Hogwarts Legacy - Wielkie schody: strony przewodnika, skrzynie skarbów
Wszystkie znajdźki w Hogwarts Legacy w zamku Hogwart w regionie Wielkie schody.
Ten region zapewnia 26 stron przewodnika oraz 7 skrzyń ze skarbami. Ich lokalizację i sposób otwarcia/znalezienia ukazujemy poniżej.
Strony przewodnika
#1 - Posąg Kelpie
Znajdźka fabularna, której nie sposób pominąć. Odblokujesz automatycznie w drugiej misji fabularnej.
#2 - Lustro
Po skorzystaniu z punktu szybkiej podróży do płomienia o nazwie Wielkie schody idź po schodach do góry, a potem przejdź przez podwójne drzwi po prawej stronie, a zauważysz lustro. Użyj Lumos, a potem przejdź przez drzwi z lewej strony - do wielkiej sali. Biegnij do stołu dyrektora, za którym znajdziesz ćmę - idź z nią do lustra i ciśnij nią o rzeczony obiekt, aby zaliczyć tę znajdźkę.
#3 Architekt Hogwartu
Po wyjściu na schody, przez które przeszedłeś przy poprzedniej znajdźce, znajdziesz figurkę czarodzieja z lwem u lewej nogi. Użyj Revelio blisko niej, aby zdobyć stronę przewodnika.
#4 Książka z przepisami skrzatów domowych
Od znacznika wielkie schody idź przed siebie i zejdź schodami o piętro w dół - przy szafce znajdziesz książkę, którą możesz zbadać po wcześniejszym użyciu Revelio.
#5 Beczki Hufflepuffu
Od znacznika wielkie schody zejdź schodami w dół o dwa piętra, a dotrzesz do piwnicy. Idź na sam koniec pomieszczenia i sprawdź beczki, przy których znajdziesz stronę przewodnika.
#6 Latająca kartka
Od znacznika wielkie schody idź w lewo na wielką klatkę schodową i popatrz w prawo - po chwili powinna pojawić się tam latająca kartka, którą złapiesz znakiem Accio.
#7 Przejście do miodowego Królestwa
Od poprzedniej znajdźki idź schodami do góry o jedno piętro i odbij przy pierwszej okazji w prawo. Podejdź pod jednooką czarownicę i zeskanuj obszar, aby zdobyć tę znajdźkę.
#8 Rzeźba
Idź schodami jeszcze wyżej od poprzedniej znajdźki - piętro wyżej, gdy będziesz musiał odbić kawałek w lewo, zauważysz rzeźbe, na której użyj zaklęcia Levioso.
#9 Lustro
Od wieży Ravenclaw odbij w prawo i zejdź schodami w dół, Na klatce schodowej znajdziesz lustro, które zaprowadzi Cię piętro wyżej - do miejsca z drzwiami i dwoma symbolami. Po prawej stronie na ścianie (przy symbolu sowy na gałęzi) zauważysz ćmę, którą musisz zaprowadzić do lustra z wykorzystaniem znaku Lumos.
#10 Popiersie Ravenclawu
Od znacznika wieża Ravenclawu odbij w prawo i idź po schodach do góry - gdy zauważysz w okiennicy rzeźbę, to użyj Revelio, aby zebrać stronę przewodnika.
#11 Kołatka Ravenclawu
Od poprzedniej znajdźki idź schodami jeszcze wyżej, a po dotarciu do drzwi użyj na nich zaklęcia Revelio.
#12 Ruchome schody
Od znacznika wieża Ravenclawu idź na klatką schodową po lewej stronie i idź do góry - na kolejnym piętrze nie idź następnymi schodami do góry, a popatrz na balustradę po prawej stronie, gdzie znajdziesz stronę przewodnika po użyciu Revelio.
#13 Palenisko
Wejdź na sam szczyt ruchomych schodów i popatrz na ścianę z prawej strony - wyżej od Ciebie, blisko sufitu. Znajdziesz tam palenisko, które najpierw podpal, a potem przyciągnij stronę przewodnika zaklęciem Accio.
#14 Zbroja trolla
Od znacznika wieża wielkich schodów idź schodami przed sobą do góry. Naprzeciwko płomienia Fuu o nazwie Izba Pamięci znajdziesz trolla w zbroi, przy którym znajduje się kolejna strona przewodnika.
#15 Zbroja Centaura
W izbie pamięci (w prawo od znacznika o tej samej nazwie) idź korytarzem wokół lokacji, a zauważysz za szybą rycerza na koniu. Przy nim znajdziesz znajdźkę.
#16 Zbroja skrzata domowego
Od poprzedniej znajdźki przejdź kawałek dalej w stronę malutkiego rycerza. Przy nim także znajduje się przedmiot kolekcjonerski.
#17 Izba pamięci
Wejdź do izby pamięci od poprzedniej znajdźki i podejdź do pucharów.
#18 Szkatuła czary ognia
Naprzeciwko poprzedniej znajdźki.
#19 Chimera z gabinetu dyrektora
Od znacznika Izba Pamięci idź w prawo korytarzem, otwórz bramę zamkniętą zamkiem na 1 poziomie i idź cały czas przed siebie, po schodach do góry. Gdy przejdziesz przez ostatnie drzwi, to odbij w lewo, a zauważysz figurkę smoka.
#20 Lustro
Na prawo od chimery znajdziesz lustro. Ćma z kolei znajduje się w ciasnym korytarzu, przez który musiałeś przebyć, aby się tutaj dostać. Wróć więc na schody i zacznij wracać do izby pamięci, a na pewno zauważysz owada, z którym musisz wrócić do tego pomieszczenia.
#21 Palenisko na ścianie
Udaj się do znacznika wybrukowany dziedziniec, a potem popatrz w prawo, na ścianę z lewej strony. Użyj podpalenia, a potem Accio.
#22 Latająca kartka
W tym samym miejscu, co poprzednia znajdźka, popatrz do góry i poszukaj latającej kartki wokół drzew.
#23 Skryptorium Salazara Slytherina
Znajdziesz podczas misji pobocznej "W cieniu nauki" zlecanej przez Sebastiana Sallowa (w tym samym queście uczysz się zaklęcia Crucio).
#24 Śpiące portrety
Przy wejściu do gabinetu dyrektora. Odblokujesz to miejsce tuż przed ukończeniem trzeciej z czterech prób w Komnacie Mapy - tej od Niam Fitzgerald.
#25 Tiara przydziału
Naprzeciwko skarbu w gabinecie dyrektora.
#26 Pióro przyjęcia i księga dopuszczenia
Idź na szczyt gabinetu dyrektora, otwierając drzwi tuż obok skarbu, wychodząc na zewnątrz. Potem otwórz kolejne drzwi i dostań się schodami jeszcze wyżej, a znajdziesz się w pomieszczeniu obserwacyjnym. Przy stole zbierzesz klucz. Zejdź schodami w dół do miejsca, gdzie wcześniej znajdowała się kamienista chimera (blokowała wcześniej dostęp do gabinetu dyrektora). Idź na koniec korytarza, gdzie znajdziesz drzwi prowadzące do jeszcze jednego pomieszczenia - na jego szczycie znajdziesz tę znajdźkę.
Skrzynie skarbów
#1 Skrzynia skarbów
Przy znaczniku wielkie schody w regionie o tej samej nazwie ustaw przy symbolu z dwoma pytajnikami ikonę kraba, a potem wejdź schodami do góry (odbij w lewo od płomienia Fuu, idź przed siebie, a potem w prawo do góry). Przy drugiej ikonie ustaw sowę. Wejdź do środka, aby zebrać skarb.
#2 Skrzynia skarbów
Od znacznika Wieża Gremium w skrzydle południowym przebiegnij kawałek przed siebie korytarzem z lewej strony, a potem przejdź przez pierwsze drzwi po prawej stronie - trafiałeś do tej lokacji już podczas nauki otwierania zamków zaklęciem Alohomory. Idź na piętro i podejdź do zagadkowych drzwi. Symbole ustaw tak, jak na obrazku (po lewej stronie sowa, po prawej - korzeń) i wejdź do środka, gdzie czeka na Ciebie skarb.
#3 Skrzynia skarbów
Od znacznika wieża Ravenclawu odbij w prawo, a zauważysz po prawej stronie drzwi z dwoma symbolami. Po prawej stronie ustaw kraba, a po lewej stronie (na ścianie) sowę siedzącą na gałęzi, aby wejść do środka i zabrać skrzynię.
#4 Skrzynia skarbów
Od znacznika Wieża Ravenclaw idź w lewo na ruchome schody i wejdź dwa piętra wyżej - zauważysz drzwi. Symbol za nimi ustaw na ośmiornicę, a symbol po lewej stronie na jaszczurkę. Potem wejdź do środka, aby zebrać skarb.
#5 Skrzynia skarbów
W gabinecie dyrektora, do którego dostęp otrzymasz tuż przed ukończeniem trzeciej z czterech prób w Komnacie Mapy - tej od Niam Fitzgerald.
#6 Skrzynia skarbów
Idź na szczyt gabinetu dyrektora, otwierając drzwi tuż obok skarbu, wychodząc na zewnątrz. Potem otwórz kolejne drzwi i dostań się schodami jeszcze wyżej, a znajdziesz się w pomieszczeniu obserwacyjnym. Przy stole zbierzesz klucz. Zejdź schodami w dół do miejsca, gdzie wcześniej znajdowała się kamienista chimera (blokowała wcześniej dostęp do gabinetu dyrektora). Idź na koniec korytarza, gdzie znajdziesz drzwi prowadzące do jeszcze jednego pomieszczenia - na jego szczycie znajdziesz dwa skarby.
#7 Skrzynia skarbów
W tym samym miejscu, co poprzedni skarb.