Mass Effect 1 - Virmir: Atak na bazę
Wybory i konsekwencje w tym zadaniu znajdziesz na głównej stronie poradnika - w sekcji "wybory".
Po ukończeniu trzech misji głównych udaj się na Virmir. Po zrzuceniu Mako wejdź do niego i jedź do punktów kontrolnych w celu wyłączenia wieżyczek przeciwlotniczych. Podczas walk z sondami pamiętaj, aby strzelać do nich z wyprzedzeniem.
Przy pierwszej stacji możesz jechać na wprost lub wyjść z pojazdu i dostać się do jej środka, gdzie czekają na Ciebie dwie skrzynki z wyposażeniem. Wracając na główną trasę, przed dotarciem do wykrzyknika na mini-mapie warto zabić wszystkie kolosy, aby zdobyć potrzebne punkty doświadczenia. Do celu masz dwie trasy, więc warto obie zbadać.
Po dotarciu do drugiej wieży tradycyjnie wyjdź z pojazdu, zabij wrogie Gethy i wejdź do pomieszczenia kontrolnego - wyłącz działka i otwórz sobie bramę klikając dwukrotnie w panel po lewej stronie - postąp identycznie przy trzeciej bramie kontrolnej. Teraz możesz jechać do bazy salarian, gdzie odbębnisz interesujące rozmowy m.in. z Wrexem i kapitanem Kirrahe. Jeśli chcesz wiedzieć, jak mogą się one potoczyć, zachęcam do zerknięcia do naszej zakładki "wybory".
Po przemowie salarianina przejdziesz do sedna akcji. W trakcie wykonywania poleceń możesz zainteresować się dodatkowymi działalnościami maszyn, które będę opisywał poniżej. Musisz je wyłączyć, jeśli chcesz, aby Kirrahe i jego oddział przeżył misję. Pierwszy element zakłócający łączność znajduje się w przejętym przez Gethy budynku. Wyłącz go i ciśnij do budynku ze złączem satelitarnym takim, jak na poniższym obrazku. Rozwal je.
Potem, będąc na rozwidleniu, odbij w prawo i rozwal pięć sond gethów - możesz się wspomóc wieżyczkami. Jeśli to zrobisz, uratujesz Kirrahe, bo czwarty punkt jest wymagany do ukończenia misji. Teraz możesz wrócić do obiektu badawczego Sarena, w którym znajdują się windy (są zaznaczone na mapie).
W dalszej części zadania podejdź pod konsolę, wyłącz alarm i wejdź do środka. Zabij naukowców, także tych dwóch przy komorach, a potem zainteresuj się drzwiami po prawej stronie. Dzięki nim dostaniesz się do zamkniętych wcześniej salarian, którzy zdradzą Ci wiele ciekawych informacji. Możesz ich uwolnić, zostawić w celi lub zabić - wybór należy do Ciebie. Warto także zajrzeć do drugiego pokoju z naukowcami, za windą. Dopiero po konwersacji z nimi warto skorzystać z windy. Na górze zabij doktorów i wyjdź na balkon.
Na jego końcu spotkasz Ranę, badaczkę asari, która opowie Ci o indoktrynacji. Zdecyduj, czy chcesz ją zabić, czy też nie, a potem przejdź do laboratorium Sarena. Zbadaj nadajnik, a w drodze na górę, porozmawiaj z Suwerem - przedstawicielem zaginionej rasy Żniwiarzy. Potem wróć do windy, jedź na górę i idź rampą cały czas do przodu aż do spotkania kolejnej windy. Uważaj jednak, bo wyleci z niej kolejny oddział Gethów! Po dostaniu się na górę, poczekaj na lądowanie Normandii. Shepard i Twój towarzysz automatycznie wniesie bombę na miejsce.
Chwilę później Twój drugi towarzysz poprosi Cię o pomoc. Wybierz członków załogi i biegnij do kompana eliminując po drodze przeciwników. Po wjechaniu windą do góry tym razem pierwszy kompan powie Ci, że musisz go uratować. Teraz stoi przed Tobą jedna z trzech najważniejszych decyzji, więc podejmij ją wedle swojego uznania. Niezależnie od decyzji, idź do miejsca pobytu obecnego kompana i wyeliminuj obecne na drodze Gethy. Gdy to zrobisz, zaatakuje Cię Saren.
Po rozmowie (niezależnie od podjętych w trakcie niej decyzji) będziesz musiał walczyć z oponentem. Chowaj się za ogromnym filarem eliminując pomniejszych wrogów, a dopiero potem skup się na mini-bossie. Uważaj przede wszystkim na rzucane przez niego biotyczne kule. Po zrobieniu mu krzywdy, wraz z ocalałym członkiem drużyny przeżyjesz misję na Virmirze. Teraz przeprowadź rozmowę z załogą, a potem Radą, aby zakończyć priorytet.
Po odprawie pamiętaj, aby porozmawiać z członkami załogi (również z Kirrahe na piętrze). Otrzymali nowe opcje dialogowe.