The Callisto Protocol - Kopuła mieszkalna: Kanały, Zjazd po rurze, Stacja tramwajowa, Przetwarzanie tlenu, Właz, Chodnik
Opis rozdziału fabularnego o nazwie Kopuła mieszkalna w The Callisto Protocol.
Wszystkie opcjonalne pomieszczenia w tym rozdziale zostały opisane w sekcji poradnika o nazwie "Poboczne i schematy".
Po zejściu do kanałów idź przed siebie. Kawałek dalej będziesz musiał zjechać po rurze. Omijaj powstawanie belki na drodze, a także wiatraki. Jest to dość prosta sekwencja, która zakończy się atakiem potwora.
Wciśnij w wymaganych momentach klawisz pokazany na ekranie, aby ją ukończyć. Potem, gdy będziesz na łańcuchu, wspinaj się do góry. Dotrzesz do wielkiego pomieszczenia, z którego przejdziesz do drzwi i do bardzo długiego korytarza.
Znajdziesz tutaj czterech wrogów, których musisz zabić. Gdy zauważysz macki, strzel w nie, aby nie zostali zmutowani (wystarczy celny strzał w tułów). Następnie idź dalej, a dotrzesz do dwóch pomieszczeń:
- Konserwacja F815 prowadzi do opcjonalnej lokacji.
- Drzwi po prawej stronie pozwolą Ci kontynuować fabułę w kopule mieszkalnej.
Wedle uznania sprawdź pomieszczenie konserwacji lub idź od razu do kopuły mieszkalnej. Zjedź windą w dół, a dostaniesz się do wielkiej lokacji. Wysuń mostek i przejdź na platformy. Będzie je sprawdzał nowy robot strażniczy, którego możesz zabić, aby zebrać dekoder, który sprzedasz za 500 kredytów Callisto w Kuźni.
Warto to zrobić nie tylko ze względu na ów przedmiot, ale także z racji tego, iż przeciwnik będzie Ci przeszkadzał w trakcie zwiedzania obecnej lokacji. Po wyeliminowaniu wroga wejdź do strefy przetrwania tlenu nr. 2 - to jedyne otwarte drzwi w tej miejscówce. Obejrzyj hologram, a następnie zdecyduj, przez które drzwi chcesz przejść:
- Te po lewej stronie (Botaniczny H624) prowadzą do opcjonalnej lokacji, gdzie znajdziesz znajdźkę;
- Te po prawej stronie (Przetrwarzanie tlenu) pozwolą Ci iść za strażnikiem, który posiada kod.
Gdy pójdziesz w prawo, uważaj na zdradliwy dym. Wyjdzie z niego zaraz wróg, a drugi będzie schowany za skrzyniami i zacznie pluć w Ciebie jadem. Szybko pozbądź się pierwszego oponenta, a potem wbiegnij w dym i schowaj się za skrzynią. Po starciu przejdź dalej, zabij jeszcze jednego przeciwnika i przejdź pod rurami.
Uważaj, bo zaatakuje Cię tutaj znikający wróg. Użyj na niego pistoletu, a po 3 celnych trafieniach oponent padnie. Staraj się też iść "w bok", aby w razie ataku, móc od razu wykonać unik. Następnie:
- Zbadaj opcjonalną lokację (Destylacja H628) z prawej strony. Znajdziesz tutaj zapasy.
- Wejdź od razu do szybu wentylacyjnego po skrzyni.
W drugim przypadku dotrzesz do strażnika i zdobędziesz kod po sprawdzeniu zabitego strażnika.
Po wyciągnięciu implantu wejdź w interakcję z konsolą. Wysłuchaj dialogu, a potem wyjdź na zewnątrz. Zauważysz, że miejscówka trochę się zmieniła, a na drzewach znajdują się wielkie potwory - te, które potrafią się maskować.
Będziesz zmuszony zabić łącznie pięciu wrogów tego typu. Wykorzystuj wcześniej poznane techniki, a także otoczenie - znajdziesz tutaj choćby butlę z gazem, którą możesz rzucić we wrogów, gdy będą w kupie. Potem wejdź do budynku strefa gospodarcza nr. 03.
W środku zdecyduj, przez które drzwi udasz się w pierwszej kolejności:
- Drzwi po lewej stronie (Hala H631) to obszar opcjonalny, w którym znajdziesz 3 wrogów i znajdźkę.
- Droga po prawej stronie prowadzi do celu fabularnego.
Kontynuując wątek główny, odbij w prawo i zejdź po drabinie. W kolejnej lokacji przyszykuj się na dość ciężkie starcie. Używaj rękawicy GRP, aby wrzucać oponentów do ostrego mechanizmu.
Następnie przejdź pod kłodami z prawej strony (obok wiatraków) i przeciśnij się przez szczelinę. Chwilę później spotkasz Eliasa - wskocz na zwisający chodnik, gdy pojawi się ikona, a zakończysz ten rozdział fabularny.