Hogwarts Legacy - Skrzydło południowe: strony przewodnika, skrzynie skarbów, posążki demimoza
Wszystkie znajdźki w Hogwarts Legacy w zamku Hogwart w regionie Skrzydło Południowe.
Ten region zapewnia 23 strony przewodnika, 5 skrzyń ze skarbami, 1 posążek demimoza. Ich lokalizację i sposób otwarcia/znalezienia ukazujemy poniżej.
Strony przewodnika
#1 - Lachlan Chudy
Na lewo od schodów prowadzących na północ zamku znajdziesz rzeźbę. Użyj revelio, a znajdziesz informację o posągu czarodzieja.
#2 - Mapa Argyllshire
Na prawo od poprzedniej znajdźki przejdź po schodach do góry i podejdź do mapy zawieszonej na ścianie po prawej stronie.
#3 - Nawiedzona toaleta
Gdy zauważysz toalety (ta po prawej będzie zamknięta, ta po lewej - otwarta), to użyj revelio przy tej zamkniętej, a zauważysz do zebrania znajdźkę.
#4 - Mechanizm zegarowy
Od miejsca, gdzie odbywały się zawody w walkach na różdżki, otwórz w drzwiach zamek pierwszego poziomu i idź na sam szczyt lokacji (na 3 piętro) - schody znajdziesz najpierw po lewej stronie, potem po prawej, a na końcu po lewej stronie kładki, które prowadzą jeszcze wyżej. Potem dostań się na czwarty poziom (w pobliże znaku skrzydło szpitalne) i podejdź do wielkiego zegara, który jest znajdźką.
#5 Studnia czterech zwierząt
Idź do skrzydła południowego i skorzystaj z płomienia Fiuuu na południowym wyjściu, a potem odwróć się za siebie i biegnij w stronę zamku. Przy studni znajdziesz stronę przewodnika.
#6 Lustro
Idź do sali, gdzie rozgrywały się pojedynki na różdżki, a potem otwórz drzwi na prawo od bramy prowadzącej do południowego wyjścia. Za nimi znajdziesz lustro - użyj przy nim zaklęcia Lumos.
Teraz wyjdź na zewnątrz wcześniej widzianą bramą i odbij od razu w prawo. Wejdź między kolumne, a na końcu korytarza (na prawo) znajdziesz motyla. Idź z nim pod obraz, rzuć nim, a aktywujesz znajdźkę.
#7 Latająca kartka
W tym samym pomieszczeniu (miejscu potyczek na różdżki) znajdziesz latającą kartkę nad wielkim zegarem. Popatrz w górę i poczekaj, aż pojawi się na ekranie. Użyj Accio, zaklęcia przyciągania, aby ją złapać.
#8 Statua
Podejdź pod statuę naprzeciwko płomienia Fiuuu o nazwie Dziedziniec Wieży Zegarowej i użyj na niej zaklęcia Levioso, aby wyciągnąć kartkę z posągu.
#9 Palenisko + latająca kartka
Będąc obok mechanizmu zegarowego (wymienionego w czwartym podpunkcie na tej stronie poradnika), na samym szczycie wieży zegarowej, zauważysz na lewo od niego palenisko przymocowane na ścianie. Podpal je którymkolwiek znakiem związanym z ogniem, a potem przyciągnij stronę przewodnika do siebie.
#10 Fontanna z jednorożcem
Skorzystaj z punktu szybkiej podróży do skrzydła szpitalnego, a potem popatrz na figurkę jednorożca. Użyj przy nim Revelio i zbierz znajdźkę.
#11 Latająca kartka
Wejdź do skrzydła szpitalnego (tam, gdzie znajdują się łóżka) i popatrz w górę, a na pewno dojrzysz latającą kartkę blisko sufitu.
#12 Statua
Od punktu szybkiej podróży o nazwie skrzydło szpitalne zejdź schodami w dół. Zauważysz statuę, na której użyj znaku Levioso.
#13 Borys Szalony
Naprzeciwko poprzedniej statuy z punktu dwunastego znajdziesz figurkę Borysa Szalonego, przy której musisz użyć Revelio.
#14 Łazienka prefektów
Od poprzednich dwóch figurek/statuetek przejdź przez drzwi po lewej stronie od schodów (od punktu szybkiej podróży do skrzydła szpitalnego) i zeskanuj obszar przy obrazie na lewo od drzwi frontowych, aby zebrać tę znajdźkę.
#15 Skorupa żółwia wysadzana klejnotami
Od Skrzydła Szpitalnego (płomienia Fiuuu o tej nazwie) idź schodami cały czas w dół, aż zejdziesz 3 piętra niżej. Zanim skręcisz w lewo, aby zejść jeszcze niżej po schodach, zauważysz skorupę z klejnotami za szybą. Użyj revelio, aby zebrać tę znajdźkę.
#16 Latająca kartka
Na lewo od poprzedniej kartki zauważysz na klatce schodowej latającą kartkę. Zbierz ją.
#17 Palenisko
Wejdź do środka (np. schodząc od skrzydła szpitalnego 3 piętra niżej po schodach) pomieszczenia z zamkiem na trzecim poziomie, a potem użyj zaklęcia Glacius - zamrażającego - na kominku. Dzięki temu przeciśniesz się tuż pod nim i będziesz w stanie wejść do góry po skarb. Na lewo od niego znajdziesz palenisko - podpal je i zabierz kartkę.
#18 Zbiór powieści przygodowych
Zejdź piętro niżej od znajdźki nr. 16 i otwórz drzwi (z zamkiem 2 poziomu) po lewej stronie od schodów prowadzących jeszcze niżej. Za nimi znajduje się pomieszczenie po prawej stronie i regały, przy których użyj Revelio.
#19 Portet Baruffia
Skorzystaj ze znacznika szybkiej podróży Wieża Gremium i biegnij przed siebie. Na holu trzymaj się filarów po prawej stronie, a na końcu pomieszczenia znajdziesz animowany obraz z bykiem w roli głównej. Zbadaj go.
#20 Portret Grubej Damy
Od poprzedniej znajdźki biegnij do góry po schodach i odbij w lewo przy pierwszej okazji. Biegnij na sam koniec korytarza - przy obrazie ukazującej otyłą kobietę użyj Revelio.
#21 Lustro
Od dziedzińca wieży zegarowej odwróć się za siebie, przejdź przez mostek na dworze, a potem popatrz na mapę z lewej strony przed schodami. Użyj zaklęcia Depulso (odpychającego) na przycisku nad mapą, a potem podejdź do lustra, używając Lumos. Ćma znajduje się w toaletach - zejdź schodami w dół, odbij w lewo i wejdź przez pierwsze drzwi po lewej stronie do toalet, gdzie znajduje się także gadające odbicie.
#22 Palenisko
Zejdź schodami po prawej stronie od mapy, a zauważysz naprzeciwko rzeźby palenisko (po prawej stronie od okna, tuż w rogu). Rzuć w nie ognistym zaklęciem, a zdobędziesz kartkę.
#23 Statua
Rozpocznij szukanie tej znajdźki z regionu Wielka Sala, od punktu szybkiej podróży o tej samej nazwie. Wyjdź na zewnątrz pierwszymi drzwiami po prawej stronie i trzymaj się murku z prawej strony, schodząc w dół po schodach. Przebiegnij kawałek przed siebie, a zauważysz posąg, przy którym musisz użyć Revelio.
Skrzynie skarbów
#1 Skrzynia skarbów
Wejdź do środka (np. schodząc od skrzydła szpitalnego 3 piętra niżej po schodach) pomieszczenia z zamkiem na trzecim poziomie, a potem użyj zaklęcia Glacius - zamrażającego - na kominku. Dzięki temu przeciśniesz się tuż pod nim i będziesz w stanie wejść do góry po skarb.
#2 Skrzynia skarbów
Skorzystaj ze znacznika szybkiej podróży Wieża Gremium i biegnij przed siebie - zejdź schodami w dół, a gdy się skończą, popatrz w lewo na figurkę żaby. Wejdź z nią w interakcję, a przeniesie Cię ona do innej lokacji, gdzie znajduje się skarb.
#3 Skrzynia skarbów
Po otrzymaniu zaklęcia Arresto Momentum z drugiego zadania od Madame Kogawy udaj się na dziedziniec wieży zegarowej i poczekaj, aż zegar zatrzyma się maksymalnie po prawej stronie (patrząc od płomienia Fuu) lub maksymalnie po lewej stronie (patrząc od wyjścia na dziedziniec). Musi on zatrzymać się na tej samej wysokości, co płyta na ziemi ukazująca konia. Gdy będzie na niej, to użyj Arresto Momentum, aby zamrozić obiekt i wejść do pokoju na końcu pomieszczenia po lewej stronie od wyjścia na dziedziniec.
#4 Skrzynia skarbów
Od poprzedniego punktu przejdź drzwiami na lewo od bramy na dziedziniec, a wejdziesz na wyższy poziom wieży zegarowej. Łącznie musisz wejść 4 piętra wyżej. Zauważysz przed sobą kolejne symbole i materiały łączące zegar, a po prawej stronie zablokowane (tak jak przy znajdźce nr. 3) drzwi. Postaraj się więc zatrzymać wskazówkę, gdy ta będzie przy symbolu węża z dwoma głowami (druga od prawej) - zgodnie z tym, co jest narysowane na drzwiach. Potem przejdź do środka, aby zebrać dwie skrzynie ze skarbem.
#5 Skrzynia skarbów
W tym samym pomieszczeniu, co poprzednia skrzynia skarbów.
Posążki demimoza
#1 Posążek demimoza
Teleportuj się do miejsca, gdzie odbywały się walki na różdżki - dziedzińca wieży zegarowej. Potem skorzystaj z drzwi na prawo od płomienia Fiuuu i wyjdź na zewnątrz. Biegnij przed siebie, zejdź po schodach i odbij w lewo, a zauważysz dwie łazienki. Wejdź do tej bliżej okna, otwierając jej zamek. W środkowej ubikacji znajdziesz posążek.