Mass Effect 1 - Wszystkie umiejętności i talenty
Poniżej przedstawiamy wszystkie klasy postaci oraz umiejętności, które mogą używać w trakcie zabawy. W drugiej sekcji znajdziesz talenty, które odblokowują się po uzyskaniu wyznaczonego poziomu w najważniejszych skillach.
Ponadto, warto zaznaczyć, że przy każdej klasie postaci występują także umiejętności Urok i Zastraszenie. Odblokowanie ich zwiększy pasek idealisty lub renegata, co pozwoli Ci uzyskać dodatkowe opcje dialogowe.
Żołnierz:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Strzelby - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z strzelb;
- Karabiny szturmowe - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z karabinów szturmowych;
- Karabiny snajperskie - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z karabinów snajperskich;
- Pancerz bojowy - zwiększenie odporności i redukcji obrażeń, w dalszej części rozgrywki możliwość wkładania na siebie ciężkich pancerzy;
- Pierwsza pomoc - uzdrowienie siebie i członków swojej drużyny;
- Szkolenie szturmowe - zwiększenie obrażeń broni i walki wręcz;
- Sprawność - pasywna umiejętność zwiększająca pasek zdrowia.
Dodatkowe talenty (wraz z kolejnymi poziomami, skill staje się jeszcze bardziej wydajny):
- Pistolety - strzelec wyborowy (poziom 3), zaawansowany strzelec wyborowy (poziom 8), mistrzowski strzelec wyborowy (poziom 12);
- Strzelby - rzeź (poziom 3), zaawansowana rzeź (poziom 8), mistrzowska rzeź (poziom 12);
- Karabin szturmowy - fala ognia (poziom 1), zaawansowana fala ognia (poziom 8), mistrzowska fala ognia (poziom 12);
- Karabin snajperski - zabójstwo (poziom 3), zaawansowane zabójstwo (poziom 8), mistrzowskie zabójstwo (poziom 12);
- Pancerz bojowy - wzmocnienie tarczy (poziom 3), zaawansowane wzmocnienie tarczy (poziom 8), mistrzowskie wzmocnienie tarczy (poziom 12);
- Szkolenie szturmowe - przypływ adrenaliny (poziom 3), zaawansowany przypływ adrenaliny (poziom 8), mistrzowski przypływ adrenaliny (poziom 12);
- Sprawność - niewrażliwość (poziom 4), zaawansowana niewrażliwość (poziom 8), mistrzowska niewrażliwość (poziom 12).
Inżynier:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Pancerz podstawowy - zwiększenie statystyk lekkiego pancerzu i - po zdobyciu 3 poziomu - także tarcz;
- Deszyfracja - inaczej sabotaż, przegrzanie się broni przeciwnika, zadając mu jednocześnie małą ilość obrażeń;
- Hakowanie - zmuszenie wrogów do walczenia między sobą, skrócenie czasu ładowania innych umiejętności inżyniera;
- Elektronika - zwiększenie siły tarcz i ilości odnawianego pancerza w trakcie naprawiania pojazdu lądowego - Mako;
- Redukcja - zwiększenie promienia wybuchu technologicznych umiejętności;
- Pierwsza pomoc - uzdrowienie siebie i członków swojej drużyny;
- Medycyna - skrócenie czasu ładowania leczenia.
Dodatkowe talenty (wraz z kolejnymi poziomami, skill staje się jeszcze bardziej wydajny):
- Pistolety - strzelec wyborowy (poziom 3), zaawansowany strzelec wyborowy (poziom 8), mistrzowski strzelec wyborowy (poziom 12);
- Pancerz podstawowy - wzmocnienie tarczy (poziom 3), zaawansowane wzmocnienie tarczy (poziom 8), mistrzowskie wzmocnienie tarczy (poziom 12);
- Deszyfracja - sabotaż (poziom 1), zaawansowany sabotaż (poziom 5), mistrzowski sabotaż (poziom 9);
- Hakowanie - hakowanie SI (poziom 1), zaawansowane hakowanie SI (poziom 7), mistrzowskie hakowanie SI (poziom 12);
- Elektronika - przeciążenie (poziom 1), zaawansowane przeciążenie (poziom 5), mistrzowskie przeciążenie (poziom 9);
- Medycyna - porażenie nerwowe (poziom 1), zaawansowane porażenie nerwowe (poziom 7), mistrzowskie porażenie nerwowe (poziom 12).
Adept:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Pancerz podstawowy - zwiększenie statystyk lekkiego pancerzu i - po zdobyciu 3 poziomu - także tarcz;
- Rzut - odrzucenie wrogów, a jeśli w coś uderzą, zadanie im także obrażeń;
- Podniesienie - unoszenie do góry przeciwników, którzy stają się na kilka sekund nieruchomi;
- Odkształcenie - osłabienie pancerzu za pomocą ogromnej, biotycznej kuli;
- Osobliwość - przyciągnięcie wrogów do wyznaczonego punktu na arenie;
- Bariera - stworzenie specjalnej bariery, która chroni gracza przed obrażeniami aż do jej uszkodzenia;
- Zastój - unieruchomienie pojedynczego celu.
Dodatkowe talenty (wraz z kolejnymi poziomami, skill staje się jeszcze bardziej wydajny):
- Pancerz podstawowy - wzmocnienie tarczy (poziom 3), zaawansowane wzmocnienie tarczy (poziom 8), mistrzowskie wzmocnienie tarczy (poziom 12);
- Pistolety - strzelec wyborowy (poziom 3), zaawansowany strzelec wyborowy (poziom 8), mistrzowski strzelec wyborowy (poziom 12);
Szpieg:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Karabiny snajperskie - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z karabinów snajperskich;
- Pancerz taktyczny - zwiększenie redukcji obrażeń i odporności, a także wzmocnienie tarczy;
- Sprawność - pasywna umiejętność zwiększająca pasek zdrowia;
- Elektronika - zwiększenie siły tarcz i ilości odnawianego pancerza w trakcie naprawiania pojazdu lądowego - Mako;
- Redukcja - zwiększenie promienia wybuchu technologicznych umiejętności;
- Deszyfracja - inaczej sabotaż, przegrzanie się broni przeciwnika, zadając mu jednocześnie małą ilość obrażeń;
- Pierwsza pomoc - uzdrowienie siebie i członków swojej drużyny.
Dodatkowe talenty (wraz z kolejnymi poziomami, skill staje się jeszcze bardziej wydajny):
- Pistolet - strzelec wyborowy (poziom 3), zaawansowany strzelec wyborowy (poziom 8), mistrzowski strzelec wyborowy (poziom 12);
- Karabin snajperski - zabójstwo (poziom 3), zaawansowane zabójstwo (poziom 8), mistrzowskie zabójstwo (poziom 12);
- Pancerz taktyczny - wzmocnienie tarczy (poziom 3), zaawansowane wzmocnienie tarczy (poziom 8), mistrzowskie wzmocnienie tarczy (poziom 12);
- Sprawność - niewrażliwość (poziom 4), zaawansowana niewrażliwość (poziom 8), mistrzowska niewrażliwość (poziom 12);
- Elektronika - przeciążenie (poziom 1), zaawansowane przeciążenie (poziom 5), mistrzowskie przeciążenie (poziom 9);
- Deszyfracja - sabotaż (poziom 1), zaawansowany sabotaż (poziom 5), mistrzowski sabotaż (poziom 9).
Strażnik:
- Rzut - odrzucenie wrogów, a jeśli w coś uderzą, zadanie im także obrażeń;
- Podniesienie - unoszenie do góry przeciwników, którzy stają się na kilka sekund nieruchomi;
- Bariera - stworzenie specjalnej bariery, która chroni gracza przed obrażeniami aż do jej uszkodzenia;
- Zastój - unieruchomienie pojedynczego celu;
- Deszyfracja - inaczej sabotaż, przegrzanie się broni przeciwnika, zadając mu jednocześnie małą ilość obrażeń;
- Elektronika - zwiększenie siły tarcz i ilości odnawianego pancerza w trakcie naprawiania pojazdu lądowego - Mako;
- Pierwsza pomoc - uzdrowienie siebie i członków swojej drużyny;
- Medycyna - skrócenie czasu ładowania leczenia.
Dodatkowe talenty (wraz z kolejnymi poziomami, skill staje się jeszcze bardziej wydajny):
- Deszyfracja - sabotaż (poziom 1), zaawansowany sabotaż (poziom 5), mistrzowski sabotaż (poziom 9);
- Elektronika - przeciążenie (poziom 1), zaawansowane przeciążenie (poziom 5), mistrzowskie przeciążenie (poziom 9);
- Medycyna - porażenie nerwowe (poziom 1), zaawansowane porażenie nerwowe (poziom 7), mistrzowskie porażenie nerwowe (poziom 12).
Szturmowiec:
- Pistolety - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z pistoletów;
- Strzelby - zwiększenie celności, szybkostrzelności i obrażeń w trakcie korzystania z strzelb;
- Szkolenie szturmowe - zwiększenie obrażeń broni i walki wręcz;
- Pancerz taktyczny - zwiększenie redukcji obrażeń i odporności, a także wzmocnienie tarczy;
- Rzut - odrzucenie wrogów, a jeśli w coś uderzą, zadanie im także obrażeń;
- Podniesienie - unoszenie do góry przeciwników, którzy stają się na kilka sekund nieruchomi;
- Odkształcenie - osłabienie pancerzu za pomocą ogromnej, biotycznej kuli;
- Bariera - stworzenie specjalnej bariery, która chroni gracza przed obrażeniami aż do jej uszkodzenia.
Dodatkowe talenty (wraz z kolejnymi poziomami, skill staje się jeszcze bardziej wydajny):
- Pistolety - strzelec wyborowy (poziom 3), zaawansowany strzelec wyborowy (poziom 8), mistrzowski strzelec wyborowy (poziom 12);
- Strzelby - rzeź (poziom 3), zaawansowana rzeź (poziom 8), mistrzowska rzeź (poziom 12);
- Szkolenie szturmowe - przypływ adrenaliny (poziom 3), zaawansowany przypływ adrenaliny (poziom 8), mistrzowski przypływ adrenaliny (poziom 12);
- Pancerz taktyczny - wzmocnienie tarczy (poziom 3), zaawansowane wzmocnienie tarczy (poziom 8), mistrzowskie wzmocnienie tarczy (poziom 12).