PSX Extreme 212 od dzisiaj w sprzedaży. Dostępne są już również e-wydania
Redakcja
2665V
Od dzisiaj w sprzedaży znajdziecie najnowszy numer PSX Extreme. Danie główne to z pewnością recenzja Bloodborne, którą będziecie mogli przeczytać w dniu premiery gry. To jednak dopiero początek atrakcji - tradycyjnie czekają na Was recenzje aktualnych premier, sporo publicystyki, dział Retro i specjalny dodatek poświęcony Battlefield: Hardline.
Grom z jasnego nieba uderzył dokładnie w dzień zamknięcia naszego numeru: Nintendo, we współpracy z japońskim specem od platform mobilnych, firmą DeNA, udostępni swoje IP posiadaczom smartfonów i tabletów. Prościej pisząc: Mario, Link, Kirby i inni kultowi bohaterowie, tak pilnie strzeżeni i kurczowo trzymani przy piersi przez koncern z Kioto, wkrótce pojawią się w grach na urządzenia mobilne. Co więcej: w grach nowych, a nie portach istniejących tytułów, do tego również w produkcjach tworzonych przez firmy zewnętrzne, w ramach podpisanej umowy. Mało? Powstanie też sieciowy serwis dla graczy, dostępny m.in. na pecetach. Marian na komórce i PC? Jeszcze kilka dni temu to hasło brzmiało równie abstrakcyjnie, jak „Halo na PS4” albo „Uncharted na Xboksa One”. Teraz staje się faktem.
Cóż, żadne pieniądze nie śmierdzą. Mimo światowych sukcesów 3DS-a i niby stabilnej sytuacji finansowej firmy, pozycja Wii U w stosunku do stacjonarnej konkurencji jest tragiczna, a w pogoni za czołówką stawki nie pomagają żadne czary i największe hity. Krok Nintendo w kierunku smartfonów i tabletów można uznać za naturalny rozwój i poszerzanie rynków zbytu. Co nie zmienia faktu, że jest to krok, który inni wykonali lata temu – poszukiwanie nowych konsumentów wśród dzisiejszej, mocno casualowej generacji odbiorców gier. Casualowej niby w stylu Nintendo, ale jednocześnie młodej wiekiem na tyle, że Zelda, Star Fox czy Donkey Kong to puste hasła i nie działa tu efekt nostalgii, którą przez lata karmiły się rzesze fanów Ninny. W poszukiwaniu nowych źródeł dochodu trzeba dotrzeć do małolatów ze smartfonami, skusić ich gierkami (najlepiej Free2Play), aby ostatecznie być może wychować sobie nowe pokolenie fanów. A takowe na pewno się przyda. Satoru Iwata zdradził, że trwają prace nad nową konsolą, najwyraźniej chcąc udobruchać hardkorowych wielbicieli i złagodzić ostatnie wieści, zapewniając jednocześnie, że polityka firmy wciąż skupiona jest na sprzętach dedykowanych gamingowi.
Idzie nowe, bez wątpienia. Ja jestem w szoku podwójnym, bo po raz pierwszy od długich lat mamy w numerze oficjalną reklamę Nintendo, wykupioną przez czeskiego dystrybutora. Jednocześnie dystrybutor ten trzeci raz w ciągu 6 miesięcy zmienił osobę do opieki na polskim mediami. Polska rynek, trudna rynek? [Grzegorz 'Butcher' Drabik]
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
DODATEK SPECJALNY - BATTLEFIELD HARDLINE
Odprawa przed strzelaniną
Battlefield: Hardline – recenzja
Ian Milham (Visceral Games) – wywiad
Pieniądze szczęścia nie dają?
Napad na srebrnym ekranie
TEMATY NUMERU
Scenariusz wart dobrej gry
CO NOWEGO
RECENZJE
DmC: Devil May Cry: Definitive Edition
NETWORK
Call of Duty: Advanced Warfare – Havoc
Lords of the Fallen – Ancient Labyrinth
Pinball FX 2/Zen Pinball 2 – Iron & Steel
POCKET
HARDKOR
Zgrentgen – The Order: 1886
Crapmaster II
Między słowami
Przez różowe okulary
Styliści branży
Czego uczą gry?
Ewolucja DLC?
Poza ekranem – Miecz doskonały
Kartoteka – Yu Suzuki
Unplugged – Paragrafy
RETRO
Trzeba znać
Czytelnia – Masters of Doom
Pegasus zone – Wypożyczalnie kartridży
Kult plastiku – U-Force
Extremalne historie
Kącik kulturalny – „Alf”
Moje retro – Tadeusz „zooltar” Zieliński
Powrót do przeszłości – Commodore 64 GS
Historia gier wideo w Polsce (cz. IV)
Made in Poland – Teenagent
To było grane – Jackie Chan Stuntmaster
Martwa strefa – Cryo Interactive
FELIETONY
Z dziennika gracza [Dżujo]
Fabularna tawerna [Zax]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
New Game Plus [Mielu]
Z uKosa [Koso]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Okiem maniaka [Butcher]
STAŁE RUBRYKI
Co nowego
Ohayo Nippon
Testy
Hyde Park
Co ja gram?!
Graczpospolita
Region Filmowy
Listy
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
Prenumeratę numeru kwietniowego wysyłamy w niedzielę, 22 marca. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na [email protected] lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.
UWAGA! Jeśli link do e-wydania nie dotarł do skrzynki odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu ze spamem.Tradycyjnie numer w formie elektronicznej znajdziecie również na platformach e-Kiosk.pl i eGazety.pl.