Mass Effect 1 - Pochodzenie Sheparda (bonusy)
W trakcie tworzenia swojego Sheparda musimy wybrać jedną z trzech ścieżek życia. Do wyboru mamy:
- Przestrzeń, czyli start z tzw. "górki", ponieważ rodzice głównego bohatera byli oddanymi żołnierzami Sheparda, a sam protagonista większość swojego życia spędził na statkach kosmicznych, idąc w ślady matki i ojca.
- Ziemia, czyli przymus wychowywania się na ulicy. Shepard w młodym wieku został osierocony biorąc udział w potyczkach pomniejszych gangów na Ziemi. Dopiero po osiągnięciu 18. roku życia zapisał się do wojsk Przymierza.
- Kolonia, czyli urodzenie się w pewnej osadzie, która - gdy Shepard miał 16 lat - została najechana przez łowców niewolników. Wszyscy nasi przyjaciele, jak i sama rodzina została wymordowana, a głównego bohatera uratował patrol Przymierza.
Każda ze ścieżek oferuje po jednym, rozbudowanym zadaniu. W przypadku pierwszej przeszłości poznajemy swoją matkę, w przypadku drugiej - byłego kolegę z gangu, a wybierając "kolonię" - niewolnicę zabraną z osady najechaną przez batarian.
Oprócz tego, wybierając:
- Przestrzeń - szybciej zdobywamy punkty idealisty;
- Ziemię - szybciej zdobywamy punkty renegata;
- Kolonię - otrzymujemy minimalny bonus do obu ścieżek.