Mass Effect 1 - Wszystkie zmiany względem oryginału
Jeśli interesują Was zmiany w Mass Effect 1, jakie wprowadziło BioWare względem oryginału z 2007 roku, sprawdźcie poniższą listę, która pojawiła się swego czasu na oficjalnej stronie firmy wprowadzającej Mass Effect Legendary Edition na rynek - Electronic Arts:
Ogólne:
- Shepard może teraz używać sprintu także poza walką
- Ataki wręcz zostały przypisane do przycisku i nie będą już wyprowadzane automatycznie, kiedy przeciwnik jest blisko
- Broń jest znacznie celniejsza i bardziej komfortowa w obsłudze
- Rozrzut broni rośnie wolniej
- Karabiny snajperskie zostały pozbawione efektu kołysania
- Poprawiono położenie kamery podczas korzystania z przyrządów celowniczych/strzelania precyzyjnego
- Lepsza asysta celowania pozwala łatwiej zaatakować wybrany cel
- Wszystkie trafienia w głowy odpowiednich wrogów zadają zwiększone obrażenia w pierwszej grze
- Premia ta nie była wcześniej uwzględniana podczas atakowania niektórych przeciwników, łącznie z pewnymi humanoidami
- Ulepszenia amunicji (przeciworganiczna, przeciw syntetykom itd.) pojawiają się teraz przez całą grę
- Poprzednio przeciwnicy przestawali je upuszczać, gdy postać gracza była na wysokim poziomie
- Można je teraz również kupić u handlarzy
- Każda broń może być używana przez dowolną klasę bez żadnych kar
- Specjalizacje (możliwość szkolenia się w obsłudze i ulepszania poszczególnych rodzajów broni) są nadal przypisane do konkretnych klas
- Broń schładza się znacznie szybciej
- Poprawiono korzystanie z medi-żelu
- Podstawowy czas odnowienia umiejętności uległ skróceniu
- Zwiększono korzyści z osiągania kolejnych poziomów
- Premie do czasu odnowienia umiejętności Liary uległy zwiększeniu
- Poprawki w zarządzaniu ekwipunkiem
- Przedmioty mogą być oznaczane jako „elementy zbędne”
- Wszystkie takie elementy można za jednym zamachem przerobić na omni-żel lub sprzedać u handlarza
- Dodano możliwość sortowania przedmiotów w ekwipunku i w sklepach
- Wyważenie niektórych zdolności zostało poprawione
- Moce broni (te, które można odblokować w drzewkach umiejętności poszczególnych rodzajów broni) zostały poprawione:
- Skuteczność i siła uległy zwiększeniu (w niektórych przypadkach wiąże się to ze skróconym czasem działania)
- Aktywacja mocy resetuje poziom ciepła
- Członkowie oddziału mogą teraz otrzymywać indywidualne rozkazy w pierwszej części Mass Effect, podobnie jak w Mass Effect 2 i 3.
- Niektóre walki z wrogami głównymi i zwyczajnymi z pierwszej gry zostały zmodyfikowane tak, żeby były uczciwsze, a przy tym nadal stanowiły wyzwanie dla graczy
- System osłon został poprawiony w całej trylogii
- Podczas niektórych starć dostępne są nowe osłony
- Chowanie się i wychodzenie zza osłony działa bardziej przewidywalnie
- Przyznawanie PD zostało ponownie zbalansowane w pierwszej grze
W przypadku Mako:
- Lepsza sterowność
- Poprawiony model fizyczny, który cechuje się większym „poczuciem masy” i lepszą przyczepnością
- Poprawione sterowanie kamerą
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Mako dokładne celowanie przy niskich kątach
- Tarcze regenerują się szybciej
- Dodano nowe dopalacze pozwalające uzyskać wyższą prędkość
- Czas odnowienia dopalaczy jest niezależny od silników skokowych
- Podczas korzystania z Mako nie otrzymuje się już mniejszej liczby PD
- Kontakt z lawą nie powoduje już natychmiastowego niezaliczenia misji i zamiast tego zadaje obrażenia czasowe