Komisariat policji - notatnik strażnika i nóż
Kiedy wejdziesz do Głównego Holu (Main Hall), zobaczysz recepcję z komputerem oraz zniszczony komisariat z prowizorycznymi łózkami i śladami walki. Po zejściu niżej możemy skorzystać z maszyny do pisania (przy nich można zapisywać stan gry), oraz skrzyni na przedmioty, w której z kolei można przechowywać zbędny w danym momencie loot i tym samym zwolnić miejsce w ograniczonym do 8 slotów ekwipunku (można go w trakcie gry rozbudować zbierając saszetki).
Na zielonym pudełku po prawej stronie leży Sprej leczący w 100% zdrowie a na biurku amunicja do broni podstawowej. Naszym celem jest mały laptop z czerwonym symbolem RPD - zobaczymy na nim jak jedna z kamer pokazuje oficera wzywającego pomocy.
Zanim jednak ruszymy dalej warto wejść po schodach na drugie piętro mijając po drodze duży posąg kobiety z trzema miejscami na medaliony (zapamiętajcie to miejsce). Na drugim piętrze od strony zachodniej są drzwi, do których na razie nie możemy wejść, ale na końcu balkonu czeka na nas paczka amunicji.
Po drugiej wschodniej stronie balkon prowadzi do otwartej Poczekalni (Waiting Room), gdzie znajdziemy Zielone zioło uzdrawiające (można je miksować z innymi ziółkami a o wszystkich kombinacjach przeczytacie TUTAJ) oraz Broszurę turystyczną do przeczytania. Za recepcja jest też sejf - o tym jak go otworzyć i gdzie znaleźć inne sejfy przeczytacie TUTAJ.
Wracamy na dół i kierujemy się na mapie do Wschodniego biura (East Hall). W tym celu stajemy obok metalowej bramy z napisem "Keep Out" i pociągamy za dźwignię, aby lekko je uchylić.
Po wczołganiu się na drugą stronę znajdziemy się w ciemnym i zakrwawionym korytarzu. Celem jest dostanie się do strażnika a poniższa mapka nakreśli Wam drogę.
Obok miejsca, w którym się znajdujemy jest skrzynka z brakującym bezpiecznikiem, a drzwi do Biura Wschodniego (East Office) są zamknięte. Gdy skręcimy w prawo warto zajrzeć do Sali konferencyjnej (Press Room).
Na ścianie po prawej jest włącznik światła, a ciało leżące na ziemi można przeszukać zdobywając kolejną paczkę amunicji do podstawowej broni.
Wracamy na korytarz i idąc dalej prosto odpychamy zagradzającą drogę szafę. Możemy wejść do Łazienki po lewej (Restroom) - w jednej z toalet znajdziemy kolejny lecznicy Sprej.
Teraz kierujemy się na dół do Stróżówki (Watchman’s Room), mijając po drodze zamknięte na łańcuch drzwi i leżące na ziemi trupy.
Będąc już w stróżówce próbujemy ratować strażnika podnosząc przeciwpożarowe drzwi, ale kończy się to makabryczną sceną. Wejdziemy jednak w posiadanie notatnika strażnika, w którym namalowane są dziwne rysunki posągów.
Możemy teraz wracać do głównego holu komisariatu (Main Hall) tą samą drogą co przyszliśmy. Z tą różnicą, że teraz w towarzystwie grasujących zombiaków. Te zaczną wypadać nawet z szaf, a jeśli będziemy wystarczająco szybcy z nowo otwartych drzwi wyłowimy łupy w postaci naboi i drewnianych desek do barykadowania okien. Na poniższej mapie znajdziecie ich lokalizację.
Gdy dotrzemy z potworem do drzwi i spróbujemy się pod nimi przeczołgać złapie nas zombiak - z pomocą ruszy jednak porucznik Marvin Branagh, który choć ranny jest jednym z niewielu ocalałych.
Od Marvina dostajemy nóż bojowy, który ma kilka zastosować. Pomaga w niektórych zagadkach, można nim atakować wrogów gdy zabraknie amunicji lub gdy chcemy ich dobić, oraz możemy nim wykonać kontrę gdy zombie złapie nas w zabójcze objęcie. Wystarczy wówczas wcisnąć wyświetlany na ekranie przycisk by wbić nóż w zombiaka i odeprzeć atak. Aby odzyskać nóż trzeba zabić wroga i wyrwać go z jego cielska.
Z kolei znaleziony notatnik to klucz do wydostania się z koszmaru, ale wpierw trzeba znaleźć 3 medaliony do umieszczenia we wspomnianym posągu w holu. Do tego jednak wrócimy. Teraz naszym celem jest namierzenie niebieskiego klucza (pik).