STALKER 2 - Wszystkie zakończenia i endingi: najważniejsze wybory w finałowych misjach
Wszystkie zakończenia w grze STALKER 2.
Wbrew pozorom w grze STALKER 2 podejmujemy sporo wyborów, ale wpływają one szczególnie na to, w jaki sposób dotrzemy do finałowych misji - czy w towarzystwie tych, a nie innych postaci. Ostatnie zadania różnią się w zależności od tego, jakie decyzje podejmiemy w ostatnich misjach głównych.
Ogólnie w STALKER 2 znajdziemy cztery główne zakończenia, a poniżej wyjaśniamy, jak je zdobyć. Przygotuj się na to, że po misji Legendy Zony, gdzie odszukujesz Striełoka i jednocześnie walczysz z nibyolbrzymem, rozpoczniesz ostatni, finałowy etap przygody Skifa w Strefie Wykluczenia.
Zakończenie Striełoka
Zakończenie Striełoka jest uważane za to najlepsze. W nim wymieniony przed chwilą bohater wchodzi do kapsuły, co umożliwia mu zostanie mediatorem pomiędzy Strefą Wykluczenia a noosferą, o której wspominał chociażby Faust. Następnie po zabiciu Doktora, Szramę oraz Korszunowa Striełok przejmuje władzę nad anomaliami czy Monolitowcami, co umożliwia także Skifowi opuścić Zonę i spróbować wieść normalne życie. Jednocześnie sama Zona staje się totalnie odciętym obiektem od świata.
Aby uzyskać to zakończenie, musisz:
- Po złapaniu przez Szramę w kolejnej misji po odnalezieniu Striełoka (dzieje się tak na stacji), powiedz mu, że "życie jest dla żywych";
- Gdy zostaniesz złapany w kolejnej misji przez dowódcę Strażników, a więc Korszunowa, ucieknij od niego;
- Gdy wrócisz do domu Doktora w kolejnej misji fabularnej, zastrzel go.
Zakończenie Korszunowa (Straży)
Zakończenie Korszunowa jest uznawane za dość brutalne, ale wciąż dobre. W nim wymieniony przed chwilą bohater wchodzi do kapsuły, co umożliwia mu zostanie mediatorem pomiędzy Strefą Wykluczenia a noosferą, o której wspominał chociażby Faust. Następnie z ręki Skifa zabija Szramę, Striełoka, a Agata spełnia obietnice dane protagoniście - zapewnia mu nowy dom. Jednakże Strefa Wykluczenia znika z mapy świata, zostając zniszczona przez wojskowe oddziały Korszunowa.
Aby uzyskać to zakończenie, musisz:
- Po złapaniu przez Szramę w kolejnej misji po odnalezieniu Striełoka (dzieje się tak na stacji), powiedz mu, że "życie jest dla żywych";
- Gdy zostaniesz złapany w kolejnej misji przez dowódcę Strażników, a więc Korszunowa,powiedz, że nigdy nie byłeś jego wrogiem (ani Straży).
Zakończenie Doktora (Kajmanowa)
Zakończenie Kajmanowa, czyli doktora, jest złe. W nim uczony także wchodzi do kapsuły i po kilku problemach, widzi wspomnienia z prologu, a następnie pozwala Strefie Wykluczenia decydować samej za siebie. Rozrasta się na cały świat, przez co inni ludzie, niemieszkający w Zonie, będą musieli zmierzyć się z anomaliami czy innymi problemami rzucającymi przez tę strefę.
Aby uzyskać to zakończenie, musisz:
- Po złapaniu przez Szramę w kolejnej misji po odnalezieniu Striełoka (dzieje się tak na stacji), powiedz mu, że "życie jest dla żywych";
- Gdy zostaniesz złapany w kolejnej misji przez dowódcę Strażników, a więc Korszunowa, ucieknij od niego;
- Gdy wrócisz do domu Doktora w kolejnej misji fabularnej, nie strzelaj do niego, dzięki czemu uzna cię za sojusznika.
Zakończenie Szramy
Zakończenie Szramy, podobnie jak Doktora, jest złe, ale w tym przypadku jeszcze gorsze. W nim zbuntowany nie spełnia swoich marzeń co do pięknej Zony. Skif budzi się na łące, trafia do rzekomo pięknej Zalisji i rozmawia z innymi towarzyszami broni, ale wszystko to jest iluzją, bo protagonista tak naprawdę umiera.
Aby uzyskać to zakończenie, musisz:
- Po złapaniu przez Szramę w kolejnej misji po odnalezieniu Striełoka (dzieje się tak na stacji), mów o wiecznej wiośnie, gdy będzie zadawał ci pytania;
- Gdy zostaniesz złapany w kolejnej misji przez dowódcę Strażników, a więc Korszunowa, ucieknij od niego;