Atomfall - poradnik. Misje, zadania, poboczne, eksploracja, porady, podstawy, walka, Xbox Game Pass, PS Plus - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Atomfall - poradnik. Misje, zadania, poboczne, eksploracja, porady, podstawy, walka, Xbox Game Pass, PS Plus

Atomfall - Wszystkie zakończenia, wybory i endingi: wyjaśnienie, z kim współpracować?

Mateusz Wróbel | 27.03, 21:27

Atomfall - Wszystkie zakończenia, wybory i endingi: wyjaśnienie, z kim współpracować?

Wszystkie zakończenia, najlepsze i najgorsze, w grze Atomfall.

Atomfall oferuje sześć głównych zakończeń, każde z nich zależne od wybranej przez ciebie ścieżki fabularnej oraz postaci, z którymi zdecydujesz się współpracować.

Warunki dostępu do zakończeń

Aby uzyskać dostęp do któregokolwiek zakończenia, musisz najpierw:

  • Odblokować wszystkie drzwi prowadzone do Węzła - po jednym w Slatten Dale, Wyndham Village, lasach Casterfell i Skethermoor.
  • Włączyć centralny procesor Węzła przy użyciu znalezionej tam baterii.
  • Znaleźć cztery baterie atomowe i zasilić magazyny Alpha, Bravo, Charlie i Delta.
  • Użyć sygnałowego przekierowania, aby przesłać moc do centralnego procesora przez cztery skrzynki rozdzielcze w pomieszczeniu.
  • Pociągnąć dźwignię w centralnym procesorze na skrzynce po prawej stronie, potem przejść na teren wykopalisk z Oberonem.

Po wykonaniu tych kroków możesz podjąć decyzję, jak zakończy się twoja przygoda w Atomfall.

1. Ucieczka z głosem z telefonu

To najprostsze zakończenie, które wymaga:

  • Dotarcia do wykopaliska Oberon, co dzieje się po aktywacji 4 magazynów danych w Węźle.
  • Uzbrojenia czterech ładunków wybuchowych wokół Oberona (na zielonych zbiornikach).
  • Pociągnięcia dźwigni samozniszczenia w sterowni.
  • Powrotu do bunkra L8, skąd rozpocząłeś grę.
  • Odebrania telefonu w bunkrze L8, co powoduje utratę przytomności po użyciu gazu przez tajemniczego rozmówcę.

W tym zakończeniu nie jest jasne, kim był rozmówca, ale sugeruje się, że możesz być uśpionym agentem wysłanym do zniszczenia Oberona.

2. Ucieczka z kapitanem Simsem

Aby uzyskać to zakończenie, musisz:

  • Zdobyć zaufanie kapitana Simsa, składając na kogoś skargę w wiosce (np. osobę z piekarni, która przetrzymuje tam omamionego męża).
  • Porozmawiać z Dr. Garrow w więzieniu Skethermoor (w obozie Protokołu) i ewentualnie ją uwolnić (możesz okłamać Simsa w tej sprawie).
  • Zdobyć część radiową w Mówiącej Jaskini u Druidów w Casterfell.
  • Uzbroić ładunki przy zielonych zbiornikach i uruchomić samozniszczenie Oberona.
  • Odszukać notatkę Simsa w sali spotkań w wiosce Wyndham.
  • Spotkać Simsa przy helikopterze w obozie Protokołu w Skethermoor i uciec.

W tym zakończeniu strefa kwarantanny zostaje zbombardowana, niszcząc wszystko oprócz ewakuowanych sił Protokołu.

3. Ucieczka z Dr. Garrow

To zakończenie wymaga:

  • Uwolnienia Garrow z więzienia grupy Protokół w regionie Skethermoor.
  • Odnalezienia jej notatek w sekcji robotyki w Węźle.
  • Uruchomienia danych w zaporze Casterfell i wpisania komendy "GEN ERA".
  • Użycia dwóch baterii atomowych do zasilenia ekstraktora na wykopaliskach.
  • Pociągnięcia dźwigni ekstraktora i zdobycia próbki meteorytu.
  • Oddania próbki Garrow w jej biurze.

W tym zakończeniu Oberon pozostaje nienaruszony, a Garrow kontynuuje badania nad nim, co może mieć groźne konsekwencje.

4. Ucieczka z Joyce Tanner

Aby uzyskać to zakończenie, musisz:

  • Włączyć Węzeł i porozmawiać z Joyce Tanner w Magazynie Danych C (Charlie) - po aktywacji.
  • Aktywować trzy wieże radiowe w Slatten Dale, Skethermoor i Casterfell.
  • Wpisać "GEN MOVE" w zaporze Casterfell dla Joyce (powoduje to wrogość Garrow).
  • Zdobyć próbkę meteorytu z wykopalisk, przenosząc wcześniej Oberona do sekwencji z lewej strony całego obszaru.
  • Uzbroić ładunki (opcjonalnie) i uruchomić samozniszczenie Oberona.
  • Spotkać się z Joyce w Casterfell i oddać jej próbkę.

Joyce ujawnia, że jest rosyjskim agentem, a po przekazaniu jej próbki zostajesz ogłuszony i zabrany na przesłuchanie.

5. Ucieczka z Matką Jago

To zakończenie wymaga:

  • Odnalezienia Matki Jago w lesie Casterfell i zdobycia jej księgi.
  • Rozmowy z Głosem w Mówiącej Jaskini wynaturzeńców i zgodzenia się na pomoc.
  • Zdobycia Stymulatora Narośli w tunelach medycznych.
  • Uruchomienia zaworów systemu przeciwpożarowego na wykopaliskach (dwie dźwignie - jedna z lewej, druga po prawej stronie kuli).
  • Wstrzyknięcia Stymulatora do systemu przeciwpożarowego (na lewo od centrum sterowania, przy schodach na zewnątrz pomieszczenia) i uruchomienia dźwigni.
  • Spotkania z Jago w ruinach zamku i skoczenia do dziury wypełnionej niebieskimi grzybami.

W tym zakończeniu stajesz się jedną z części Oberona, a jego moce rozrastają się poza strefę kwarantanny.

6. Ucieczka z Dr. Holderem

W tym zakończeniu chodzi o:

  • Odnalezienie Dr. Holdera w piwnicy kościoła St. Katherine.
  • Zdobycie próbki z sali operacyjnej pod sekcją medyczną w Węźle.
  • Powiedzenie Holderowi o Garrow (wcześniej uwolnij ją z więzienia), a Holder zabije ją przy kolejnych odwiedzinach w Węźle.
  • Uruchomienia zaworów systemu przeciwpożarowego na wykopaliskach (dwie dźwignie - jedna z lewej, druga po prawej stronie kuli).
  • Wstrzyknięcia Stymulatora do systemu przeciwpożarowego (na lewo od centrum sterowania, przy schodach na zewnątrz pomieszczenia) i uruchomienia dźwigni.
  • Spotkanie z Holderem w tunelach medycznych pod Węzłem i ucieczka.

Holder ujawnia, że jedynie zatrucie Oberona sprawiło, że obiekt zniszczono na dobre. Jednak oboje musicie się ukrywać, ponieważ jesteście teraz traktowani jako eksperymentalne obiekty.

Jak możemy zauważyć - w Atomfall nie ma jednego i najlepszego zakończenia, choć spekuluje się, że najlepiej współpracować z Dr. Holderem lub "głosem w telefonie" w celu uratowania jak najwięcej istnień lub siebie samego.

Źródło: własne

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper