The Callisto Protocol - Kolonia: Dachy, Dwugłowy, Klinika, Kopułą, Laboratorium, Kapitan, Kolej linowa
Opis rozdziału fabularnego o nazwie Kolonia w The Callisto Protocol.
Wszystkie opcjonalne pomieszczenia w tym rozdziale zostały opisane w sekcji poradnika o nazwie "Poboczne i schematy".
Po skontaktowaniu się z Dani rusz po schodach na dachy. Wejdź do kontenera po prawej stronie, gdzie znajdziesz wroga oraz implant.
Potem idź w lewo, za potworem, który przed chwilą przebiegł przed Tobą. W kontenerze znajdziesz bezpiecznik bramy. Zbierz go, zabij wroga i cofnij się do rozwidlenia, aby pójść w prawo. Uważaj na dwóch oponentów, którzy Cię zaatakują.
Kawałek dalej znajdziesz kolejnych oponentów. Wyeliminuj ich (możesz ich śmiało zrzucić w przepaść) i włóż zebrany wcześniej bezpiecznik do panelu przy bramie.
W środku znajdziesz kuźnię czy kolejny implant. Na stole z lewej strony leży też żel medyczny. Po zebraniu przedmiotów skorzystaj z drabiny i przejdź po urwisku. Potem zeskocz do kontenera i obejrzyj scenkę, po której rozpoczniesz walkę z dwugłowym.
Pierwsza faza jest dość prosta. Rób to samo, co wcześniej na platformie wiertniczej. Gdy wróg padnie na kolana, przeładuj bronie i dobierz karabin szturmowy czy pistolet, rozpołów oponenta i biegaj po kontenerach, zabijając pospolitych wrogów, którzy będą Ci przeszkadzać.
Dopiero gdy się nimi zajmiesz, znowu skup się na dwugłowym lub atakuj go z odległości. Gdy znowu padnie, dobij go i przeszukaj lokacje w poszukiwaniu zapasów (nie zapomnij zdeptać dwugłowego, aby zebrać drukarkę). Potem idź za Dani. Kawałek dalej spadniesz z chodnika.
Wrócisz do starej kolonii. Zabij zmutowanych przeciwników i szybko skorzystaj z drabiny. Na górnym poziomie znajdziesz 2 kolejnych przeciwników. Możesz ich zabić, ominąć z drugiej strony kładki lub zrzucić w dół. Wtedy zginą. Biegnij jednak przed siebie w stronę pomieszczenia z kombinezonami.
Miniesz dzięki temu klinikę i dotrzesz do Dani. Idź za nią (możesz pójść w lewo, aby zdobyć dekoder i sprzedać go w kuźni, którą minąłeś). Potem podejdź do wielkiej bramy i dostań się do nieznanej kopuły. Poprowadzi ona do laboratorium.
Przejdź przez nie, wysłuchując hologramów. Potem dostań się do "źródła". Obejrzyj scenkę, podczas której pojawi się kapitan Ferris. Musisz stoczyć z nim pojedynek, który jest dość nietypowy.
- Ferris jest kuloodporny, co oznacza, że nie warto marnować na niego amunicji.
- Kapitan wyprowadza serię 5 ataków. Unikaj ich, zmieniając położenie analoga, a potem wyprowadź 3 celne ciosy swoją pałką.
- Jak zostało to wspomniane wyżej, nie strzelaj do niego z broni, nawet wtedy, gdy pojawi się niebieski celownik. Powtórz ww. czynność kilka razy, a walka się zakończy.
Po niej aktywuje się scenka, w której wspólnie z Dani uciekniesz Ferrisowi. Skorzystaj z kolejki linowej i obejrzyj filmik przerywnikowy.
Gdy się skończy, idź przed siebie i zbierz nagranie audio ze skrzynki po prawej stronie. Miń kuźnię, otwórz drzwi i idź w prawo. Poczekaj, aż Dani uzyska dostęp do drzwi i kontynuuj podróż. Po otwarciu drzwi zakończysz ten rozdział niespodziewanym zwrotem akcji.