Atomfall - Dochodzenie i tropy do śledzenia na mapie, znaczniki misji
Tropy, dochodzenie, cele misji w Atomfall.
System tropów i dochodzenia w Atomfall różni się od tradycyjnych mechanik zadań i misji. Zamiast tego gra opiera się na Tropach (Leads), które można odkrywać poprzez rozmowy, znajdowanie listów oraz przedmiotów podczas śledztwa. Każdy nowy trop dostarcza wskazówek dotyczących dalszych działań, ale gracz musi samodzielnie połączyć informacje i dojść do własnych wniosków - tropy aktywujemy z poziomu menu.




Nie zawsze wiadomo, dokąd dany trop zaprowadzi, a źródła mogą mieć sprzeczne interesy, co dodaje elementu niepewności. System ten zachęca do dokładnej obserwacji otoczenia i unikania schematycznego podążania za znacznikami misji.

Gra domyślnie nie dodaje punktów orientacyjnych na mapie ani kompasie, co zmusza do eksploracji i samodzielnego dochodzenia do prawdy. Gracz może jednak ręcznie umieszczać własne znaczniki na mapie, które będą widoczne na kompasie podczas rozgrywki.
Dodatkowo podczas rozmów możesz odkrywać nieznane dotąd ciekawe miejsca do zlootowania czy aktywowania pobocznej aktywności, więc warto odkrywać nanoszone w trakcie konwersacji na mapę pytajniki.