blisko The Pet Center obok Big Jay's Dinner. Wejdź na zaplecze, a znajdziesz tę część;
- W zachodnim South Vale znaleźć drugą część klucza - idź do Baldwin Mansion przy Katz Street (miejsca, gdzie Maria źle się czuje po minięciu wejścia do posiadłości). Tam też po prawej stronie od wejścia znajduje się buda dla psa.
- Na końcu połącz te przedmioty, a będziesz mógł zdobyć Dog Key i wejść do pokoju 312 w hotelu Lakeview.
Zakończenie z UFO
Drugie z dwóch dostępnych niestandardowych zakończeń polega na "przylocie" tytułowego UFO do Cichego Wzgórza. Aby je uzyskać, musimy:
- W pierwszej kolejności zdobyć niebieski klejnot we wschodnim South Vale, tuż obok The Pet Center (miejscu, gdzie zdobywamy też część klucza psa). Musimy rozbić okno w pobliskim budynku i zabrać przedmiot z pudełka na biżuterię.
- Potem dostań się do 4 lokacji, gdzie użyjesz klejnotu. Pierwsza z nich to dachy Saul Street Apartments we wschodnim South Vale, gdzie trafiasz podczas fabuły. Podejdź do otworu wentylacyjnego, a użyjesz klejnotu.
- Druga lokalizacja to Rosewater Park, na molo, gdzie spotykamy Marię.
- Trzecia lokacja znajduje się na drewnianym podeście tuż po przepłynięciu jeziora Toluca łódką.
- Czwarta i zarazem ostatnia lokacja umieszczona została w pokoju 312, gdzie też oglądamy taśmę wideo.
<strona aktualizowana>