Hogwarts Legacy - Skrzydło dzwonnicy: strony przewodnika, skrzynie skarbów, posążki demimoza, stoły astronomiczne
Wszystkie znajdźki w Hogwarts Legacy w zamku Hogwart w regionie Skrzydło dzwonnicy.
Ten region zapewnia 34 strony przewodnika, 6 skrzyń ze skarbami, 2 posążki demimoza oraz jeden stół astronomiczny. Ich lokalizację i sposób otwarcia/znalezienia ukazujemy poniżej.
Strony przewodnika
#1 - Dzwony trzech sióstr
Przy bramie prowadzącej na zewnątrz Hogwartu znajdziesz po lewej stronie dwóch rycerzy w zbrojach. Jeśli popatrzysz jeszcze dalej na lewo, na prawo od schodów, zauważysz półkę z trzema dzwonami. Tam też znajdziesz znajdźkę.
#2 - Złamana miotła
W tym samym pomieszczeniu, co pierwsza znajdźka, znajdziesz przy drzwiach wejściowych do zamku (po lewej stronie) szafkę z dziwnym przyrządem o długiej rurce. Okaże się nim miotła.
#3 - Spłaszczona zbroja
W tym samym pomieszczeniu, co pierwsza znajdźka, znajdziesz przy drzwiach wejściowych do zamku (po prawej stronie) rzeźbę ze spłaszczoną zbroją.
#4 - Artefakt goblinów
Idź w prawo po schodach od drzwi wejściowych do Hogwartu, a zauważysz półkę z artefaktami, a także toporami czy innymi orężami.
#5 - Ślady przypalenia
Odwróć się od poprzedniej znajdźki (czwartej) i wejdź po schodach kawałek do góry. Stań przy elemencie blokującym przejście, a zauważysz na ścianie ślady przypalenia.
#6 Latająca kartka
Skorzystaj z punktu szybkiej podróży o nazwie Dziedziniec dzwonnicy i popatrz w górę po prawej stronie, a bez problemu zauważysz latającą kartkę.
#7 Drewniany kot
Idź na skrzydło dziedzińca i wejdź schodami po prawej stronie, a zauważysz przy drzwiach figurkę kota. Zbadaj ją zaklęciem revelio.
#8 Palenisko
W tym samym miejscu, co poprzednia znajdźka - podpal palenisko ogniem, a zdobędziesz kartkę.
#9 Żabi chór
Po skorzystaniu z płomienia Fuu na skrzydle dziedzińca idź w lewo po schodach i potem raz jeszcze odbij w lewo. Miniesz przypaloną ścianę - idź w prawo do góry cały czas, a potem przeciśnij się przez wąski korytarz (na jego końcu znajduje się skrzynia z okiem) - po wyjściu z niego od razu zauważysz dzwonnicę i ciekawy przyrząd.
#10 Palenisko
Od poprzedniej znajdźki idź w prawo i przejdź dwukrotnie przez drzwi (przy tych drugich znajdziesz zamek na pierwszym poziomie zabezpieczeń). W magazynie wejdź do drugiej sekcji po lewej stronie, a zauważysz palenisko.
#11 Lustro
f40
Wyjdź z magazynu i zejdź schodami w dół. Dwa piętra niżej znajdziesz lustro, które zaprowadzi Cię do sali po prawej stronie - przejdź przez nią, otwórz drzwi na pierwszym poziomie, a potem popatrz w prawo, gdzie znajdziesz ćmę.
#12 Okna klasy historii magii
W tej samej klasie, przez którą przed chwilą przechodziłeś, podejdź do witryn po prawej stronie, a przy tej środkowej znajdziesz stronę przewodnika.
#13 Posąg Sfinksa
Gdy wyjdziesz z klasy historii magii przez drzwi z prawej strony, podejdź do posągu lwa, z której wyleci kolejna strona przewodnika - po użyciu Revelio.
#14 Latająca kartka
Na lewo od posągu Sfinksa, lata między kolumnami.
#15 Rzeźba
Na lewo od posągu sfinksa i latającej kartki. Użyj na rzeźbie zaklęcia Levioso.
#16 Gobeliny sagi wilkołaków
Zejdź do piwnic, wracając do klasy historii magii i schodząc w dół po schodach, a potem przejdź przez drzwi na malowidle na ścianie. Biegnij cały czas przed siebie, przejdź przez jeszcze jedne drzwi, a za nimi zauważysz płachty - przy tej najbliżej ściany po lewej stronie znajdziesz znajdźkę.
#17 Urna z prochami
Bardzo blisko kredensu (na prawo od schodów prowadzących do wyjścia z piwnic), do którego latały ważki związane z zadaniem pobocznym o nazwie Klucze Dedala.
#18 Posąg śpiącego smoka
Pod wymienionym wyżej kredensie - musisz zejść po schodach w dół, mijając także zbroję dla wierzchowca.
#19 Ważny mugolski artefakt
Z punktu podróży Dziedziniec Transmutacji odbij w lewo i przejdź przez podwójne drzwi, które znajdują się za rzeźbą smoka w centralnej części placu. Potem odbij w prawo i idź schodami cały czas w dół. Miniesz figurkę zbroi dla konia i dotrzesz do korytarza z kilkoma drzwiami - przejdź przez te pierwsze po lewej stronie (najpierw je otwórz znakiem Alohomora). Za nimi znajdziesz armatę, którą musisz zbadać.
#20 Latająca kartka
Wyjdź na zewnątrz zamku od głównego wejścia i biegnij w prawo, na wschód. Przy fontannie zauważysz latającą kartkę.
#21 Trzminorki
Od fontanny z 20 punktu przejdź w lewo, a za murkiem znajdziesz elementy przypominające ule. Zbadaj je zaklęciem Revelio.
#22 Mury obronne zamku
Wyjdź z Hogwartu głównymi drzwiami i odbij lekko w prawo. Biegnij przed siebie, wejdź na mur i przejdź przez drzwi z prawej strony. W komnacie, do której prowadzą drzwi, znajdziesz następna znajdźkę.
#23 Rzeźba
Udaj się do punktu szybkiej podróży o nazwie Północne wyjście Hogwartu i odwróć się w stronę zamku. Wejdź na mur z lewej strony i odbij w lewo, aby przejść przez drzwi i strażnicę. Wyjdź z niej drzwiami po lewej stronie, otwórz drzwi z zamkiem na 1 poziomie, a za nimi znajdziesz przedmiot kolekcjonerski - przy rzeźbie, na której musisz użyć Levioso.
#24 Palenisko na ścianie
Po zebraniu poprzedniej znajdźki cofnij się na murek (przy schodach), a zauważysz na lewo przy strażnicy palenisko na ścianie. Użyj najpierw ognistego zaklęcia, a potem Accio.
#25 Lustro
Na lewo, na dole od paleniska znajdziesz podwójną bramę, która jest garażem dla powodu. Wejdź do środka i otwórz drzwi po prawej stronie na pierwszym poziomie zamka. Za nimi zauważysz lustro. Odpal zaklęcie Lumos i wyjdź na zewnątrz - trzymaj się muru z lewej strony, a przy zamurowanych drzwiach (kawałek dalej) zauważysz ćmę.
#26 Krwawe mięso
Od punktu szybkiej podróży o nazwie Północne wyjście Hogwartu odbij w lewo (na północ) i przejdź przez bramę do stajni, a potem otwórz zamknięte drzwi po prawej stronie.
#27 Wanna w klatce
Wleć na murek z wykorzystaniem miotły do latania, a potem idź na południe, przechodząc przez pierwsze i drugie drzwi. Znajdziesz się w więzieniu - podejdź pod kraty i wannę i przyjrzyj się im z wykorzystaniem zaklęcia Revelio.
#28 Latająca kartka
Rusz do znacznika Klasa zajęć o zwierzętach, oddal się od domków i popatrz na dach tego drugiego - po chwili powinna pojawić się tam latająca strona przewodnika, którą przyciągniesz znakiem Accio.
#29 Rzeźba
Tym razem ze skrzydła astronomicznego rusz do klasy transmutacji i odwróć się za siebie. Biegnij kawałek i nie przechodź przez pierwsze podwójne drzwi, tylko te następne (z zamkiem na 1 poziomie) - pojedyncze. Potem wejdź schodami z prawej strony do góry i popatrz na prawo, a zauważysz rzeźbę.
#30 Stary bibliotekarz
Idź do biblioteki w Aneksie Biblioteki, a potem wejdź po schodach na piętro i podejdź do brązowego, ogromnego mebla z portretem przy schodach prowadzących w dół na parter, a znajdziesz tutaj kolejny wpis.
#31 Boisko do Quidditcha
Idź na południowy wschód od boiska do Quidditcha i wejdź na wzgórze znajdujące się na wprost od bramy wejściowej na owe boisko.
#32 Sowy Hogwartu
Z wykorzystaniem miotły do latania udaj się do wysoko położonej wieży (na południowy wschód od boiska do Quidditcha) i wejdź na górę po schodach. Przed drabiną znajdziesz stronę przewodnika po wykorzystaniu Revelio.
#33 Rzeźba
Wejdź po drabinie w tej samej wieży, co w punkcie nr. 33, a potem odbij w lewo - zauważysz rzeźbę, więc użyj na niej Levioso, aby zebrać znajdźkę.
#34 Latająca kartka
Na szczycie wieży, co w punkcie nr. 32 i 33, zauważysz latającą kartkę. Zbierz ją.
Skrzynie skarbów
#1 Skrzynia skarbów
Po skorzystaniu z płomienia Fuu na skrzydle dziedzińca idź w lewo po schodach i potem raz jeszcze odbij w lewo. Miniesz przypaloną ścianę - idź w prawo do góry cały czas, a potem przeciśnij się przez wąski korytarz (na jego końcu znajduje się skrzynia z okiem) - po wyjściu z niego od razu zauważysz dzwonnicę i ciekawy przyrząd. Po minięciu żabiego chóru idź od razu w prawo na samą górę dzwonnicy, a gdy wyjdziesz na zewnątrz, to odbij w prawo, a zauważysz skrzynię skarbów.
#2 Skrzynia skarbów
Od miejsca poprzedniej skrzyni wskocz do żaby, która przetransportuje Cię na drugą stronę dziedzińca. Na balkonie zauważysz dwie kolejne skrzynie ze skarbami.
#3 Skrzynia skarbów
Tam, gdzie poprzednia.
#4 Skrzynia skarbów
Wejdź do magazynu (przechodząc dwukrotnie przez drzwi z prawej strony od żabiego chóru) i idź na sam koniec pomieszczenia. Rozwiąż zagadkę z drzwiami i symbolami, a w kolejnym pokoju znajdziesz skrzynię ze skarbem.
#5 Skrzynia skarbów
Przy punkcie podróży Północne wyjście Hogwartu odbij w lewo, idąc na zachód mapy. Omiń stajnię i trzymaj się prawej strony, a potem zauważysz drzwi z zamkiem - otwórz je, a w środku znajdziesz kolejną skrzynię skarbów.
#6 Skrzynia skarbów
Ostatnią skrzynię skarbów odnajdziesz dopiero po wykonaniu zadania Sala Herodiany. Udaj się do miejsca podanego niżej i wejdź do pokoju, używając na przycisku zaklęcia Depulso, pełnego zagadek.
Na miejscu będziesz musiał przejść do skrzyni znajdującej się po lewej stronie. W tym celu przysuń do siebie skrzynki z prawej strony, a potem przesuń je w lewo. Wskocz na nie i przyciągnij do siebie skrzynie przed sobą.
Wskocz na ten drugi złączony obiekt, a z niego do pomieszczenia z lewej strony. Po aktywowaniu drugiej zagadki zeskocz w dół i mechanizm na lewo od wyjścia przysuń do lewej strony. Potem popatrz na dwie skrzynie tuż pod nim. Tę niżej przysuń do siebie za pomocą Accio, a tą wyżej najpierw przesuń o jedno oczko w prawo, a potem przysuń do siebie, ustawiając ją za sobą.
Gdy to zrobisz, powinieneś mieć w prawym rogu następującą kolejność skrzyń. Musisz pod nie podejść i je złączyć, cisnąc tymi skrzyniami niżej zaklęciem Depulso.
Potem wyciągnij dwie skrzynie pod przejściem u góry. Zatrzymają się na czarnej skrzyni, więc przysuń je do ściany za Tobą, a potem ciśnij nimi do trzech skrzyń po lewej stronie (które przed chwilą łączyłeś).
Kolejny krok to przyciągnięcie tych samych skrzyń do lewej strony. Zatrzymają się na środku lokacji, więc przysuń je do siebie, w kierunku wyjścia. Na samym końcu wystarczy już jedynie przesunąć skrzynie, które dotknąłeś na samym początku (te złączone automatycznie).
Ustaw je tuż obok wcześniej ułożonych skrzyń na środku lokacji. Teraz wejdź na nie od tylnej strony (od lewej), a przejdziesz dalej w tej łamigłówce.
Zejdź do kolejnej areny i podbiegnij pod ścianę z lewej strony. Przyciągnij skrzynię, potem przesuń ją w lewo i pchnij ją przed siebie.
Następnie przysuń skrzynię z prawej strony do siebie i odepchnij tą znajdującą się po Twojej lewej stronie (gdy stoisz na innych ozłoconych skrzyniach (potrójnych). Gdy ta po lewej stronie znajdzie się nad przepaścią, to przesuń ją w prawo.
Gdy będzie przy ścianie z prawej stronie, to ciśnij nią do przodu, a potem przysuń do lewej strony, aby znajdowała się tuż przy wyjściu. Teraz, gdy tamta skrzynia złączyła się z pozostałymi przy ścianie na końcu pomieszczenia, przesuń je w lewo.
Gdy będą przy ścianie z lewej strony, to pchnij skrzynię pod sobą do ściany z lewej strony.
Teraz podejdź pod nią i pchnij ją do pozostałych skrzyń po drugiej stronie. Dzięki temu złączą się, a Ty będziesz mógł sterować całym mechanizmem. Wystarczy teraz tylko przerzucić skrzynie w prawo, przyciągnąć je do siebie.
Wejść na nie, a potem cisnąć nimi do ściany przed sobą. Dzięki temu dotrzesz do ostatniej zagadki i tym samym skarbu.
Posążki demimoza
#1 Posążek demimoza
Wykorzystaj szybką podróż do klasy do nauki o zwierzętach, a następnie odwróć się za siebie, aby widzieć płomień Fiuuu (ten do szybkiej podróży). Popatrz na dwa budynki po prawej stronie - musisz wejść do tego bardziej wysuniętego na prawo, przy którym znajduje się zamek na drugim poziomie. W środku znajdziesz księżyc Demimoza.
#2 Posążek demimoza
Rusz do północnego wyjścia z Hogwartu, a potem odwróć się w stronę zamku i idź w lewo, trzymając się muru z lewej strony. Gdy zauważysz schody, nie wchodź po nich do góry, a trzymaj się blisko ich prawej strony - zauważysz pod nimi drzwi, za którymi znajduje się posążek.
Stoły astronomiczne
#1 Stół astronomiczny
Udaj się do tego celu w nocy lub przyśpiesz czas. Po wyjściu z zamku północnym wyjściem trzymaj się prawej strony, miń fontannę i ule, a potem zejdź jeszcze niżej, korzystając ze schodów przy murze z lewej strony. Po zejściu w dół odbij w lewo, a przed sobą zauważysz stół astronomiczny (naprzeciwko znacznika do ukrytego korytarza zielarstwa). Ustaw go zgodnie ze wzorem na gwiazdach, a wskaże Ci on ptaka (Feniksa), zaliczając tym samym tę znajdźkę.