Atomfall - Oberon, wykopaliska, centrum sterowania, dźwignie: jak zakończyć grę i fabułę?
Oberon w Atomfall.
Aby dokończyć fabułę w Atomfall, musisz odwiedzić 4 regiony i z każdego z nich dostać się do Węzła. Dzięki temu będziesz w stanie aktywować 4 magazyny danych.





Gdy to uczynisz, wróć do centralnego pomieszczenia i z wykorzystaniem sterującego elementu (znajdowanego w więzieniu w Skethemoor podczas uwalniania dr. Garrow) przenieś energię przy stacjach i kablach na ziemi.

Po aktywacji wszystkich stacji z energią podejdź do dźwigni z prawej strony i aktywuj ją, a zauważysz mechanizm Oberona.
UWAGA! Pamiętaj, że odwiedzenie Oberona wiąże się z rozpoczęciem finału, do którego musisz posiadać pewne rzeczy od osób, z którymi współpracowałeś. W innym przypadku dotrzesz do zakończenia z telefonem, które nie jest satysfakcjonujące. Opisaliśmy to na kolejnej, ostatniej stronie poradnika w sekcji "ZAKOŃCZENIA".

Kolejna rzecz to przejście do ostatniej sekcji Węzła w grze - tunel zostanie dostarczony podczas sygnału ostrzegawczego. Dalej biegnij przed siebie po schodach, zabij wroga, w kolejnym pomieszczeniu omiń wrogów oraz kwiat i przeciśnij się przez szczelinę w pociągu.

Potem biegnij przed siebie i trzymaj się prawej strony. Idź po asfalcie na prawo do góry, potem w lewo, prawo i przebiegnij przez platformę i wieżyczkę do miejsca z kwiatem. W małym pomieszczeniu wyjdź przez okno z lewej strony.

Na dole, gdy zejdziesz trochę niżej, idź w prawo przez kolejną część tunelu - wykopaliska. Tam w zależności od celu wykonaj ostatnie zadanie. Jeśli współpracujesz z Holderem, przejdź do obiektu z lewej strony.

W regionie organizacji BARD przejdź przez drzwi z prawej strony, aby zdobyć kartę na teren wykopalisk. Potem przejdź do centrum sterowania i zdecyduj, który system aktywujesz.
UWAGA! NIE RÓB NIC POCHOPNEGO Z DŹWIGNIAMI, DOPÓKI NIE ZDECYDUJESZ, KTÓRĄ OPCJE WYBIERZESZ!
Joyce Tanner/dr. Garrow

Wcześniej musisz dostarczyć jeszcze dwie baterie atomowe do węzła ekstracyjnego, który znajduje się naprzeciwko miejsca sterującego dźwigniami. Zasil lokację i wróć do sterowania, po czym pociągnij dźwignię z prawej strony.

Dzięki temu Oberon zostanie przeniesiony na lewo. Wróć do głównej lokacji i omiń lub zniszcz mechy (strzelając w zbiorniki z tyłu).

Potem przy Oberonie możesz zabrać próbkę (jeśli interesuje cię zakończenie Joyce Tanner) i wrócić do zleceniodawczyni. Identycznie wygląda to w przypadku dr. Garrow - o ile przeżyła do tego momentu gry.
Holder/Matka Jago
Jeśli masz próbki, idź na lewo od centrum sterowania. Gdy wyjdziesz na zewnątrz, zauważysz rury z ikoną toksyny (czaszka z koścmi).

Zaaplikuj do wlewu płynu systemu bezpieczeństwa pożarowego próbkę osoby, z którą współpracujesz, a potem wróć do sterowni i aktywuj dźwignię po lewej stronie od okna.

Wcześniej przed pójściem do centrum sterowania podejdź jeszcze do systemu przeciwpożarowego (prowadzą do niego rury) - z lewej i prawej strony. Przypominają one pomarańczową rączkę dźwiga.
Kapitan Sims
Możesz też współpracować z Simsem, gdzie Twoim celem jest przetransportowanie (tak jak przy Joyce) Oberona na lewo, a potem podłożyć materiały wybuchowe w odpowiednie miejsca.

Wystarczy przebiec do kilku zbiorników (czterech, oświetlonych czerwoną lampką) zielonego koloru wokół całej lokacji, aktywować przyciski, a potem wrócić do centrum sterowania i włączyć autodestrukcję.

Ucieczka
Po załatwieniu Oberona wróć do Węzła tą samą drogą, co wcześniej. Trzymaj się prawej strony obiektu.

Podczas wyjścia będziesz atakowany przez osoby, z którymi nie zgodziłeś się współpracować - np. w trakcie wdrapywania się po głazie zauważysz Matkę Jago, jeśli nie rozpyliłeś jej środka.

Finalnie rusz do tuneli medycznych w zakończeniu Holdera - kierując się przez drzwi prowadzącej do Magazynu Charlie, Delta czy wyjścia do Slatten Dale.

W zakończeniu Joyce musisz ruszyć do magazynu Charlie i wysłuhać zostawionego nagrania, a potem spotkać się z nią w świecie gry.

W przypadku Holdera biegnij w kierunku wyjścia, ale po zabiciu bandytów odbij w lewo do otwartej bramki (wcześniej była zawsze zamknięta, więc łatwo ją rozpoznasz). Stamtąd dotrzesz do Alana Holdera i zakończysz grę.