Atomfall - Wszystkie zakończenia, wybory i endingi: wyjaśnienie, z kim współpracować?
Wszystkie zakończenia, najlepsze i najgorsze, w grze Atomfall.
Atomfall oferuje sześć głównych zakończeń, każde z nich zależne od wybranej przez ciebie ścieżki fabularnej oraz postaci, z którymi zdecydujesz się współpracować.




Warunki dostępu do zakończeń
Aby uzyskać dostęp do któregokolwiek zakończenia, musisz najpierw:
- Odblokować wszystkie drzwi prowadzone do Węzła - po jednym w Slatten Dale, Wyndham Village, lasach Casterfell i Skethermoor.
- Włączyć centralny procesor Węzła przy użyciu znalezionej tam baterii.
- Znaleźć cztery baterie atomowe i zasilić magazyny Alpha, Bravo, Charlie i Delta.
- Użyć sygnałowego przekierowania, aby przesłać moc do centralnego procesora przez cztery skrzynki rozdzielcze w pomieszczeniu.
- Pociągnąć dźwignię w centralnym procesorze na skrzynce po prawej stronie, potem przejść na teren wykopalisk z Oberonem.
Po wykonaniu tych kroków możesz podjąć decyzję, jak zakończy się twoja przygoda w Atomfall.
1. Ucieczka z głosem z telefonu
To najprostsze zakończenie, które wymaga:
- Dotarcia do wykopaliska Oberon, co dzieje się po aktywacji 4 magazynów danych w Węźle.
- Uzbrojenia czterech ładunków wybuchowych wokół Oberona (na zielonych zbiornikach).
- Pociągnięcia dźwigni samozniszczenia w sterowni.
- Powrotu do bunkra L8, skąd rozpocząłeś grę.
- Odebrania telefonu w bunkrze L8, co powoduje utratę przytomności po użyciu gazu przez tajemniczego rozmówcę.
W tym zakończeniu nie jest jasne, kim był rozmówca, ale sugeruje się, że możesz być uśpionym agentem wysłanym do zniszczenia Oberona.
2. Ucieczka z kapitanem Simsem
Aby uzyskać to zakończenie, musisz:
- Zdobyć zaufanie kapitana Simsa, składając na kogoś skargę w wiosce (np. osobę z piekarni, która przetrzymuje tam omamionego męża).
- Porozmawiać z Dr. Garrow w więzieniu Skethermoor (w obozie Protokołu) i ewentualnie ją uwolnić (możesz okłamać Simsa w tej sprawie).
- Zdobyć część radiową w Mówiącej Jaskini u Druidów w Casterfell.
- Uzbroić ładunki przy zielonych zbiornikach i uruchomić samozniszczenie Oberona.
- Odszukać notatkę Simsa w sali spotkań w wiosce Wyndham.
- Spotkać Simsa przy helikopterze w obozie Protokołu w Skethermoor i uciec.
W tym zakończeniu strefa kwarantanny zostaje zbombardowana, niszcząc wszystko oprócz ewakuowanych sił Protokołu.
3. Ucieczka z Dr. Garrow
To zakończenie wymaga:
- Uwolnienia Garrow z więzienia grupy Protokół w regionie Skethermoor.
- Odnalezienia jej notatek w sekcji robotyki w Węźle.
- Uruchomienia danych w zaporze Casterfell i wpisania komendy "GEN ERA".
- Użycia dwóch baterii atomowych do zasilenia ekstraktora na wykopaliskach.
- Pociągnięcia dźwigni ekstraktora i zdobycia próbki meteorytu.
- Oddania próbki Garrow w jej biurze.
W tym zakończeniu Oberon pozostaje nienaruszony, a Garrow kontynuuje badania nad nim, co może mieć groźne konsekwencje.
4. Ucieczka z Joyce Tanner
Aby uzyskać to zakończenie, musisz:
- Włączyć Węzeł i porozmawiać z Joyce Tanner w Magazynie Danych C (Charlie) - po aktywacji.
- Aktywować trzy wieże radiowe w Slatten Dale, Skethermoor i Casterfell.
- Wpisać "GEN MOVE" w zaporze Casterfell dla Joyce (powoduje to wrogość Garrow).
- Zdobyć próbkę meteorytu z wykopalisk, przenosząc wcześniej Oberona do sekwencji z lewej strony całego obszaru.
- Uzbroić ładunki (opcjonalnie) i uruchomić samozniszczenie Oberona.
- Spotkać się z Joyce w Casterfell i oddać jej próbkę.
Joyce ujawnia, że jest rosyjskim agentem, a po przekazaniu jej próbki zostajesz ogłuszony i zabrany na przesłuchanie.
5. Ucieczka z Matką Jago
To zakończenie wymaga:
- Odnalezienia Matki Jago w lesie Casterfell i zdobycia jej księgi.
- Rozmowy z Głosem w Mówiącej Jaskini wynaturzeńców i zgodzenia się na pomoc.
- Zdobycia Stymulatora Narośli w tunelach medycznych.
- Uruchomienia zaworów systemu przeciwpożarowego na wykopaliskach (dwie dźwignie - jedna z lewej, druga po prawej stronie kuli).
- Wstrzyknięcia Stymulatora do systemu przeciwpożarowego (na lewo od centrum sterowania, przy schodach na zewnątrz pomieszczenia) i uruchomienia dźwigni.
- Spotkania z Jago w ruinach zamku i skoczenia do dziury wypełnionej niebieskimi grzybami.
W tym zakończeniu stajesz się jedną z części Oberona, a jego moce rozrastają się poza strefę kwarantanny.
6. Ucieczka z Dr. Holderem
W tym zakończeniu chodzi o:
- Odnalezienie Dr. Holdera w piwnicy kościoła St. Katherine.
- Zdobycie próbki z sali operacyjnej pod sekcją medyczną w Węźle.
- Powiedzenie Holderowi o Garrow (wcześniej uwolnij ją z więzienia), a Holder zabije ją przy kolejnych odwiedzinach w Węźle.
- Uruchomienia zaworów systemu przeciwpożarowego na wykopaliskach (dwie dźwignie - jedna z lewej, druga po prawej stronie kuli).
- Wstrzyknięcia Stymulatora do systemu przeciwpożarowego (na lewo od centrum sterowania, przy schodach na zewnątrz pomieszczenia) i uruchomienia dźwigni.
- Spotkanie z Holderem w tunelach medycznych pod Węzłem i ucieczka.
Holder ujawnia, że jedynie zatrucie Oberona sprawiło, że obiekt zniszczono na dobre. Jednak oboje musicie się ukrywać, ponieważ jesteście teraz traktowani jako eksperymentalne obiekty.
Jak możemy zauważyć - w Atomfall nie ma jednego i najlepszego zakończenia, choć spekuluje się, że najlepiej współpracować z Dr. Holderem lub "głosem w telefonie" w celu uratowania jak najwięcej istnień lub siebie samego.