Mass Effect 1 - Feros: Atak Gethów
Wybory i konsekwencje w tym zadaniu znajdziesz na głównej stronie poradnika - w sekcji "wybory".
Po wylądowaniu na planecie pomów z kolonistą. Następnie zabij Gethów i rusz w stronę kolonii. Na końcu głównego obozu znajdziesz Fai Dana, lecz Waszą rozmowę przerwie kolejna grupa atakujących maszyn. Wejdź do wieży eliminując je po kolei.
Przy rozwidleniu idź schodami w górę. Tam znajdziesz kolejne Gethy, a gdy uporasz się z nimi, z desantowca spadnie jeszcze kilku oponentów. Po niewymagającym starciu wróć do zarządcy kolonii i wypytaj go o wszelakie szczegóły. Teraz możesz wykonać zadania poboczne wpływające na rozbudowę kolonii lub ruszyć od razu w stronę windy. Zachęcam do tego pierwszego, a dopiero później wejścia do windy.
Tak czy siak będąc na górnym poziomie kolonii zabij sondę Gethów i wejdź do Mako. W trakcie podróży w głąb Feros zabijaj kolosów i towarzyszących im oponentów. Możesz zwrócić uwagę także na sprytnie ukryte wejścia, takie jak na poniższym zdjęciu, za którymi bardzo często kryją się skrzynki z dobrym wyposażeniem.
Po dotarciu do bramy nie wjeżdżaj do góry. Zamiast tego wysiądź z Mako i wejdź do podziemnej lokacji z lewej strony, aby pomówić z przedstawicielami ExoGeni. Po wybadaniu sytuacji - dodatkowo - pomów z Gavinem i wróć do swojego pojazdu. Jedź do góry i wyjedź na drugą stronę niebostrady - po drodze znajdują się dwa kolejne tunele, które możesz zwiedzić. Jeśli Cię nie interesują, jedź od razu na wprost, aby dotrzeć do siedziby ExoGeni. Przed spadnięciem w dół przed polem ochronnym możesz otworzyć sobie zaszyfrowane drzwi z prawej strony. Po zebraniu skrzynki bierz nogi za pas, aby uciec przed aktywowanym kolosem.
Po przejściu do kanalizacji pomów z Lizbeth, od której otrzymasz identyfikator. Zabij kilka varrenów i otwórz drzwi po lewej stronie lokacji. Potem wejdź po schodach, zabij krogańskiego wodza i wypytaj o wszystkie dane WI. Po tym rusz w stronę szponów statku Gethów eliminując przy tym ich przedstawicieli.
Będąc przy polu energetycznym odbij w prawo, aby zebrać dane Gavina lub skręć od razu w lewo, aby wykonać cel misji głównej. Przejdź do kolejnej lokacji, zbierając po drodze kolejne zadanie poboczne z terminala ExoGeni. Przejdź po schodach do góry i zabij tamtejszych wrogów, a potem odszyfruj jeszcze jeden panel, aby zdobyć misję, a potem wejdź w interakcję z konsolą usuwającą pazur statku Gethów. Musisz wcisnąć pierwszy, trzeci i czwarty przycisk, aby wywołać wysokie ciśnienie.
Po tym wróć do miejsca, gdzie przedtem było pole energetyczne. Na drodze stanie Ci Lizabeth, która będzie chciała się z Tobą zabrać. Wróć na niebostradę i jedź do podziemnej kryjówki ExoGeni. Rozpraw się z Ethanem Jeongiem - jeśli masz wystarczającą ilość uroku, to zapobiegniesz rozlewu krwi. Jeśli nie - przedstawiciel korporacji zginie. Tak czy siak w trakcie rozmowy z naukowcami otrzymasz moduł do granatów, który musisz użyć (dodasz je w ekwipunek - granaty - moduły - ulepszenie granatów, przeciwtorianowy I), aby uratować kolonię. Przed wejściem do garażu w Nadziei Zhu, warto zapisać grę.
Po wejściu do garażu zabij pełzaczy toriana i załączając wspomaganie tarczy, podejdź pod czterech kolonistów wyżej i rzuć granatem we wskazane wyżej miejsce. Dzięki temu zasięg wybuchu dotknie wszystkich omamionych sojuszników. Wejdź do windy i idź do kolejnej lokacji. Przy schodach spotkasz kolejnych dwóch kolonistów. Przypnij granat jednemu z nich - nie ma w tym przypadku nic skomplikowanego. Zejdź w dół - szybko rzuć trzeci granat we wskazane miejsce, aby uśpić kolejnych czterech kolonistów.
Teraz przed wejściem na platformę zbierz "zestaw ulepszeń" leżący na ziemi po prawej stronie. Uzupełni on Twoją ilość granatów. Kawałek dalej rzuć kolejny granat w taki sposób, jak poniżej:
Kawałek dalej zabij kolejną grupę Torianów i mając cztery granaty, uśpij pozostałą czwórkę omamionych sojuszników. Jeśli postąpiłeś tak, jak wyżej, powinieneś uratować wszystkich.
Po tym wejdź w interakcję z konsolą, aby dostać się pod Nadzieję Zhu i stawić czoła Torianowi. Gdy już z nim porozmawiasz wyeliminuj asari i pełzaczy (nie pozwól im się zbliżyć). Przy każdym piętrze musisz rozwalić po jednej odnodze, a co najważniejsze, przy każdej z nich będzie pojawiała się wyżej wspomniana biotyczka.
Po uporaniu się z pięcioma węzłami Toriana uwolnisz niewolnicę - Shialę - która opowie Ci o swojej osobie. Na końcu zdecyduj, czy chcesz ją zabić, czy też uwolnić. Konsekwencje tej decyzji znajdziesz w naszym poradniku w zakładce "wybory".
Po rozmowie z asari możesz sprawdzić, jak żyje się teraz kolonistom (warto szczególnie odwiedzić namiot i tamtejszych chorych). Następnie wróć na Normandię, przeprowadź odprawę, pomów z Radą. To zakończy wątek Feros.
Teraz warto porozmawiać z członkami załogi. Otrzymali nowe opcje dialogowe.