Hogwarts Legacy - poradnik. Misje, zadania, wybory, znajdźki, strony przewodnika, zaklęcia, zagadki, walka - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Hogwarts Legacy Poradnik

Hogwarts Legacy - Klucze Dedala: zamek, kredens domowy, żetony domu, skrzynia domu

Mateusz Wróbel | 05.05.2023, 17:43

Klucze Dedala Hogwarts Legacy - jak zdobyć żetony domu Hogwarts Legacy?

Opis misji Klucze Dedala w Hogwarts Legacy.

Po powrocie z Hogsmeade porozmawiaj z Nellie stojącą na podwórzu, a dowiesz się, że potrzebuje ona pomocy z kluczami i szafkami. Udaj się do miejsca rozpoczęcia misji.

Hogwarts Legacy - Klucze Dedala: zamek, kredens domowy, żetony domu, skrzynia domu

Gdy będziesz szedł na sam szczyt budynku, to na schodach w wieży astronomicznej zauważysz latający klucz, który zostawia za sobą złotą poświatę. Biegnij do sali, gdzie znajdują się uczniowie (piętro niżej), a gdy zauważysz, że jesteś przy celu misji, podejdź do kredensu domowego oznaczonego na niebiesko.

Hogwarts Legacy - Klucze Dedala: zamek, kredens domowy, żetony domu, skrzynia domu

Przy niej znajduje się także rzeczony klucz Dedala. Wejdź w interakcję z rzeczoną szafą - zauważysz, że klucz zmienia ciągle swoją pozycję, a Ty musisz zmusić go do otwarcia zamka.

Hogwarts Legacy - Klucze Dedala: zamek, kredens domowy, żetony domu, skrzynia domu 3

Poczekaj więc, gdy klucz będzie przelatywał z lewej na prawą stronę i kliknij przycisk odpowiedzialny za uderzenie - jeśli zrobisz to w dobrym momencie (czyli wtedy, gdy akurat będzie na środku), to otworzysz szafkę i zbierzesz żeton domu. Wróć z nim do Nellie.

Hogwarts Legacy - Klucze Dedala: zamek, kredens domowy, żetony domu, skrzynia domu 4

Potem wróć do domu wspólnego swojego przydziału i umieść w niej token. Teraz Twoim celem będzie znalezienie pozostałych żetonów domu w celu otwarcia skrzyni domu (łącznie aż 16). 

#2 Aneks biblioteki, sala profesora Sharpa (warzenie eliksirów) - klucze Dedala

Hogwarts Legacy - Klucze Dedala: zamek, kredens domowy, żetony domu, skrzynia domu

#2 Aneks biblioteki, sala profesora Sharpa (warzenie eliksirów)

Przed wejściem do sali profesora Sharpa zauważysz świetlika z kluczem Dedala. Idź za nim po schodach w dół, a na korytarzu znajdziesz kredens domowy - a w nim żeton domu.

#3 Aneks biblioteki, blisko fontanny - żetony domu

#3 Aneks biblioteki, blisko fontanny

#3 Aneks biblioteki, blisko fontanny

Podejdź pod fontannę i odbij w prawo (w stronę szklarni na południu Hogwartu). Przy południowym wyjściu zauważysz klucz, który poprowadzi Cię przez fontannę i w stronę kredensu, który znajduje się naprzeciwko drzwi z symbolami zwierząt.

#4 Wieża obrony przed czarną magią - klucze Dedala

#4 Wieża obrony przed czarną magią

#4 Wieża obrony przed czarną magią

Idź do skrzydła astronomicznego do punktu szybkiej podróży o nazwie Wieża obrony przed czarną magią - następnie zejdź schodami w dół. Ważkę znajdziesz przy szkielecie. Biegnij przed siebie i wejdź do góry o jedno piętro schodami przed Tobą. Potem biegnij aż do balustrady, a zauważysz przy ścianie po prawej stronie kredens.

#5 Sala główna - żetony domu

#5 Sala główna

#5 Sala główna

Idź do sali głównej w dziale Aneks Biblioteki, a potem skorzystaj ze schodów prowadzących na samą górę. Następnie (przy podwójnych drzwiach) zajdź pod schody z prawej strony, a zauważysz ważkę. Poczekaj chwilę i cofnij się pod schody, z których przed chwilą przyszedłeś - na lewo od nich znajdziesz kolejny kredens.

#6 Biblioteka - klucze Dedala

#6 Biblioteka

#6 Biblioteka

Udaj się do Biblioteki w Aneksie Biblioteki i idź między regały z prawej strony od punktu szybkiej podróży. Ważka zaprowadzi Cię na lewo od punktu szybkiej podróży, gdzie znajduje się kredens.

#7 Wielka sala - żetony domu

#7 Wielka sala

#7 Wielka sala

W regionie Wielka Sala udaj się do znacznika Wielka Sala i przejdź przez drzwi za Tobą po lewej strony (te podwójne). Potem zrób to raz jeszcze, idąc przed siebie. Gdy znajdziesz się w sali wejściowej (naprzeciwko obrazów nad drzwiami), to zejdź schodami w dół, a potem odbij w prawo przed podwójnymi drzwiami, a zauważysz kolejny kredens.

#8 Wielka sala - klucze Dedala

#8 Wielka sala

#8 Wielka sala

Raz jeszcze udaj się do wielkiej sali. Tym razem idź od razu w lewo, a zauważysz przy kominku ważkę. Potem wróć do płomienia Fiuuu i idź w prawo, ale nie przechodź przez drzwi, a odbij raz jeszcze w prawo do małego pomieszczenia, którego korytarz kończy się kredensem.

#9 Wielka sala - żetony domu

#9 Wielka sala

#9 Wielka sala

Teleportuj się raz jeszcze do tego miejsca i przejdź drzwiami z prawej strony na zewnątrz zamku. Trzymaj się ścian z prawej strony i przejdź pod łukiem - w stronę statuetek czy ogrodu. Jeszcze przed balustradą i schodami zauważysz ważkę. Idź za nią, schodząc schodami niżej, a potem odbijając w lewo. Biegnij po łuku z lewej do prawej strony, a zauważysz przy filarach następny kredens.

#10 Wieża wielkich schodów - klucze Dedala

#10 Wieża wielkich schodów

10 Wieża wielkich schodów

Idź do regionu Wielkie Schody do punktu podróży Wieża wielkich schodów i z płomienia Fiuuu odwróć się za siebie i odbij w lewo, aby zacząć schodzić schodami w dół. Dwa piętra niżej zauważysz ważkę, która zmusi Cię zejść kolejne dwa piętra niżej (więc łącznie cztery). Gdy będziesz najniżej, jak się da, to biegnij przed siebie (od lewej strony), miń drzwi z zagadką, a na lewo od nich zauważysz kredens.

#11 Wieża Gremium - żetony domu

#11 Wieża Gremium

#11 Wieża Gremium

Idź do wieży gremium w skrzydle południowym, a następnie biegnij przed siebie - przejdź przez drzwi na prawo od woźnego (któremu wręczasz posążki Demimoza w zamian za naukę zaklęcia Alohomory), a potem zainteresuj się kredensem po lewej stronie, pod schodami (ważka będzie tutaj automatycznie, bo odblokujesz ją podczas misji głównej).

#12 Wieża Gremium - klucze Dedala

#12 Wieża Gremium

#12 Wieża Gremium

Po zrealizowaniu punktu 11 idź schodami dwa piętra wyżej, a potem odbij w prawo, aby dostać się jeszcze wyżej. W pomieszczeniu tuż przed skrzydłem szpitalnym (gdzie znajdują się rzeźby i statuy) zauważysz po lewej stronie korytarz do mechanizmu wieży zegarowej, a po prawej stronie kredens - idź najpierw więc w lewo, a potem wróć z ważką do kredensu.

#13 Dziedziniec wieży zegarowej - żetony domu

#13 Dziedziniec wieży zegarowej

#13 Dziedziniec wieży zegarowej

W skrzydle południowym, w miejscu gdzie odbywały się rywalizacje na różdżki, otwórz zaklęciem Alohomory drzwi po lewej stronie od bramy prowadzącej na zewnątrz. Potem idź na górę i odbij w lewo na drewnianej kładce - na jej końcu zauważysz ważkę. Zaczep ją i idź kolejne piętro wyżej (schody masz za sobą) - gdy przejdziesz przez schody, popatrz w lewo, a zauważysz kredens.

#14 Dziedziniec dzwonnicy - klucze Dedala

#14 Dziedziniec dzwonnicy

#14 Dziedziniec dzwonnicy

Idź na Skrzydło dzwonnicy do punktu Dziedziniec dzwonnicy, a następnie popatrz od razu w lewo. Przejdź kawałem schodami do góry i przejdź przez drzwi na wprost. Zauważysz ważkę, która poprowadzi Cię jeszcze wyżej, więc idź schodami do góry, trzymając się lewej strony - bez problemu zauważysz przy innych szafkach kredens.

#15 Dziedziniec dzwonnicy - żetony domu

#15 Dziedziniec dzwonnicy

#15 Dziedziniec dzwonnicy

Od punktu szybkiej podróży w regionie skrzydło dzwonnicy idź schodami z lewej strony do góry, przejdź przez drzwi i idź schodami w dół, kierując się do piwnicy. Miń zbroję dla konia, zejdź w dół, a po lewej stronie - przy rzeźbie - zauważysz ważkę. Ta poprowadzi Cię jednak przez schody, przez które przed sekundą przeszedłeś.

#16 Dziedziniec dzwonnicy - klucze Dedala

#16 Dziedziniec dzwonnicy

#16 Dziedziniec dzwonnicy

Ostatni kredens nakłada się na ten przedostatni. Zejdź schodami w dół do piwnicy (miń raz jeszcze zbroję dla wierzchowca) i zamiast interesować się rzeźbą z lewej strony, biegnij korytarzem z prawej strony. Przy dzbanach odbij w prawo, a przy oświetlonej lokacji (na wprost zauważysz schody), nie wchodź po schodach do góry, a zamiast tego odbij w lewo, omiń drzwi z zamkiem, a po lewej stronie zauważysz ostatni klucz Dedala.

Mając je wszystkie, wróć do skrzyni domu, zdeponuj żetony, a otrzymasz kultowy zestaw stroju ze swojego domu. Wróć teraz do zleceniodawczyni, pochwal się nagrodą, po czym misja dobiegnie końca.

Źródło: własne

Komentarze (75)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Hogwarts Legacy - FAQ

Hogwarts Legacy - PORADY

Hogwarts Legacy - FABUŁA

Hogwarts Legacy - RELACJE

Hogwarts Legacy - POBOCZNE

cropper