Mass Effect 1 - Wszystkie klasy postaci i ich skille
W Mass Effect możemy wyróżnić sześć klas postaci. Każda z nich odznacza się czymś innym - począwszy od broni, z których korzysta, a skończywszy na umiejętnościach, czy to tych aktywowanych przez nas, czy pasywnych:
Żołnierz
Żołnierz to idealny wybór dla kogoś, kto ceni sobie w walce najbardziej giwery. Jego główne umiejętności potrafią zwiększyć celność, obrażenia czy zmniejszyć odrzut broni, a dzięki specjalnemu wyszkoleniu, potrafi nosić ciężkie, chroniące przed ołowiem pancerze. Ta klasa postaci radzi sobie również z użytkowaniem każdego typu broni.
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Strzelby - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z strzelb;
- Karabiny szturmowe - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z karabinów szturmowych;
- Karabiny snajperskie - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z karabinów snajperskich;
- Pancerz bojowy - zwiększenie odporności i redukcji obrażeń, w dalszej części rozgrywki możliwość wkładania na siebie ciężkich pancerzy;
- Pierwsza pomoc - uzdrowienie siebie i członków swojej drużyny;
- Szkolenie szturmowe - zwiększenie obrażeń broni i walki wręcz;
- Sprawność - pasywna umiejętność zwiększająca pasek zdrowia.
Inżynier
Inżynier to gratka dla kogoś, kto wszelkie sprawy chce rozwiązywać za pomocą wszelakiej technologii. Ta klasa postaci skupia się na użytkowaniu omni-klucza, łamaniu zabezpieczeń, niszczeniu tarcz wrogów, przeciążaniu ich mózgów itp. Mogą nosić wyłącznie lekkie pancerze i najlepiej czują się przy posługiwaniu się pistoletami.
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Pancerz podstawowy - zwiększenie statystyk lekkiego pancerzu i - po zdobyciu 3 poziomu - także tarcz;
- Deszyfracja - inaczej sabotaż, przegrzanie się broni przeciwnika, zadając mu jednocześnie małą ilość obrażeń;
- Hakowanie - zmuszenie wrogów do walczenia między sobą, skrócenie czasu ładowania innych umiejętności inżyniera;
- Elektronika - zwiększenie siły tarcz i ilości odnawianego pancerza w trakcie naprawiania pojazdu lądowego - Mako;
- Redukcja - zwiększenie promienia wybuchu technologicznych umiejętności;
- Pierwsza pomoc - uzdrowienie siebie i członków swojej drużyny;
- Medycyna - skrócenie czasu ładowania leczenia.
Adept
Adept, podobnie jak inżynier, posługuje się przede wszystkim mocami, zrzucając wszelkie giwery na boczny tor. To świetna opcja dla kogoś, kto będzie chciał w trakcie rozgrywki zabawić się biotyką. Wybierając tę klasę postaci, zapomnij o lepszych niż lekkich pancerzach, a także karabinach snajperskich, strzelbach i karabinach szturmowych. Adept preferuje pistolety.
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Pancerz podstawowy - zwiększenie statystyk lekkiego pancerzu i - po zdobyciu 3 poziomu - także tarcz;
- Rzut - odrzucenie wrogów, a jeśli w coś uderzą, zadanie im także obrażeń;
- Podniesienie - unoszenie do góry przeciwników, którzy stają się na kilka sekund nieruchomi;
- Odkształcenie - osłabienie pancerzu za pomocą ogromnej, biotycznej kuli;
- Osobliwość - przyciągnięcie wrogów do wyznaczonego punktu na arenie;
- Bariera - stworzenie specjalnej bariery, która chroni gracza przed obrażeniami aż do jej uszkodzenia;
- Zastój - unieruchomienie pojedynczego celu.
Szpieg
Szpieg łączy ze sobą zdolności bojowe i technologiczne. Podobnie jak dwie wyżej wymienione klasy, woli trzymać się na uboczu. Nie tylko z powodu swoich talentów, ale także z tego, że specjalizuje się w korzystaniu z karabinów snajperskich i zwykłych pistoletów. Potrafi narzucić na siebie średniej klasy pancerze.
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Karabiny snajperskie - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z karabinów snajperskich;
- Pancerz taktyczny - zwiększenie redukcji obrażeń i odporności, a także wzmocnienie tarczy;
- Sprawność - pasywna umiejętność zwiększająca pasek zdrowia;
- Elektronika - zwiększenie siły tarcz i ilości odnawianego pancerza w trakcie naprawiania pojazdu lądowego - Mako;
- Redukcja - zwiększenie promienia wybuchu technologicznych umiejętności;
- Deszyfracja - inaczej sabotaż, przegrzanie się broni przeciwnika, zadając mu jednocześnie małą ilość obrażeń;
- Pierwsza pomoc - uzdrowienie siebie i członków swojej drużyny.
Strażnik
Strażnik łączy w sobie umiejętności technologiczne, jak i biotyczne. To świetny wybór dla osób, które chciałyby pobawić się jednocześnie talentami inżyniera oraz adepta. Jednakże, Strażnicy używają jedynie lekkich pancerzy i nie są wyspecjalizowani w użyciu jakichkolwiek broni.
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Rzut - odrzucenie wrogów, a jeśli w coś uderzą, zadanie im także obrażeń;
- Podniesienie - unoszenie do góry przeciwników, którzy stają się na kilka sekund nieruchomi;
- Bariera - stworzenie specjalnej bariery, która chroni gracza przed obrażeniami aż do jej uszkodzenia;
- Zastój - unieruchomienie pojedynczego celu;
- Deszyfracja - inaczej sabotaż, przegrzanie się broni przeciwnika, zadając mu jednocześnie małą ilość obrażeń;
- Elektronika - zwiększenie siły tarcz i ilości odnawianego pancerza w trakcie naprawiania pojazdu lądowego - Mako;
- Pierwsza pomoc - uzdrowienie siebie i członków swojej drużyny;
- Medycyna - skrócenie czasu ładowania leczenia.
Szturmowiec
Szturmowiec jest podobny do wyżej wymienionych Strażników, lecz łączy ze sobą możliwości adepta i nie inżyniera, a żołnierza. Potrafi korzystać z biotyki i jednocześnie radzi sobie z korzystaniem chociażby ze strzelb i pistoletów, mogąc założyć na siebie nawet średniej klasy pancerz.
Jego umiejętnościami oraz talentami są:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Strzelby - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z strzelb;
- Szkolenie szturmowe - zwiększenie obrażeń broni i walki wręcz;
- Pancerz taktyczny - zwiększenie redukcji obrażeń i odporności, a także wzmocnienie tarczy;
- Rzut - odrzucenie wrogów, a jeśli w coś uderzą, zadanie im także obrażeń;
- Podniesienie - unoszenie do góry przeciwników, którzy stają się na kilka sekund nieruchomi;
- Odkształcenie - osłabienie pancerzu za pomocą ogromnej, biotycznej kuli;
- Bariera - stworzenie specjalnej bariery, która chroni gracza przed obrażeniami aż do jej uszkodzenia.